4G Bredband

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag avstod 4G tillsvidare då jag förhandlade till mig ett bättre pris på nuvarande 24Mbit adsl från Felia. Jag betalar för 8 istället, utan bindningstid och inga övriga krav. Så för samma pris som TRE´s 100GB 4G får jag fortsatt obegränsad surf utan problem, dock lägre hastighet än vad jag hade fått med en rejäl antenn på taket men snabbare än utan (14Mbit).
Så kolla om du kan förhandla, det tog mig 5 minuter telefontid med Telia för att få det.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag avstod 4G tillsvidare då jag förhandlade till mig ett bättre pris på nuvarande 24Mbit adsl från Felia. Jag betalar för 8 istället, utan bindningstid och inga övriga krav. Så för samma pris som TRE´s 100GB 4G får jag fortsatt obegränsad surf utan problem, dock lägre hastighet än vad jag hade fått med en rejäl antenn på taket men snabbare än utan (14Mbit).
Så kolla om du kan förhandla, det tog mig 5 minuter telefontid med Telia för att få det.

Försökte förhandla med Tele2 men kom inte så långt.

Det stora problemet är att för att ha ADSL så är man tvingad att han något som kallas "fast telefon". Det är som en vanlig telefon men för att fungera så måste den sitta fast i en kontakt i väggen med en sladd, känns väldigt omodernt 2014 och i princip meningslöst för oss som är hemma oregelbundet. Dessutom är den fruktansvärt dyr jämfört med godtyckligt vanlig (mobil)telefon. Skiter egentligen i hastigheten men tom 2mbps ADSL blir på detta sätt rejält dyrare än godtycklig 4G plus mobil (= användbar telefon). Just denna fasta telefon kunde dom tänka sig att sänka priset med några kronor men inget större, ADSLet fanns det inga marginaler på.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO