Hellmoppers_1
Träsktrollet
Nästa två argument för 600cc: Det är mer action me växlandet, dessutom räjsigare ljud...
Nästa två argument för 600cc: Det är mer action me växlandet, dessutom räjsigare ljud...
Varvtiderna är ju det som räknas, inte hur man gör. Det finns ju en oändlig variation av tex sittställning i MotoGP och de kör ett 2 minuters varv med någon sekunds skillnad. Att som amatör kunna kompensera med effekt är ju enbart positivt.Kurvhastighet i sig är inget absolutum men risken med att lära sig köra på en cykel med överflöd av effekt är att man blir lat och ersätter god teknik med mer effekt. Att man missade spåret spelar inte så stor roll får man bara trotteln öppnas i tid så går det att prestera hyggliga varvtider...
Att de fostras på små hojar är ju helt naturligt då de ofta börjar med cross väldigt tidigt. I dag skolas de kommande svenska roadracingstjärnorna på 100-kubiks fyrtaktare.Ännu tydligare är det inom MX där många fostras till rätt teknik via 80/125cc 2-t och nästan alla framgångsrika har börjat där. Effekt är konstant en bristvara så du tvingas lära dig att rätt vxl/RPM/spår/uthoppsvinkel är nyckeln till framgång.
Nej usch, det där låter lite för läskigt. Bäst att köpa en 600:a.Action?
Det är väl mer action att kunna powerdrifta ut ur kurvorna och vara tvungen att lägga all kroppsvikt på tanken för att hålla nere framhjulet i backen.
Action?
Det är väl mer action att kunna powerdrifta ut ur kurvorna och vara tvungen att lägga all kroppsvikt på tanken för att hålla nere framhjulet i backen.
Nu ska du få äta kakan, och behålla den... Trodde aldrig jag skulle gå så här långt.. men, satsa på en twin! Att köra en twin påminner väldigt mycket om att köra 600... Jag började med 1000cc, gick sen till 600 och sen till twin. Tyvärr har jag inte kört någon riktig racer, 250GP alltså, men twin är sinnessjukt kul. Har du för avsikt att tävla kan du även köra BoTT och rookie 1000. En bra bott-hoj kan man få billigt, typ en aprilia. Likaså med en 600, oftast billigare i inköp och sliter mindre på däck.
Däremot, jag älskar att köra en 1000cc, mest av den anledningen att det wheelar och trycker på så jävligt när man vrider på rullen
Bästa är ju så klart att köra allt man kommer åt och har råd med. Men en bra 600 förare har ju alltid med sig kurvhastigheten när man byter upp sig.. likaså gäller framgång på en twin, mer kurvhastighet, tidig på gasen.
Så, nu vet du
Men Alex det ena behöver ju inte utesluta det andra, man kan wheela, skita på sig i slutet av rakan när det trycker på så sjukt hårt att man missar inbromsningen och loosar 2 sek på varvet
...penis-mätning...större kuk...kukmätartävlingen...har så stor...den verkliga kuken...Kuk..."stake"..."Balls"."
En brilliant analys från en kvartslitersdyrkare, frågan är dock om mannen med byxorna nere kan tolka ditt sublima inlägg på rätt sätt.Jag vill bara föra till protokollet att det var du som drog ner byxorna och tog fram den. Egentligen borde jag tacka dig, för i just den handlingen förkroppsligas det stereotypa högmod jag beskrev i mitt tidigare inlägg.
Eftersom du ändå står där med brallorna nere och bjuder ut dig till hela omvärlden måste jag upplysa dig om att hurvida man blir imponerad eller ej har att göra med tycke och smak att göra och att alla inte tycker som du. Jag har själv aldrig riktigt förstått utmaningen i att accelerera ut ur en kurva, jag tycker det är mer utmanande att hålla gasen mot en bergvägg. Vi håller i samma snöre fast i var sin ända, om du förstår vad jag menar.
De flesta som förespråkar 125 eller 250 kör 1-2 race om året eller så har de slutat köra. Om det nu är så underbart, varför kör ni inte mer?
De flesta som förespråkar 125 eller 250 kör 1-2 race om året eller så har de slutat köra. Om det nu är så underbart, varför kör ni inte mer?
Vilken klass är billigast att köra (utan krascher och "oförutsedda" utgifter)? Den klassen borde vara den som rekommenderas TS anser jag.
För att det är så lättmekat, man stannar hellre hemma och putsar cylindrarna..
Detta är inget påhopp, eran klass är säkert skitkul, men ni som säger att det inte är så mycket meka.... blabla... Svara på nedan:
Jag gick och tittade i ALLAS tält i helgen. Tvåtaktsåkarna hade demonterat hela hojarna och delat motorer och i princip gjort det som vi fyrtaktsåkare gör på vintern, mellan dag 1 och dag 2. Många fyrtaktsåkare satt och drack en 2,8 och ljög lite om hur slitna däck vi åkte med. Men tamejfan alla som åker 125+250R mekade ju hela tiden. Sen försvarar ni det att det "är så enkelt". Ja, mekar man isär det hela tiden får man väl förvänta sig att det går enkelt efter 20 gånger på en säsong.
Räserhojarna är säkert otroligt charmiga att åka och jag skulle trivas jättebra på en. Men mekandet och oväsendet
/ Jens
Jag vill bara föra till protokollet att det var du som drog ner byxorna och tog fram den. Egentligen borde jag tacka dig, för i just den handlingen förkroppsligas det stereotypa högmod jag beskrev i mitt tidigare inlägg.
Eftersom du ändå står där med brallorna nere och bjuder ut dig till hela omvärlden måste jag upplysa dig om att hurvida man blir imponerad eller ej har med tycke och smak att göra och alla tycker inte som du. Jag har själv aldrig riktigt förstått utmaningen i att accelerera ut ur en kurva, jag tycker det är mer utmanande att hålla gasen mot en bergvägg. Vi håller i samma snöre fast i var sin ända, om du förstår vad jag menar.
Spelar det någon roll för diskussionen?De flesta som förespråkar 125 eller 250 kör 1-2 race om året eller så har de slutat köra. Om det nu är så underbart, varför kör ni inte mer?
Ja, jag tycker faktiskt att det gör det. Det ständiga mässandet om 125 och 250s förträfflighet, hur billigt det är, hur lite mekande det faktiskt är osv börjar bli lite urvattnat. Alla får självklart ha sin åsikt men att försöka övertyga en gatåkare som funderar på en 600 eller en 1000 att lösningen är 125/250 känns fel.Spelar det någon roll för diskussionen?
Ungeför lika urvattnat som pariastämpeln som flera utan egentlig erfarenhet är sjukt snabba att kasta på 125/250.Ja, jag tycker faktiskt att det gör det. Det ständiga mässandet om 125 och 250s förträfflighet, hur billigt det är, hur lite mekande det faktiskt är osv börjar bli lite urvattnat. Alla får självklart ha sin åsikt men att försöka övertyga en gatåkare som funderar på en 600 eller en 1000 att lösningen är 125/250 känns fel.
Säkert.Tror du har missat poängen i Frollos inlägg
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |