600cc är bara för tjejer!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Ja, det var länge sen jag såg någon springa omkring med ett sånt härligt flin påklistrat i depån!
Det är som med fruar, de snyggaste och snabbaste är inte alltid de mest lättkörda.

Grattis till ett lyckat byte! :tummenupp

Tack :)
Hade förhoppningar att få till en tid under 1:40 och kanske ha turen att komma förbi en eller två 1000cc men det vart ju så mycket bättre! Jag tror 600cc på bana passar väldigt många, fast det är inte många som vill släppa sina 1000cc för att testa.
Kommer du till Åsen 18-19 juni Filip?

/Henrik

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Jag ser bara fördelar med en 600cc. Lätta att köra.. smidiga vid kurvtagningar, 50% lägre försäkringskostnad på en R6'a jämfört med en R1a av samma årsmodell. 275 räcker alldeles utmärkt som toppfart.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
50% lägre försäkringskostnad på en R6'a jämfört med en R1a av samma årsmodell.

Vart då?

Jag kollade på just R6 när jag köpte sportstrut för ett par år sen. Men då R6:an bara var typ 70:- billigare att försäkra än R1:an så blev det en tusen.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Trist att R6 inte görs med cross-planevev för såna som mig där skoj teknik är grejen.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Du träffade väl en igår som inte bara åkte...? ;)

"om man inte är über-jävlig bakom styret då..." :D

Nä, men visst är det så att om man är duktig så går det givetvis snabbare på en 1000.
Själv kör jag inte fortare. Sen är det ju en smaksak också.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag är ful men min fru är vacker :) Så då kan jag väl köra 600 ändå?
Hur gick det på mantorp? Vad hade du för nummer?

//Henrik

Ha, ha - ja det är godkänt. Själv måste jag köra 1000 för att få en vacker fru! :D

Körde aldrig Mantorp, körde Atorp helgen före sm och sen var jag på Mugello :banana över påsken. Det var riktigt bra!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Så vad ni säger är att på samma sätt som man måste kröka för att frugan ska bli snygg måste man kröka för att 600:an ska bli snabb? :fyllisar

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Tack :)
Hade förhoppningar att få till en tid under 1:40 och kanske ha turen att komma förbi en eller två 1000cc men det vart ju så mycket bättre! Jag tror 600cc på bana passar väldigt många, fast det är inte många som vill släppa sina 1000cc för att testa.
Kommer du till Åsen 18-19 juni Filip?

/Henrik

Ja, du ser att 600 funkar!
Mantorp är dessutom otacksam mot 600:eek:rna. 1000-kubikarna har väl 50-60 km/h högre topfart på långa rakan. Fusk! Själv nådde jag 243 km/h med min helt feldrevade 675:a - på sexan på varvstoppet. :( Nej, jag hade inget flyt alls på Mantorp, bästa blev 1:37. Hjärnspöken efter vurpan där förra året tror jag, men jag hade kul och höll mig på hjulen.
Har inte bokat 18-19 på Såsen. Får se om stålarna räcker men troligtvis inte.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...jag hade gärna åkt en lillninja igen, hade min roligaste sommar på banorna förra sommaren på en 636a (05a) - det är rocknroll att köra en sådan hoj på bana.

..nu blev det en k9 750 mest av försäkringspremie-anledning (den var betydligt billigare att försäkra för mig, än en ny 2010 zx6r - som jag velade över innan det blev beggad gixxer).

De flesta jag åker och sneglar på skulle absolut tjäna på att åka 600a ett tag. Mina 50 öre s.a.s.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Suck.

Borde inte detta ligga under racing sektionen? Eller det kanske är till för att få folk att hacka på folk som inte har råd med literhojar?

:zpy

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...