Jo det har jag för mig men jag kommer inte ihåg vad han hade för bil. Det fanns även en kille som hette Fredde som kör pick-up. Jag tror han kör fortfarande men nu i Pro-Mod. Har dålig koll numera, har som glidit över på det här med motorcyklar.
Kommer även ihåg att man suktade hårt efter de coola grabbarna som körde GSX1100E -81 och -82. Omlackade, låga, clip-on styre, med fet framlykta och med ett väldigt öppet V&H 4-1 system. Det var annat än alla halvhjärtade street-fighters som finns nu....
Edit: Bagarn var kung!!
Det var en kille som hette Hasse Lindholm (eller nått liknande) som byggde en babyblå bubbla med cheva V8 i nosen, den såg väldigt standard ut, närmast den ultimata sleepern, det var inte den du tänkte på? Iofs så tror jag inte han satt ända i baksätet(?)Professorn åkte VW bubbla med corvair boxer sexa och sedan tror jag han hade en med V8 där man satt och körde i baksätet.
Vi kan ju försöka fixa det som det var förr
Det var en kille som hette Hasse Lindholm (eller nått liknande) som byggde en babyblå bubbla med cheva V8 i nosen, den såg väldigt standard ut, närmast den ultimata sleepern, det var inte den du tänkte på? Iofs så tror jag inte han satt ända i baksätet(?)
Jag gjorde något extremt korkat strax före jul, jag slängde hela min samling av Bilsport, Wheels, Automobil, MC-nytt, osv från slutet av 70-talet fram till slutet av 90-talet.
Det tog upp en hel garderob och i ett kick så försvann hela mitt retroarkiv
Katanorna är fortfarande SNYGGAHmm! Vinröd volvo 240 turbo med diesel emblem å stuprör.....det va babbis det!! Bilen va nog trimmad av Birger på Tranans i bromma. Ägde en snygg katana också.
MEN! Det vore superkul om fenomenet skulle återskapas.. det behöver inte vara lika mycket bus nu som då, men visst vore det läckert om vi kan träffas där i vår och mumsa onyttiga hamburgare, för att sen dra en sväng gemensamt?
Å jag lovar att denna gång kommer jag veta både vad jag har för kammar och huruvida min hoj är portad eller ej..
Lite OT här men jag blev lite nyfiken...
På den gamla goda tiden vad fick man pröjsa för försäkring på katana hojarna ??
Och även andra sk högprestandahojar..?
// Tobbe
Det kan man kalla positiv utvecklingTror att jag betalade ca:3000/halvår för min Kat 1988 mot 1700/helår idag
Sent -80-tal men ändå.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |