600cc är bara för tjejer!

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Japp. Jag läste första inlägget. Inget negativt mot trådskaparen.

Det är dom påföljande kommentarerna jag tänker på.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Tänk då på hur satans kul det är att köra en bra inställd supermoto!!!

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Tur jag har en 675 då, så jag inte har en tjejcykel :rolleyes:

Jag tycker i.a.f. att den är snygg och slank :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hah, jag måste nästan åka på bandagar med min 250 och tjöra om literhojarna. (Inte för att jag är tillräckligt bra förare, men ändå!)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tror en Ninja 250 som varken har mycket effekt eller vrid är lite för trött på storbana...men på gocartbana, med rätt pilot så går det säkert att hävda sig...du snackar 4 takt nu iaf:va:va:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror en Ninja 250 som varken har mycket effekt eller vrid är lite för trött på storbana...men på gocartbana, med rätt pilot så går det säkert att hävda sig...du snackar 4 takt nu iaf:va:va:va

Japp, 4-takt. :) Och njae, det finns varesig vrid eller effekt att tala om, man får helt enkelt ge fan i att sakta ner innan kurvor om man ska köra. Och jag kör fortare i kurvor med den än min z1000sx. Den är riktigt lätt att hantera (även om den är larvigt liten för mig)

Phas

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Hoj
just nu utan
Nu har jag iofs aldrig kört något större än 600cc men jag har iaf fruktansvärt roligt på min R6 :banana

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
Gjorde min morgon! :hihi

Ang. sexhundra så skall en sådan banvariant införskaffas till hösten tror jag bestämt! Men boendes i ett landskap utan en enda kurvig väg så kommer K6:an få leva vidare på gatan!

inga kurviga vägar? provat björka vägen den e rätt härlig :yoparty

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

...nu är du på tunn is Sportis...har en roadracingjunior här hemmavid på en lillninja som vad jag minns åkt 1,19...om inte snabbare ändå på Gelleråsen.
Det är betydligt raskare än de flesta gatpiloter grejar på åsen... :näsblod

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

En 13-årig tjej som brukar köra träningarna (samtidigt som petite moi) har en sån, hon steker nog 80% av grabbarna på gatkörningarna iaf, oavsett vilken hoj de har.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och grabbarna som håller på med mopperacing (125GP) hasar väl runt Sviestad på en sådär minut blankt iaf.. Så att påstå att effekt är vägen till låga varvtider???

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Och grabbarna som håller på med mopperacing (125GP) hasar väl runt Sviestad på en sådär minut blankt iaf.. Så att påstå att effekt är vägen till låga varvtider???

Ja om den effektstarkare hojen har en chaufför som kan utnyttja effekten.

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
...nu är du på tunn is Sportis...har en roadracingjunior här hemmavid på en lillninja som vad jag minns åkt 1,19...om inte snabbare ändå på Gelleråsen.
Det är betydligt raskare än de flesta gatpiloter grejar på åsen... :näsblod

1:19 gjorde jag med skjuts på min R6 på Gelleråsen.
Då är det lite mer att bromsa in än vanligt.

Dal-Mausen

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fan va skoj att läsa det TS skriver, erfarenhet talar. Är i valet o kvalet att skaffa mig något mer lättsvängt på bana och det lutar mot en 600... eller däromkring. Tyvärr levererar marknaden lite dåligt än så länge, köper inte nytt, men troligen blir det CBR600RR, 675R eller GSX R750.. strulet är att jag ska ha ABS. Kommer gör det ju men det går ju inte snabbt och sen ska det hinna komma ut något vettigt på begmarknaden, Hondan förvisso men inte hittat det där felköpet ännu :tummenupp

Har bara klämt lite lätt på 675´an ännu, inte provat R´en men ska se till att komma iväg hårdtesta någon demohoj snart. Sittställningen var lite egen, satt bra högt upp, reglagen generellt tyckte jag var helt ok med tanke allt smäck dom har i modellprogrammet historiskt. Växellådan är nog det jag är mest tveksam till, som sagt inte testat ordentligt ännu men den har tendens till att vara/bli usel men det kommer att visa sig. Suzukins koncept med 750 i 600 chassie lockar lite fast lite tveksam till Suzuki i Sverige, allt känns så jefla lågbudget men det kanske är bra IRL..?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC