600cc är bara för tjejer!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Här är min film från samma körning i samma grupp. Körde på 1:30.4. Kör en orginal CBR1000-08 med beggade slicks, har aldrig provat att köra på nya slicks men snart så! :tummenupp

Har aldrig kört på Mantorp förut och sist jag körde bana var 2008, så nästa gång SKA jag under 1:30 :)

Kommer du upp till Geléåsen 18+19Juni? En bana lite mer gjuten för min lilla hoj. Vi kanske kör precis jämt där?
Hoppas du kommer :tummenupp

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Lyssna nu Bodyshit..... Detta är ingen tävling eller jobbansökan där jag måste visa upp meriter....
Jag kör inte bana som sagt, Inte tar jag dig på allvar som kör en trecylindrig tjejhoj heller. Min poäng var egentligen att man inte ska snacka skit om literhojar bara för att man själv trivs/kör snabbare på en 600:a.

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Lyssna nu Bodyshit..... Detta är ingen tävling eller jobbansökan där jag måste visa upp meriter....
Jag kör inte bana som sagt, Inte tar jag dig på allvar som kör en trecylindrig tjejhoj heller. Min poäng var egentligen att man inte ska snacka skit om literhojar bara för att man själv trivs/kör snabbare på en 600:a.

Bodyshit, det var nog det roligaste du kläck ur dig ikväll. PUSS!

Lägg ner.
Som du ser så har vi faktiskt en riktigt trevlig tråd här.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Fille!
Jag har en kompis som kör onsdagsträningarna och så ofta han kan på Gelleråsen. Han kör 675:a och och tar sig runt på GR på 1:38, så vi tre kommer kriga fint på Gelleråsen!
Han kan åsen ut och in, så är vi snälla så kan han visa spår :tummenupp

38 dagar kvar!

mojja83

Guest

Eyy brochaaaan du har ju fattttat detta med respeeekt. Ingen ska snaka shiiiit om liter hojjar , Fett nice att du försvar literhojarnas heder!!!:huvet:huvet

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Fille!
Jag har en kompis som kör onsdagsträningarna och så ofta han kan på Gelleråsen. Han kör 675:a och och tar sig runt på GR på 1:38, så vi tre kommer kriga fint på Gelleråsen!
Han kan åsen ut och in, så är vi snälla så kan han visa spår :tummenupp

38 dagar kvar!

38 dagar. Fan, du har koll du! :tummenupp

Hmmm.... jo, jag har kört Såsen några gånger och jag verkar ha en benägenhet att åka ut i böjarna där.
Tycker den är svår att köra fort på. Knepiga kurvor och jag hittar inte riktigt spår och flyt.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Haha, härligt henke.
Bokat srw den 20e än.??

Släpen lastad med 2 hojar inför morgondagen :)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag ger dig en säsong sen kommer du skrika efter ännu mindre effekt!:D
En slö 250cc 2013?! De e najs! :banana

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Har läst den där och andra med.
Betvivlar inte en sekund att MV gör grymma hojar!
Men Trajjan väger 10 kilo mindre och bankittar du den så har du 10 kilo till.
Ingen skillnad i toppeffekt, tror det skillde 1-2 hk på topp men till skillnad från Trajjan så saknade MV:n mellanregister.
Dessutom om du köper standardversionen av MV:n, som kostar lika mycket som en Trajja MED Öhlins, så får du spaghettifjädring (Marcesini). Ska du ha Öhlins runt om och magnesiumhjul så är väl priset det dubbla.

Jag skulle alla dagar i veckan välja F3:an om jag fick den fullkittad och "nån annan" betalade för alla vurpor. Tyvärr tror jag inte jag skulle vara så mycket snabbare för det. Sitter lixom i skallen.
Nej, bättre med en liten färdigrullad gris för 40.000:- som man inte behöver vara så rädd om. Och det finns massvis med reservdelar i England.
Det är förövrigt ingen skillnad på Trajja och Trajja-R utom fjädring och frambroms, men det vet du säkert redan. Jo, försäkringspremien...

Jo fast jag skiter i Agustan, nämndes mest för att testet gällde just R´n och den. Jag är för övrigt inte så fartglad att jag letar efter den absolut snabbaste hojen, jag kör som sagt ganska mycket och jag vill mest trivas och ha skoj på hojen. Hurvida bromsarna och dämparna är värda pengarna är något provkörningar får visa, risken är naturligtvis att Öhlinsdämparna på R´en är det billigaste de kunnat frambringa men är de bättre än "original" så är det ju ändå ett steg i rätt riktning. Bromsarna som sitter på nu är iofs inte aktuella då jag ska ha ABS så det får man se vad som sitter på då istället. Försäkringspremien kanske är dyrare på R´n, får se när jag får syn på ett regnr.

I slutändan är inget bestämt, kan lika gärna bli en Honda eller Suzuki men det är kul att provköra =0)

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Jag ger dig en säsong sen kommer du skrika efter ännu mindre effekt!:D
En slö250cc 2013?! De e najs! :banana[/QUOT

Kör du med joystick ;)
Ja man vet aldrig. Men jag börjar m 0,6 liters.

Kommer inte upp till åsen förrän 18 juni BTW. Är du där då?

/H

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
kvittar hur mycket krut man man har under huven eller mellan bena när man ändå inte får utnyttja knappt 10-20% av effekten på allmänna vägar :fakta annars har man begått ett grovt brott i polisens ögon :fakta

Men vem bryr sig :dummer

Livet är kort, lika bra att ha skoj den korta tiden man existerar. :yoparty

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
38 dagar. Fan, du har koll du! :tummenupp

Hmmm.... jo, jag har kört Såsen några gånger och jag verkar ha en benägenhet att åka ut i böjarna där.
Tycker den är svår att köra fort på. Knepiga kurvor och jag hittar inte riktigt spår och flyt.

Dom som vet säger att gäller att hitta "rälsen" på åsen. Då rullar det på vackert, kommer man utanför idealspår så blir det inte lika bra. Hoppas min vän kan visa oss vägen. Ska du köra av banan så måste det filmas, annars tills det inte ;)
/H

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
tittade på en video och tänkte på den här tråden så jag tröck print screen när varvtiderna visades, och vet inte vilken bana det var men den var relativt stor och snabb så var väl lite till fördel för duccen o sukkan. men 675an hängde på sukkan jävligt bra!
motojournal.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...