Silwer skrev:
Mest löjligt tycker jag, varför måste alla uppfinna hjulet om och om igen?
Ingen har hindrat någon från att köpa vad fan de vill, det är bara åsikter pga frågor i tråden som kommer fram.
Folk som kört ett tag ska väl åtminstonde kunna ha nån form av pejl på läget som en som inte kört en meter saknar?
Folk får väl skita i vad jag skriver om de vill, vet de bättre så säg det då bara.
Ironi är väl alltid kul
Tyckte han va lite ironisk den gode Olsson
Självklart kommer vi blåbär alltid att lyssna på mer rutinerade hojåkare, det är ju en av de stora fördelarna med ett sådant här forum. Det som stör mig lite är när någon nybörjare ska köpa hoj eller som trådstartaren, som tröttnat på sin gamla 400:a genast får pekpinnar om att han skall välja en liten hoj. Varför ska han göra det??? Han har ju redan en liten hoj och den var inte rolig längre. Han skrev ju inte att han skulle köpa en K5:a, han var bara lite trött på 400:an.
Jag tycker man ska låta folk köpa vilka hojar de vill, som jag skrev tidigare har jag svårt att förstå hur jag skulle kunna orsaka en olycka med min 1400:a men inte med en 600:a. Det är mitt omdöme som brister isf och inte hojen som är för stor. Man får ju köra med huvudet och det gäller alla hojar.
Jag inser också, som en del skrivit, att en blixtsnabb hoj kanske lättare kan få en nybörjare att överskrida sina gränser men det är fortfarande föraren det beror på.
Då tycker jag ni som varit med ett tag kanske ska rekommendera en lite starkare hoj istället, bättre än att klaga på att någon ska köpa en för snabb.
Höga hastigheter har man ju inget behov av i början men lite vrid underlättar körningen en hel del.