600cc eller 1000cc, vad är eg. bäst att börja med?

Vad bör man börja med?


  • Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den stora frågan i mitt tycke är vad 2-takt har i denna tråden att göra ÖVER HUVUD TAGET när trådskaparen frågade efter 600 vs 1000!
Det hela börjar med att någon kommer in och viftar med k*ken i fel tält och sen är tjattret igång.

Klart fan alla med diarré i fingrarna (ingen nämnd, ingen glömd) skall upp och skriva sitt och bla bla bla. Fan vad trött man blir på alla som har sin åsikt ingen annan lyssnar på och som framför allt inte har med ämnet att göra.

Nu har jag själv bidragit tillräckligt till denna orgie i OT så nu går jag och byter tampong.
Sorry men jag har inte viftat med kuken - det överlåter jag åt Eskilsson ;) - men jag kan ju ha kommit in i fel tält i den här tråden.
Eftersom TS i inlägg #84 tycker tråden varit givande och intressant så har den ju uppenbarligen fyllt sitt syfte.
 
Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Klart fan alla med diarré i fingrarna (ingen nämnd, ingen glömd) skall upp och skriva sitt och bla bla bla. Fan vad trött man blir på alla som har sin åsikt ingen annan lyssnar på och som framför allt inte har med ämnet att göra.

Jag ber om ursäkt för mitt ynkliga fjäskande och att jag ber om medkänsla men jag har faktiskt ett svårt fall av tangentbordsdiarré just idag. Det är hemskt. Verkligen alltså. Om du såg mitt uttråkade ansikte skulle du gå hem och sjukskriva dig en vecka. Minst. SH är min terapi.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag ber om ursäkt för mitt ynkliga fjäskande och att jag ber om medkänsla men jag har faktiskt ett svårt fall av tangentbordsdiarré just idag. Det är hemskt. Verkligen alltså. Om du såg mitt uttråkade ansikte skulle du gå hem och sjukskriva dig en vecka. Minst. SH är min terapi.

Dina inlägg är alltid välkomna, oavsett ämne, timing och relevans!
 

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
r6
...
Det närmaste man kommer en racer bland gathojar är supersport600 och den äldsta hojen jag såg på B-racet i Linköping var från -04.
...

HAH, minst 5 st r6:eek:r från början av millenniet fanns för beskådning på B-racet. 3 st bredvid ert tält till och med, en fjärde tvärs över. Vilket intryck dom gör :D
Skämtåsido, det är som allt annat. De håller om man sköter dem.
Nu har man ju dessutom en hel fin vinter som väntar. Tvekar man på nåt är det ju bara att riva, byta och plocka ihop, reservdelar finns det oavsett takt.

Jag röstar för 600, 1000 har jag bara provat 3-4 varv på A-torp och det kändes tokfel. Men ger man det ett par träningar så är det säkert minst lika kul. Men 600 är skiten, det tror jag det.
 
Last edited:

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag ber om ursäkt för mitt ynkliga fjäskande och att jag ber om medkänsla men jag har faktiskt ett svårt fall av tangentbordsdiarré just idag. Det är hemskt. Verkligen alltså. Om du såg mitt uttråkade ansikte skulle du gå hem och sjukskriva dig en vecka. Minst. SH är min terapi.

OT:
Ingen anledning att be om ursäkt, allra minst till mig. Du har ju mycket kudos här på SH tillsammans med flera andra och klart alla vettiga åsikter är välkomna (även dina Gustav O :) ). Men rätt sak på rätt plats är väl vad jag är ute efter.

Det är flera gånger man sökt information här på forat och blivit lurad av en topic man tyckt passar bara för att sedan upptäcka att de flesta trådar handlar mest om något helt annat. Detta går ju åt bägge håll. Hur skall någon som vill ha info om 125/250 racers och allt vad dessa hojar innebär hitta denna tråden?

Känner mig som killen på bilden så ska sluta vara en surf*tta och ta en grogg.

arguing_on_the_internet.jpg


Får väl be om ursäkt själv om någon känner sig orättvist träffad.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror ingen känner sig träffad eller sårad utan vi får väl konstatera tt vi har olika åsikter om vad som ska skrivas i trådarna och hur hårt man ska moderera.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
HAH, minst 5 st r6:eek:r från början av millenniet fanns för beskådning på B-racet. 3 st bredvid ert tält till och med, en fjärde tvärs över. Vilket intryck dom gör :D
Skämtåsido, det är som allt annat. De håller om man sköter dem.
Nu har man ju dessutom en hel fin vinter som väntar. Tvekar man på nåt är det ju bara att riva, byta och plocka ihop, reservdelar finns det oavsett takt.

Jag röstar för 600, 1000 har jag bara provat 3-4 varv på A-torp och det kändes tokfel. Men ger man det ett par träningar så är det säkert minst lika kul. Men 600 är skiten, det tror jag det.

Back to topic.
Jo, jag såg dem också och tyckte mig faktisk känna igen en av dem, men jag undrar om de ursprungliga motorerna fortfarande satt i. SS-trimmade 600-motorer har ju haft en sån benägenhet till haveri att pappersflygplan framstår som huggna ur sten. Om det satt en original SS-rova i någon av de R6-ramarna så ska jag....ehhhh jag vet inte vad, men jag kommer i alla fall att bli jätteförvånad.

Om man inte vill lära sig meka och dessutom vill köra underhållsfritt ska man ABSOLUT inte köpa något trimmat. Det ska orört, plomberat från fabrik och dekalen som säger "Do not operate this veichle..." ska helst sitta kvar på tanken. T o m sådana enkla saker som eftermonterade PC och KIT-kabelhärvor ställer till det. Det är ju fler än en gång man sett förare stå i depån bredvid sina hojar och titta ner i hålet där sadeln en gång suttit och liksom bara hoppas på att det genom guds försyn ska spraka till någonstans bland sladdarna eller i någon av de där svarta plastlådorna och att skiten bara ska hoppa igång och fungera.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top