Det var nog lite taktik Richard. Han hade ju aningen svårt att köra ikapp de 10sek och de bästa han kunde göra var att hålla sig vid liv och hålla kolla bakåt, är det fel menar du? Tror du inte att han hade hängt på från en topp 4 start? Jag är heltövertygad och jag tror inte någon annan kunde göra det bättre än vad Rossi gjorde idag.
Jag tycker det är synd att mm är så passiv jämfört med tidigare race och som nämnts. Hur kunde han svara så bra på Dani men inte Lorenzo? Dani va ju trots allt snabbast de sista.. Vi lär aldrig få veta det ändå oavsett materialval av hatten.
Jag tror inte riktigt att han hade hängt på. Han är en Gud men han är långt ifrån snabbast. Jag har svårt att se att han skulle kunna ta sig om Pedrosa. Rossis körning idag var lika imponerande som Marquez körning 2012 på Valencia. Helt underbart att se!
Jag är också lite besviken på att det inte var någon do-or-die-körning, men samtidigt är såhär alla har skrikit att MM ska köra. Nu när han gör det så öser Rossi fanboys skit över honom. Han tappade framhjulet en gång, det är inte direkt att hålla igen. Att han kunde hålla emot Dani var ju för att Dani inte hade perfekt spår samt kom bakifrån. Jlo låg ett par meter framför och som alla vet är det stor skillnad på att hänga med och att faktiskt köra om.