600cc är bara för tjejer!

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Nu är jag förbannad!:huvet
Det är inget fel på en 600:a! Men kom fan inte och säg att det är bättre än en literhoj!
Ska man köra gata så är en 1000cc hundra gånger skönare att åka på. Man behöver inte varva sönder skiten hela tiden och växla som en dåre. All respekt till er som kör 600:a och som försvarar dom... Visst dom är jävligt bra, men en literhoj är jävligt mycket bättre och skönare att åka på!
Vi åker runt på motorcyklar för att dom är snabba, brutala och förbaskad roliga att köra!
Vem fan vill åka runt i en BMW 525 när man kan åka runt i en BMW M5?????

Nä, vänta lite nu!

Varför är du förbannad??!

Vi håller väl alla på med det här för att det är kul, spännande och roligt och man träffar nya roliga människor.
Snälla var inte arg och förbannad nu. Det är slöseri med god energi!

Kram
/Fille

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Vem bryr sig om cc egentligen? För tror ni att jag bryr mig om er längd på kuken när jag ligger med tjejen?

Man kör det som är kul :)

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Exakt!
Men det är roligare att köra en BMW M5 än en BMW 525!
PUNKT SLUT!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Film från samma körning

Här är min film från samma körning i samma grupp. Körde på 1:30.4. Kör en orginal CBR1000-08 med beggade slicks, har aldrig provat att köra på nya slicks men snart så! :tummenupp

Har aldrig kört på Mantorp förut och sist jag körde bana var 2008, så nästa gång SKA jag under 1:30 :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Exakt!
Men det är roligare att köra en BMW M5 än en BMW 525!
PUNKT SLUT!

Skum jämförelse, det vi pratar om är ju att sexhundrorna är roligare på bana, och att merparten av oss vanliga dödliga åker fortare, och vågar mer på en sådan, vilket gör att man gör mindre fel med..

Skall man långtoura är vrid the shit, men för en vanlig inspirerad 70-vägstur, så tyckte då jag att min 636a var minst lika skoj som 1098an...på helt olika sätt dock.

Smidiga hojar vinner alltid över effektstinna lok - hos mig iaf.

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Här är min film från samma körning i samma grupp. Körde på 1:30.4. Kör en orginal CBR1000-08 med beggade slicks, har aldrig provat att köra på nya slicks men snart så! :tummenupp
Har aldrig kört på Mantorp förut och sist jag körde bana var 2008, så nästa gång SKA jag under 1:30 :)

Då har du FET talang! Kul! Inte vurpa bara....
Jo, jag blev omkörd av dig några gånger.... :rolleyes:

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Nä, vänta lite nu!

Varför är du förbannad??!

Vi håller väl alla på med det här för att det är kul, spännande och roligt och man träffar nya roliga människor.
Snälla var inte arg och förbannad nu. Det är slöseri med god energi!

Kram
/Fille

Helt rätt Fille :)

Fille 4 president!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Det många har fått för sig är att en 1000cc inte är smidig, herregud dom är väldigt smidiga.
Det skiljer 15 kilo på en 600cc och en 1000cc... Vem märker det?
Dagens literhojar är enormt smidiga att köra.
Man behöver inte använda effekten fullt ut för att det ska vara roligt att köra eller hur?
Därför kan en vridstarkare hoj vara mycket roligare trots att man inte ger fullt järn hela tiden.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Skum jämförelse, det vi pratar om är ju att sexhundrorna är roligare på bana, och att merparten av oss vanliga dödliga åker fortare, och vågar mer på en sådan, vilket gör att man gör mindre fel med..

Skall man långtoura är vrid the shit, men för en vanlig inspirerad 70-vägstur, så tyckte då jag att min 636a var minst lika skoj som 1098an...på helt olika sätt dock.

Smidiga hojar vinner alltid över effektstinna lok - hos mig iaf.

2wheeldrive verkar inte RiKtIgT förstå vad vi försöker förklara. Så vi släpper det :tummenupp

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Det många har fått för sig är att en 1000cc inte är smidig, herregud dom är väldigt smidiga.
Man behöver inte använda effekten fullt ut för att det ska vara roligt att köra eller hur?
Därför kan en vridstarkare hoj vara mycket roligare trots att man inte ger fullt järn hela tiden.

Hur många % av din tid på två hjul kör du på bana? Har du testat en modern 600 på bana?

//Henrik

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt

Jooo, jag vet att det är så!!!

Hade jag haft råd med en ny smidig BWM S1000 för 200.000:- loppor så visst hade jag svischat runt på den utan att gnälla såklart.
Min budget är dock lite mer limiterad så jag får nöja mig med min underbara färdigrullade 675:a.
Men fortfarande, det handlar om att ha roligt.

Eller har du glömt det redan....?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...

15Kg på en 600cc är nästan 10% av torrvikten... Det märks, sen har du även större tröghetsmassa på en liteklubba (nej, jag syftar inte på föraren nu...).

