Chris Ash
Kapten Gars
spharv skrev:....och de som går på soc ska fan inte kunna bli rika på det!
Socialbidragstagarna...den nya överklassen....
Höj blicken en aning!
spharv skrev:....och de som går på soc ska fan inte kunna bli rika på det!
Mikael Cagiva skrev:- ändrad bilskatt, numera tar man kubiken på bränsleförbrukningen som viktigaste faktor för att få fram vad en personbil skall kosta i skatt. Elbilar och vätgasbilar skall få mycket frikostiga subventioner
Va faan ska man betala mer skatt för man tjänar mer pengar? Mer skatt kanske men inte procentuellt mer skatt. Idiotiskt påfund som hänger ihop med den svenska avundsjukan, jämna ut allt så blir alla glada, yeah right...grax skrev:Om jag skulle pröjsa 57% skatt i dagens system skulle jag vara jävligt nöjd, då skulle jag luta mig tillbaka och tända en cigarr och njuta av livets goda för då tjänar man så man klarar sig vill jag lova.
HanneZ skrev:Va faan ska man betala mer skatt för man tjänar mer pengar? Mer skatt kanske men inte procentuellt mer skatt. Idiotiskt påfund som hänger ihop med den svenska avundsjukan, jämna ut allt så blir alla glada, yeah right...
För att minska klyftorna. Det handlar om sunda värderingar.HanneZ skrev:Va faan ska man betala mer skatt för man tjänar mer pengar? Mer skatt kanske men inte procentuellt mer skatt. Idiotiskt påfund som hänger ihop med den svenska avundsjukan, jämna ut allt så blir alla glada, yeah right...
HanneZ skrev:stalin junior e ni allihopa
Och ska man hårddra det ytterligare så måste man säga att du babblar om saker du saknar grundläggande begrepp om. Det du skriver är rent kärringpladder.Pålle skrev:Ska man hårddra det så sköt de Palme 10 år för sent. Han grundade idén med svenskarnas välstånd vilket för mig bara innebär att man tar från de rika och ger till fattiga vilket ju i grunden kan verka riktigt, till en viss grad. Men som det blivit nu ska de fattiga ha lika mycket som de rika, utan att lyfta ett finger. Och då går det som det går. När sossarna dessutom är beroende av deras valstöd blir det bara en ond cirkel.
Det finns ruskiga historier om hur kommunernas och landstingens pengar används dessutom, utan någon vettig kontroll.. Nu tillsatte de ju en enhet som skulle kontrollera alla sveriges utgifter. Men de kunde ju inte ens redovisa sina egna utgifter rätt!
De där om palme o va han stod för har ja ingen aning om, men vad va fel på resten? Tyckte de stämde riktigt bra!Bingo skrev:Och ska man hårddra det ytterligare så måste man säga att du babblar om saker du saknar grundläggande begrepp om. Det du skriver är rent kärringpladder.
spharv skrev:och de som går på soc ska fan inte kunna bli rika på det!
HanneZ skrev:De där om palme o va han stod för har ja ingen aning om, men vad va fel på resten? Tyckte de stämde riktigt bra!
Fakta:
-Pengar skapar motivation till att jobba och anstränga sig
-Människan är av naturen lat och gör inget om den inte måste
Dessa två påståenden passar inte inte på alla, men ja ser mig om i min omgivning och märker att de stämmer bra på ca 80 %. Är jag placerad i samhällets värsta skikt?
/ Hannes
mb skrev:Och så dras samma visa upp igen.... om och om igen.
Är det någon här som på fullaste allvar att platserna inte skulle fyllas upp om det bara skapades fler arbetstillfällen?
von reisen skrev:Absolut, att vara anmäld hos arbetsförmedlingen som arbetssökande är inte detsamma som att verkligen stå till "arbetsmarknadens förfogande". Klädsel (man kan anstränga sig en smula) och alltför dålig svenska sållar bort en del, olika typer av missbruksproblem sållar bort andra.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|