100 , 180, 230, 250 hkr
Hur mycket effekt behövs för att köra fort i en kurva ??
600 vs 1000cc
Ganska enkelt val som du kan göra själv eller???
Klarar du att köra skiten ur en 1000 och vill trimma den?
Är svaret nej då tycker jag att du ska ta något mindre typ en 600 när den inte räcker dvs du har hittat sista metern att bromsa på och kan köra med sladd i kurvorna ja då är det dax för mera pulver en 1000 eller tom en trimmad rackare.
Om det går 50 blås till på rakan ställer bara större krav på bromspunkten osv. Knappast enklare att lära sig.
Dax att byta upp sig när du nått gränsen av vad hojen klarar, i mitt tycke är det när du kan köra med lite ställ i kurvorna och presterar ban tider som du är stolt över annars finns det ju mera att lära.. och det är inte enklare med mera effekt varvtidera ska ju matcha vad man sitter på...
Hi side = fel däck/kalla däck/taskigt däcktryck eller bara mycket pulver å taskig känsla..... tyvärr så lär man sig av misstagen man kan ju alltid skylla på olja
Att gasa fullt på rakan och fega i kurvorna hör inte hemma på banan här gäller "djup in - hårt ut" hmm var inte det en Wheeler dealer slogan på 80 talet "RR går in djupt kommer ut hårdare" eller nått i den stilen
Men det är klart en 1000 ska de va om du hellre kör till Donken och glänser..
Men va fan inte ska du lyssna på alla andra det är ju ditt val dina stålar å skalle vi pratar om! Se bara till att du köper de bästa skydden så du är trygg!!!
PS lånade en rutten 400 vid en bankörning i linköpng, några 1000 svepte förbi på rakan som möten men de kom aldrig tillbaka när jag skrapade om på utsidan i högern efter rakan med max häng på hojen det var kanske lite pinsamt
Men visst ser det läckert att komma ut ur kurvan med lite power slide å gå upp på bakhjulet vinkla om med framhjulet i luften och sätta ned den i nästa böj och fortsätta accelerera - sjukt läckert. Jag vill oxså ha 250hkr å köra på LagunaSeca men det blir bara en dröm....