Använder 4Bikers 3-mannatält. Skönt med lite space om man är 2. Ställ och hjälmar tar upp mittenplatsen och sen har man varsin tillräckligt stor sovplats. Gillar att det är golv i absid och ordentlig höjd i tältet. Jag är visserligen kort men det kompenserar jag genom att vara häpnadsväckande osmidig.
Visst känns det billigt och oraffinerat men pajar det kostar det inte så många penningar för ett nytt. Trodde de här "lederna" skulle ge upp rätt omgående men allt hänger med efter 4-5 säsonger. Tar löjligt stor plats ihoppackat men det var ingen jätteskillnad gentemot 2- manna, tyckte jag. Har aldrig bekymrat mig när det väl är surrat på hojen.
Varit så otroligt fed up med små tält man ska krångla sig i och ur. Grejer, kläder trycker mot duken med fukt och vatten som följd. Gissar att det inte är någon superkvalle om det kommer monsunregn men hitintills har det klarat vad det blivit exponerat för. Har rätt kompakta prylar för övrigt och finner det något skrymmande formatet acceptabelt. Det och en 60-liters drybag som aldrig packas mer än drygt halv så slipper jag stuva, pyssla och krångla. Funkar klart inte om man skjutsar men jag brukar istället få vara packåsna.
Hade gett upp tältandet pga av hur det misshandlade min krumma lekamen. Köpte en synmat och nu ser jag t o m fram emot tältnätterna. (Lite seg att pumpa men värt mödan). En natt var inte bra men nu har jag lärt mig att inte pumpa för hårt. Aldrig en gång att jag känt backen igenom.
Kan tänka mig att köpa ett trail också för rena soloturer. 2 tält att slita på för ändå rimliga pengar och de verkar både hålla och funka för mina krav/behov.
Kan inte nog understrykas det fina med att det snabbt är rest och man får ett skydd samt plats att bre ut sig på utan krångel.