eus skrev:Nej det borde inte vara dödsstraff på nåt brott
edit: Fortfarande så hjälper vare sig längre straff eller dödsstraff.
Jodå, det hjälper. Dom kan omöjligen göra om det...
Bör ju dock bara användas i solklara fall.
Micke O skrev:Bör ju dock bara användas i solklara fall.
Ja det kan man undraMavve skrev:Som fallet med Helenemördaren.... 52-åringen.
Fattar inte varför inte de anhöriga har ihjäl gubben.
Joshi skrev:...Tanken e ju att få bort individen ur samhället på bästa tänkbara sätt.
Mavve skrev:Som fallet med Helenemördaren.... 52-åringen.
Fattar inte varför inte de anhöriga har ihjäl gubben.
Bikerbitch skrev:8 år och utvisning, skitbra! Med tanke på att tjejerna kommer att få dras med detta resten av sina liv så är 8 år ingenting för våldtäktsmannen.
Bikerbitch skrev:8 år och utvisning, skitbra! Med tanke på att tjejerna kommer att få dras med detta resten av sina liv så är 8 år ingenting för våldtäktsmannen.
Joshi skrev:Tanken e ju att få bort individen ur samhället på bästa tänkbara sätt.
Chris Ash skrev:Vad är ett passande straff enligt dig då?
soppatorsken skrev:Och att ha suttit en massa år i fängelse förändrar inte nåns liv eller?
Nja, både och. Jag vänder mig mot att åtta år i fängelse (jag är medveten om att det inte innebär att han sitter åtta år på en anstalt men ändå)Ok Jin Chun skrev:Antingen provocerar du bara eller så vill du ha ett bra svar??
Nä, det har jag inte. Om jag trodde att jag hade det så skulle jag inte sitta med det jobbet jag har idag. Men däremot tror jag faktiskt att det går att förändra en människas värderinar nästan oavsett hennes tidigare åsikter.Ok Jin Chun skrev:Om man är kapabel till att göra något så vidrigt mot en annan människa så är man inte riktigt riktig. Då är inte fängelse det som kanske är optimalt. Men frågan är, går det att ändra en människas syn på sina medmänniskor när han/hon visar en så pass nonchalant och rå inställning till andra?
Jag har ingen bra lösning på det. har du?
The_FacultyGirl skrev:Våldtäktsmän ska kastreras.
Då kanske de lär sig att det inte är så jävla kul att ha deras skit inuti sig! ....
supernaut skrev:Har sett en undersökning som visar att en våldtäkt till en försvinnande liten del handlar om sex. Det handlar om makt, så en kastrering är inte lösningen, förutom för hämdbegäret då.
Å andra sidan så används kemisk kastrering, vad jag vet endast som frivillig terapi för en del som har tvångstankar om att begå dessa brott.
Tvärtom, forumets talibanliga behöver lite sansat resonemang nu när gladh inte är här.Blackadder skrev:Men vad vet jag, jag är ju rätt naiv av mig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|