600cc är bara för tjejer!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Varför dessa 600a & 1000cc det flesta vet att en moto GP500 2T år nånstans 1999-2001 piskar båda alla dagar i veckan :fakta

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Varför dessa 600a & 1000cc det flesta vet att en moto GP500 2T år nånstans 1999-2001 piskar båda alla dagar i veckan :fakta

Inte servicevajs! :D

Skämt o sido, visst kan det vara kul med en tusenräser mellanåt men personligen ser jag inte charmen i att äga en även om man tar bort kostnaderna. Kör jag gata vill jag ha kul och åka skapligt bekvämt = kunna åka långt och då är en 1100-1300 sporttouring mer lockande. Kör jag bana vill jag ha något lättsvängt som inte biter skallen av en om man råkar ge på lite för mycket ur en kurva = 600-750 tror jag på. Visst är det tufft att ha likadan hoj (nåja) som i värsta GP serien men sen då? Snacka går ju men snacka så att det går är en annan femma.

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987

Kom igen grabbar. Vi slutar mäta kukarna nu. Ingen av oss kommer kunna göra såhär iallafall.

PS. Inte bara bilder från Mantorp. DS

Allt det här kräver är:
Mycket ballar.. check
Stor erfarenhet... eeeh...
verkstadsmekanisk utbildning... check...
viljan att vinna.. check...
viljan att imponera.. check...
den faktiska kunskapen om att lite.. skita i allt.. check
kunskapen i att reda ut farliga SNABBA situationer medans man rattar ett fordon som gör mer än 200 km/h.. eeeh......no clue
känslan i att ha en snut hasande i hälarna.. check...
kunskap i att göra wheelies... eeeh...
känna sin begränsning i åkande på 2 hjul.. eeeeh.. motvilligt - check !! ;)
...det här var en fortsättning på 'Ghostriders' ....grej lol så träffade kanske inte rätt inlägg.. ><

Last edited:

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Här är min film från samma körning i samma grupp. Körde på 1:30.4. Kör en orginal CBR1000-08 med beggade slicks, har aldrig provat att köra på nya slicks men snart så! :tummenupp

Har aldrig kört på Mantorp förut och sist jag körde bana var 2008, så nästa gång SKA jag under 1:30 :)

skulle va kul o köra med dig på Mantorp eller Anderstorp.. :D
..min sukka hängde på en bmw förra året.. skulle va kul o ha en tid... för fattig för
laptimer o sket... du vet.. bonne från Småland.. ;)

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Inte servicevajs! :D

Skämt o sido, visst kan det vara kul med en tusenräser mellanåt men personligen ser jag inte charmen i att äga en även om man tar bort kostnaderna. Kör jag gata vill jag ha kul och åka skapligt bekvämt = kunna åka långt och då är en 1100-1300 sporttouring mer lockande. Kör jag bana vill jag ha något lättsvängt som inte biter skallen av en om man råkar ge på lite för mycket ur en kurva = 600-750 tror jag på. Visst är det tufft att ha likadan hoj (nåja) som i värsta GP serien men sen då? Snacka går ju men snacka så att det går är en annan femma.

Jo håller med att på vanliga vägar skulle jag veltat ha en lätt 600 med 1200cc motor med turbo som man kan reglera effekten nån stans mellan 90-400hk, hälst också en variabel motor så man kan skifta mellan turbosuget & vanlig råkraft skulle vart uber skoj när det här landskapet skiftar i från blött till sol, motorväg & trevliga kurvor o så vidare.

Klart men kan snacka, vet att den som sitter på hojen utger mer en 50% om man är snabb eller långsam runt slingan.

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Vi tre ligger alla på 1:38 på GR. Då kanske vi är någesånär jämna på åsen oxå tänkte jag :)

Aha, jag kanske missförstod. Jag trodde du skrev att din polare körde 1.38 på Åsen. Kör ni 1.38 på G-land borde ni ligga runt 1.20 på Åsen kanske? Tiden får utvisa om min uppskattning är helt åt helvete :crash

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nepp! Aldrig en 600:a för mig.
Tycker det går läskigt fort på den jag har. Ännu fortare ? Nä, jag törs inte!

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kör du med joystick ;)
Ja man vet aldrig. Men jag börjar m 0,6 liters.

Kommer inte upp till åsen förrän 18 juni BTW. Är du där då?

/H

Nä de e 976, den kör man med joystick!
Vi får se, har bara bokat EN bandag so far, om de e kul med blårökarn bokar jag fler :tungan

BusAnna

&#1729;&#1605;&#1740;&#1588;&#1729; &#1570;&#1582;
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
...men ni säger ju att storleken inte spelar någon roll...? :brinnerup :3freak :7peta :gråta

Har en kvinna sagt så till dig så betyder det att du är en välbärgad ung man! :tuttar
Har en kvinna sagt så till dig och du inte har stålars... well... Då förstår du nu varför hon lämnade dig. :lol

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
RSV4 R
Aha, jag kanske missförstod. Jag trodde du skrev att din polare körde 1.38 på Åsen. Kör ni 1.38 på G-land borde ni ligga runt 1.20 på Åsen kanske? Tiden får utvisa om min uppskattning är helt åt helvete :crash

Jag kör 1.38 på gotland och låg på 1.17 på åsen sist jag var där så du är nog på rätt spår.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC