Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Okej 120 häst 155nm är rätt kraftigt för en sån hoj.
Och 188kg är helt okej för att vara glidare (nu får man väl på huvudet) jämfört med de andra som ligger runt 250-300kg.
Du borde slänga upp en byggartråd.
Ja sportster är inte tänkt som en glidare från början. Det var faktiskt den första superbiken när den kom på 50-talet. Snabbare än dåvarande engelska hojar. Det är synd att många sportsterägare idag hänger på en massa kromat skrot på dem istället för att bygga dem åt det sportigare hållet. Det är nämligen tacksamma hojar att sporta till. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2747145#post2747145
Jag har lovat att starat en byggtråd. Problemet är att jag väntar på på en kraftigt försenad container i vilken min motor står. Idag har jag fått hem koppling, oljepump, växellåda, tändning, HSR-förgasare, trans, transkåpa mm mm. Men den riktiga dyrgripen, själva motorn ankommer den 25:e med containern. Då ska jag starta en byggtråd. Har dokumentera det jag gjort med svingen och så. Men jag startar tråden när jag har allt. Vill att det ska vara lite tempo i tråden.