4-takt, vad rekommenderar ni?

simonnr22

Guest
den ligger väl där nånstans kanske, men är tyngre väl?
(inte säker alls och orkar inte kolla upp :tungan )

ja okok ;)

Men litar man verkligen på en hyosung comet.. Med tanke på att dem inte är så känt märke.. :)
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Cometen ligger på ca 14,8 hk har jag för mig (Blir säkert strax över 15 vid byte av ljuddämpare och korrekt bestyckning).

Det är en luft/oljekyld V-twin på 124 cm3, DOHC, 8 ventiler (4 per cylinder).


Den väger dock ca 150 kg torr, och ca 170 kg fulltankad, låter mycket men i verkligheten känns den mycket lättare :tummenupp


Som sagt, kvalliten ligger högt över de så kallade "Kina-märkena", men kan fortfarande bli bättre. Hyosung är på väg uppåt och om de gör en 1000 kubikare till 2008 så kommer de att skjuta i höjden. :tummenupp
 
Last edited:

simonnr22

Guest
Cometen ligger på ca 14,8 hk har jag för mig (Blir säkert strax över 15 vid byte av ljuddämpare och korrekt bestyckning).

Det är en luft/oljekyld V-twin på 124 cm3, DOHC, 8 ventiler (4 per cylinder).


Den väger dock ca 150 kg torr, och ca 170 kg fulltankad, låter mycket men i verkligheten känns den mycket lättare :tummenupp


Som sagt, kvalliten ligger högt över de så kallade "Kina-märkena", men kan fortfarande bli bättre. Hyosung är på väg uppåt och om de gör en 1000 kubikare till 2008 så kommer de att skjuta i höjden. :tummenupp

Okok tacktack :):)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Cometen ligger på ca 14,8 hk har jag för mig (Blir säkert strax över 15 vid byte av ljuddämpare och korrekt bestyckning).

Det är en luft/oljekyld V-twin på 124 cm3, DOHC, 8 ventiler (4 per cylinder).


Den väger dock ca 150 kg torr, och ca 170 kg fulltankad, låter mycket men i verkligheten känns den mycket lättare :tummenupp


Som sagt, kvalliten ligger högt över de så kallade "Kina-märkena", men kan fortfarande bli bättre. Hyosung är på väg uppåt och om de gör en 1000 kubikare till 2008 så kommer de att skjuta i höjden. :tummenupp

Jag tycker inte det verkar nå fel på den. Jag skulle inte oroa mej så mkt om kvaliten då man inte hör skit av dom som äger en utan bara av dom som "vet" att det är kina-skräp. Men var hittar man delar?
Är hyosung kopplat till något större märke så man kan hitta delar där eller måste hitta en specifik Hyosung-ÅF

Inte för att jag är ute efter hoj men kan vara kul o veta så man vet lite mer om vad man tipsar om för hoj
(om jag tipsar för en hyosung 2-taktshuligan som jag är :D )
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag tycker inte det verkar nå fel på den. Jag skulle inte oroa mej så mkt om kvaliten då man inte hör skit av dom som äger en utan bara av dom som "vet" att det är kina-skräp. Men var hittar man delar?
Är hyosung kopplat till något större märke så man kan hitta delar där eller måste hitta en specifik Hyosung-ÅF



Man kan fixa delar från Jofrab/TWS-motor via de flesta mc-affärer som har nån kontakt med Jofrab/TWS-motor :tummenupp
 

simonnr22

Guest
Jag tycker inte det verkar nå fel på den. Jag skulle inte oroa mej så mkt om kvaliten då man inte hör skit av dom som äger en utan bara av dom som "vet" att det är kina-skräp. Men var hittar man delar?
Är hyosung kopplat till något större märke så man kan hitta delar där eller måste hitta en specifik Hyosung-ÅF

Inte för att jag är ute efter hoj men kan vara kul o veta så man vet lite mer om vad man tipsar om för hoj
(om jag tipsar för en hyosung 2-taktshuligan som jag är :D )

hehe, jag har oxå undrat det med reserdelar, fast inte orkat skrev. Så bra att skrev de. Hade nästen glömt av att jag undrade det ;)

Man kan fixa delar från Jofrab/TWS-motor via de flesta mc-affärer som har nån kontakt med Jofrab/TWS-motor :tummenupp

OKok :D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top