4-takt, vad rekommenderar ni?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
fråga i tråden jag länkade till och nämn att du vet att det är trådlyft ;)
skulle iaf jag göra, för då kanske det är fler med wsm/wxe som reagerar
 

simonnr22

Guest
Vet ni om det finns några andra affärer är dinhoj som säljer wsm i Göteborgs området?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hyosung Comet 125. En bra, lagom sportig 4-takts 125a med riktigt gött ljud om man byter ljuddämpare.
(men glömm för fasen inte att bestycka om då, det jag inte gjorde, den gick sönder lite :näsblod)


http://youtube.com/watch?v=0sqaaVK4Z9c
 

Bifogat

  • garagde.php.jpg
    garagde.php.jpg
    109.2 KB · Visningar: 48
  • garagef.php.jpg
    garagef.php.jpg
    115.7 KB · Visningar: 49

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
jaa jag hade satsat på ch om jag vore du men det är jag, sen diggar jag comet med men vet typ inget om dem..... hur går dem? och vad var det som gick i sönder?:p
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
sen diggar jag comet med men vet typ inget om dem..... hur går dem? och vad var det som gick i sönder?:p

Cometen går rätt bra faktiskt, den har ett riktigt gött acc 0-70 och toppar väl 120 platt, fast jag har inte så mycket att jämföra med förutom körskolans honda xr125l (och diverse trimmade mopeder). Det bästa är ju storleken, det är ingen som tror att det är en 125a. Jag är 182cm lång och har inga problem på hojen, helt perfekt. Sen att den drar ca 0,3 liter milen är ju också en fördel, och med 17 liters tank så kommer man en bit emmelan tankningarna.

Vad som gick sönder vet jag ännu inte, men troligt är väll antningen nån bränd ventil eller kolv på grund av för snål bestyckning, jag har tid på verkstan 6 augusti så efter det så vet jag säkert.
 

Bifogat

  • garafdsge.php.jpg
    garafdsge.php.jpg
    129.9 KB · Visningar: 61

simonnr22

Guest
Cometen går rätt bra faktiskt, den har ett riktigt gött acc 0-70 och toppar väl 120 platt, fast jag har inte så mycket att jämföra med förutom körskolans honda xr125l (och diverse trimmade mopeder). Det bästa är ju storleken, det är ingen som tror att det är en 125a. Jag är 182cm lång och har inga problem på hojen, helt perfekt. Sen att den drar ca 0,3 liter milen är ju också en fördel, och med 17 liters tank så kommer man en bit emmelan tankningarna.

Vad som gick sönder vet jag ännu inte, men troligt är väll antningen nån bränd ventil eller kolv på grund av för snål bestyckning, jag har tid på verkstan 6 augusti så efter det så vet jag säkert.

den ser mkt fin ut :D ... kanske nått att ta sej en funderare på :)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
okidoki :) jaa jag var sugen på en comet innan men blev det bara inte så =P

Jag var faktiskt inne på en varadero först men blev det bara inte så :tummenupp

den ser mkt fin ut :D ... kanske nått att ta sej en funderare på :)

Vänta ett tag och köp min om ett år :tungan Det är en riktigt go hoj som går att köra rätt så aktivt med (så aktivt man kan med 15 häst) chassit och bromsarna är faktiskt riktigt bra. Du borde hitta en för runt 20-25 papp.

:tummenupp
 
Last edited:

simonnr22

Guest
mycket som gjorde att jag valde bort den var att det inte var så stort märke och viste itne om man kudne lite på det sen att honda har 5 års garanti....

mm den 5 års försäkningen e goo :)

Jag var faktiskt inne på en varadero först men blev det bara inte så :tummenupp



Vänta ett tag och köp min om ett år :tungan Det är en riktigt go hoj som går att köra rätt så aktivt med (så aktivt man kan med 15 häst) chassit och bromsarna är faktiskt riktigt bra. Du borde hitta en för runt 20-25 papp.

:tummenupp

hehe jaa kanske de kanske :D
 
Last edited:

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
125

kan nån säga vad en tvåtaktare cross/sm drar per mil normal körning?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top