4bikers tält

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Fick hem mitt tält och lite andra grejer i dag. Totalvikten på sovsäck, liggunderlag och tält (inkl. pinnar) är otroliga 2520 gram och ryms med lätthet i en vanlig ryggsäck.

View attachment 404505
Tält, sovsäck, badhandduk, liggunderlag, dvd-box :fyllisar

Använder du DVD-boxen som huvudkudde när du tältar, eller vilken funktion fyller den...? :va

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Får du ner allt i påsarna efter användning också eller krävs det en vacuumpump för att lyckas igen?
Vissa prylar är ju överjävliga att packa ihop igen..(bilkartor mm..:D)

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Får du ner allt i påsarna efter användning också eller krävs det en vacuumpump för att lyckas igen?
Vissa prylar är ju överjävliga att packa ihop igen..(bilkartor mm..:D)
Var lite orolig för den biten, men har testat nu och det gick som smort, helt problemfritt! Påsen till tältet kunde faktiskt ha varit lite mindre.

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
05 Ducati Monster 620
Fick också mitt tält idag! Tycker också att påsen kunde varit lite mindre faktiskt.. Fast det gör inget egentligen. Köpte också en exped madrass. Fast lite varianten. Något mindre packad bara annars typ samma. Köpte två everest sovsäckar från stadium. Två för 500 spänn. Känns faktiskt riktigt bra. Liknar haglövs som jag ock kollade på. Beställde dessutom en exped kudde från ebay för en hundring. Känner mig redo och sugen på att åka ut :D

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kul!

Jag är ute efter en kompakt sovsäck som klarar åtminstone några minusgrader, det verkar inte enkelt...

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
05 Ducati Monster 620
Tänkte också dra ut och testa snart! Ska nog se om jag inte ska försöka campa någon natt i det vilda så att säga. Blir nog snart iaf! Ska bli kul och lite spännande. Har campat ganska mycket men alltid med sällskap och på campingar. :):) :hej

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tänkte också dra ut och testa snart! Ska nog se om jag inte ska försöka campa någon natt i det vilda så att säga. Blir nog snart iaf! Ska bli kul och lite spännande. Har campat ganska mycket men alltid med sällskap och på campingar. :):) :hej

Tänkte ge mig ut i helgen och testa mitt. Trycker ner allt jag tror mig behöva i packrullen och kör till xx.

Undrar dock fortfarande hur man ska göra med sömtätningen. Ska detta göras innan eller kan jag ta med den och göra det när jag ställt upp tältet innan man ska sova?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag och brorsan var ute och testade den nya utrustningen för ett par veckor sedan.

Allt fungerade riktigt bra. Har dock ej testat i regn men det kändes inte som det skulle bli några som helst problem. jag hade dock missbedömt temperaturen på natten och trodde det skulle bli 8-9 som kallast. vaknade nån gång vid 3 och det visade sig vara 5.2C. Jag testade min sommarsäck (lim 12). Mina finska gener fick arbeta ordentligt då! Tur jag hade en fleecefilt med mig.

Man får plats två pers med mc utrustning i det. Inte mycket att röra sig på men det var inga problem. Vi är 180 långa och väger 90 och 110. Brorsan är bred över axlarna men jag kunde sova utan att bli mosad av muskelberget.

Ta till lite tid när du sätter upp det första gången. Jag kollade på youtubefilmen med "gubben och hunden" för att se hur jag skulle knyta upp linorna då jag var helt novis på den punkten. De orange snoddarna som är knutna i tältpinnarna flyger åt alla håll. Vill du ha kvar dom så tejpa fast dom direkt.

Jag är riktigt glad i packstorleken!

Tältning.jpg

bild: E.Bulén trasslar med tältlinor i solnedgång

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Hur gick det? Jag tänkte provligga mitt nu i helgen, något att tänka på?

Eh?
Får man skriva så på SH nu igen? Vart det inte banning för det ordet?

Eller - det kanske det är på meningslöst OT-dravel och matta oneliners man blir varnad?
Isf har jag inget att tillägga.

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
05 Ducati Monster 620
När jag såg din bild bulen så blir jag grymt sugen på att åka ut i naturen! Har så jäkla mycket jobb nu för tiden så får knappt tid... Men snart blir det åka av och testa grejerna. Har inte fått min packrulle från oxford än heller så den måste jag ha först :D

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
När jag såg din bild bulen så blir jag grymt sugen på att åka ut i naturen! Har så jäkla mycket jobb nu för tiden så får knappt tid... Men snart blir det åka av och testa grejerna. Har inte fått min packrulle från oxford än heller så den måste jag ha först :D

Min packning blev så liten att jag skulle kunna få plats med den i en 25-30l ryggsäck. Ska dock införskaffa packväskor från hepco & becker så man inte får så många kilo på axlarna. Nudan är inte optimal att packa på om man har en 40l rulle som ska ligga i färdriktningen bakom en på dynan, den stack ut 30cm :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år