Härliga minnen kommer upp i huvvet när man läser tråden.
Man va 16 och satt där med sin GT125:a med toppkåpa, vindbrallor och Yamaha-jacka och simpson-hjälm...
Nån mer som minns den där galna finnen som körde om alla "r-hojjar" med (nästan) knät i backen på yttern i klaratunneln på sin guldvinge samtidigt som han tände en cigg ?
ISR-Otto som ALLTID fick motorhaveri när man var ute på en sväng...
Alla som jobbade på Mc-budet (inkl. jag själv) åkte ner å hängde på Mc-D efter "jobbet" och va clown i bassängen eller startnisse på Kista.
Lenita som hade gipsat ben och hade en ställning hon la upp benet på vid blinkersen fram.
RD-Micke och hans hockeyfrilla.
Lotti och Isa som jobbade på fiket Tidelius.
Sen tidigt 90-tal när Pippi la hojnyckeln på McD-brickan och nån skriker "race på Kista!!!) och han skickar allt i papperskorgen och springer ut å ska starta hojjen...löningshelg och fullproppat med folk inne på McD så står han å välter
korgen upp å ner...han hittade den till slut.
Samma Pippi står på McD och tycker det låter konstigt om motorn (tidig gsx1100r) och river toppen med verktygen som finns i den lilla lilla påsen under sadeln, fan va vi garvade...sen skrek nån "race på Kista" lagom till han hade fått ihop toppen igen, och vevstaken tittade ut genom blocket vid Norrtull.
Killen som hade hyrt en Intruder 1400 (tror jag det va) från Auto-sport och hade låst! den med ett granitlås, och när han skulle där ifrån så hade han självklart glömt bort låset i bakhjulet å stog å varvade som fan tills det smällde och låset trasslade duktigt in sig i ekerfälgen...fan på McD gjorde man inte bort sig frivilligt...många drog därifrån med stödet fortfarande nere.
Mac-tennis föds...en ihopskrynklad pappersmugg å 2 McD-brickor.
Stålis oranga GSX-R som gick som fan, Boggen köpte den sen...
Leon som skjutsade runt nån böna på stan och hans tjej (som är polis) fick syn på honom och kommer in med piketen på sveavägen å skäller ut han efter notor framför alla, fan va vi garvade.
Har fler minnen, men det skulle ta lååång tid att skriva...
Drutten (rip), Pfeffer, EU, Batti, Chrille (rip), Larsson, Lavi och många andra, fan va kul det var...fortfarande den bästa tidsperioden i mitt liv...skulle va kul med en återträff !!!!