Din BMW liknelse är för övrigt helt befängd, en 525 får närmast liknas en touring än en 600cc sportis, ska du jämföra så är det en M3. Mellan M3 och M5 så är valet ganska enkelt när man ska ut och gasa på bana. Effekt är inte allt ;)

Fast avsaknaden av vrid i en 600 på gata är väl sådär underhållande å andra sidan :crash

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Det har väl ingen betydelse hur många timmar av min tid jag kör på bana?
En oerfaren förare kör ju snabbare på en 600:a än en literhoj ( Väldigt beroende på bana dock)
Din tråd är ju egentligen urtjatad sedan 100 år tillbaka, vi vet ju redan att en 600:a är grymt snabb på bana.
Det verkar som att det är du som inte förstår.... Vad är det du försöker säga med din tråd?
Jag säger bara att en literhoj är bättre som helhet än en 600:a. Ja och Rossi och gänget ( dom som kan köra på riktigt) har en bra bit över 200 hk i deras hojar. Så kan du köra hoj så kör du snabbare med mer effekt.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Då har du FET talang! Kul! Inte vurpa bara....
Jo, jag blev omkörd av dig några gånger.... :rolleyes:
Hade man haft talang så hade man kört bra mycket snabbare än så... :gnissla

Det glömde att skriva i förra inlägget var att även en 1000cc kan vara ganska snäll. Min förra K5:a var mkt råare i gassvaret än vad min nuvarande CBR är. Men är man bara försiktig med gaspådraget så märker man ju när man börjar tappa fäste, men om man är oförsiktig med gasen så är det klart att det är värre än om man kör en 600cc eftersom det händer lite mer...

Att man vurpar får man väl se som "utbildning", då har man ju lärt sig vart gränsen går :) (har dock klarat mig hittills, men att vurpa är väl mer regel än undantag om man ska bli snabb...)

Last edited:

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
En oerfaren förare kör ju snabbare på en 600:a än en literhoj ( Väldigt beroende på bana dock)
Din tråd är ju egentligen urtjatad sedan 100 år tillbaka, vi vet ju redan att en 600:a är grymt snabb på bana.
Det verkar som att det är du som inte förstår.... Vad är det du försöker säga med din tråd?
Jag säger bara att en literhoj är bättre som helhet än en 600:a. Ja och Rossi och gänget ( dom som kan köra på riktigt) har en bra bit över 200 hk i deras hojar. Så kan du köra hoj så kör du snabbare med mer effekt.

Precis, så du förstår fortfarande inte vad vi vill säga som kör 100% på bana och nu har testat 600cc och gillar det.
Men kör på med din 1000cc och njut av vridet. Får du möjlighet att testa en 600cc på bana så gör det. :hej

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt

Du är inte seriös i ditt resonemang. Jag köper inte det. Hur gammal är du?
Ska du dissa så fram med lite meriter och film, tuttis.
Eller är det det enda du har att visa upp... :krama

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Tack för tipset, jag älskar att köra hoj så jag kör inte ENBART bana, jag kör så ofta jag hinner och kan. Har haft en R6 själv och tröttnade på effekten efter ett tag. Det var inte så roligt längre när man kunde dra ur den på parkeringar och dylikt. dock så kör jag ENBART gata och inte bana.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Hade man haft talang så hade man kört bra mycket snabbare än så... :gnissla

Det glömde att skriva i förra inlägget var att även en 1000cc kan vara ganska snäll. Min förra K5:a var mkt råare i gassvaret än vad min nuvarande CBR är. Men är man bara försiktig med gaspådraget så märker man ju när man börjar tappa fäste, men om man är oförsiktig med gasen så är det klart att det är värre än om man kör en 600cc eftersom det händer lite mer...

Att man vurpar får man väl se som "utbildning", då har man ju lärt sig vart gränsen går :) (har dock klarat mig hittills, men att vurpa är väl mer regel än undantag om man ska bli snabb...)

Jag hade en sån fin Honda 1000 som du har innan jag bytte mig till denna. Hade Bazzaz Tractioncontrol och hela kittet på den, men jag kunde inte skicka på gas som jag skulle iaf :) lösningen för mig va tydligen en hoj med mindre vrid. Jävlar va nya bwm & cbr:erna swichade förbi på rakorna, fast vissa gick att bromsa om i slutet långa rakan eller klippa på innern ut på start och mål :)
/Henrik

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Tack för tipset, jag älskar att köra hoj så jag kör inte ENBART bana, jag kör så ofta jag hinner och kan. Har haft en R6 själv och tröttnade på effekten efter ett tag. Det var inte så roligt längre när man kunde dra ur den på parkeringar och dylikt. dock så kör jag ENBART gata och inte bana.

OK, då fattar vi.
Dra inte ut den på tvåan på parkeringen bara hjärtat.
Vi vill ju inte att du gör dig illa på kuppen.

Puss & kram

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...