60% i skatt!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
Det liberala draget hos moderaterna är tilltalande. Det är det konservativa arvet som betungar.
:Bugar :Bugar :Bugar

De konservativa skattegnällarna är fullständigt outhärdiga. De gör partiet till sveriges i särklass mest gnälliga och är en effektiv blockering mot valframgångar och regeringsmakt. De är en skam för högern.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Liberalisman har fel. Den bygger på infinitism i en finit värld. Så enkelt är det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
berggren_martin skrev:
Liberalisman har fel. Den bygger på infinitism i en finit värld. Så enkelt är det.
Jaha du, du har inte lust att klargöra det där lite - så vi kan mosa dig en stund, menar jag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
:Bugar :Bugar :Bugar

De konservativa skattegnällarna är fullständigt outhärdiga. ....

Intressant.

För att vara allvarlig en sekund då.

Moderaterna har en j-a förmåga att dölja övriga åsikter. Finns det något annat än privatisering och skattegnäll som förknippas med moderaterna lika självklart som bidrag, offentlig sektor och LO (här skulle jag skrivit allas rätt till vård och utbildning också men det sket sig någon gån på nittiotalet)förknippas med Sossarna?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bingo skrev:
Jaha du, du har inte lust att klargöra det där lite - så vi kan mosa dig en stund, menar jag.
Evig tillväxt är en banal och liberalromantisk tanke som inte har något med verkligheten att göra.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Är det ok att vara emot knugen & Co fast man är blå? Pretty please... :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
Är det ok att vara emot knugen & Co fast man är blå? Pretty please... :rolleyes:
Varje rätsinnad och anständig högerman är republikan. Så är det.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Varje rätsinnad och anständig högerman är republikan. Så är det.

Jag trodde det var "varje förnuftig individ är republikan". För anständig och högerman får inte jag ihop iallafall :rolleyes:

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Evig tillväxt är en banal och liberalromantisk tanke som inte har något med verkligheten att göra.
Det där var verkligt banalt skrivet.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Kommunist, kolumnist och nu moderator....

Jag tappade nämligen bort migsjälv mellan dessa trådar. Och om jag tappar bort mig måste alla ni minst vara tappade bak en vagn :va
Eller nåt.
Nu ska jag sluta spama

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
När Gud skapade svensken..

Nu kan jag inte hålla mig längre..

När Gud hade skapat världen och höll på med människorna skulle han till att skapa svenskarna och fann, efter en del nedslående erfarenheter, att det var nödvändigt att äntligen visa vad han kunde.

Han beslöt därför ge svenskarna tre kvalificerade egenskaper: Ärlighet, Intelligens och Socialdemokratin.

Men Sankte Per, en gubbe med erfarenhet, ruskade på huvudet, hasade sig fram till Herren Gud och sade, att det nog skulle bli lite för mycket av det goda, om alla svenskar fick alla tre egenskaperna. Kunde det inte räcka med två i lämplig dosering?

-Jo, kanske du har rätt, sade Gud.

Sålunda kommer det sig att den ärlige socialdemokraten inte är intelligent, att den intelligente socialdemokraten inte är ärlig och att den ärlige och intelligente inte är socialdemokrat
.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bingo skrev:
För att du hittar på saker som känns mycket främmande.
Ekonomisk produktion av varor m.m. måste anpassas till råvarutillgångarna som i sin tur är beroende av det övergripande ekologiska systemet. Inom ekonomin är tillväxt en ökning av produktionen av varor och tjänster i ett land. Målet är ofta en exponentiell tillväxt på 2-4 %/år. Intressanta paralleller kan dras till populationstillväxten inom ekologin. En population kan anpassa reproduktionstakten, tillväxten, till sin miljö eller så tillväxer den för snabbt och klarar inte att livnära sig i sin miljö. Detta leder till en katastrof där populationen rasar (märk väl att cancercellen har exponentiell tillväxt).

Ta livsmedelsproduktionen som ett exempel på varför man behöver ha koll på hur stort utrymme som finns för tillväxt. 2-3 % av jordens yta finns tillgänglig för odling; resten är täckt av vatten eller för kall, torr, bergig, skogig eller sumpig. Odlingsytan krymper varje år med runt 1 % till följd av erosion, ökenspridning, saltanrikning, byggande, urbanisering m.m. Visst kan effektivare metoder öka på åkrarnas solenergiverkningsgrad till kanske en 4-5 %, men även detta har sitt pris ur resurssynpunkt (ökad urlakning, övergödning, risker med GMO osv.). Att ur det perspektivet prata om oändlig tillväxt är faktiskt banalt.

”För att tro på en evig tillväxt på en begränsad planet måste man antingen vara idiot eller nationalekonom.”
- Kenneth Boulding, amerikansk nationalekonom.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Ekonomisk produktion av varor m.m. blaj blaj blaj
Inget av det där är liberal-specifikt.

Edit: fatta prismekanismen och dess funktion vid brist.

Last edited:
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...