Starstriker
Som man googlar får man svar
Nursey skrev:2094857Okej..dags att ta tag i detta Juni..mitt i veckan eller fredag? När brukade ni mötas upp..dagar alltså?
Donken är varje onsdag hela säsongen......
Nursey skrev:2094857Okej..dags att ta tag i detta Juni..mitt i veckan eller fredag? När brukade ni mötas upp..dagar alltså?
Starstriker skrev:2094875Donken är varje onsdag hela säsongen......
MRETTA skrev:2094928Jag minns en tjej som körde katana sommaren -83. Hon jobbade på samuraj-motor... Tror hon hette "madde"... om ja inte minns fel... Är det ngn. som minns "kaptenen" undrar om han lever ?... Han var väl 50 bast redan då....
miniman skrev:2093605"Bodde" på Mcdonalds 1980-1983. Det var tider det. Fram och tillbaka mellan Mcd och allmänna gränd och ofta en avstickare till Bogesund.
Honda CB 750
Suzuki GS 1000S
Laverda 1000 Jota (saligen avsomnad efter missöde vid Stenslätten-Aj!)
Rickman-Kawa
Hörde hemma i Jakan.
jo jag minns dom...Jenny hette hon som ägde den ... å va jag vetså har hon kvar den än i dagpeterz skrev:2094072Lenita minns man, var det inte hon som bröt benet men åkte hoj ändå. Tror hon hade kryckorna bakpå bönpallen....Kom ihåg ett par tjejor som åkte pastell färjad Katana som kallades "katana brudarna" någon som mins dem....
Retep skrev:2094175Det var väl Göran Helmouth och en snubbe som kallades för Kilen, Sven tror jag han hette på riktigt, som hade Samuraj Motor vid Råsunda. Göran drev den vidare som Samuraj-Lack lite längre bort mot Sumpan-hållet på slutet av 80-talet. Där fanns också en kille som sydde jyssta bilklädslar och MC-dynor i samma lokal också... Han sydde en vit dyna till min RD-350 YPVS som var lackad i vit pearl... det var ju ändå 80-tal
Raggare är väl fortfarande trevliga och hjälpsammaKawasaki/Nils skrev:2084641Tillhör själv gänget som stog på andra sidan gatan och förundrades över hur ni bar er åt.
Vi, med "fadermordar" kragar på skjortan, Bogner-jackor och VESPA tyckte ni missade något...... STUREPLAN. Alla partyn som man inte var bjuden på men ändå gick(åkte) till.
Svenska Vespas butik låg mitt emot och verkstan runt hörnet.
Oj, vad roligt det var på den tiden. Inga våltäckter, inget (nästan) våld på gatorna. Till och med raggarna var trevliga och hjälpsamma om Vespan behagade krångla.
Gabor skrev:21254091974-125, mongojappsar till hojar, sen började det..
1980 kawa 900, långgaffel å 998
1981 Kawa 100, 1150 cc rickmanbygge på G
1982 Svart Rickman-kawa 1150cc, mera trim...Grottis. R.I.P
1983-1985 Röd Laverda RGS, borr/port, sleeper...
1986 Bimota KB 1 "Tullarnbyggd" 1260 cc > 300km/tim, MC nytt reportage...
1987 NikoBakker Gixxer 1100..
osv Gixxers, MotoMartin, TLS...
Livet går vidare, skulle vara verkligen kul med onsdagarna på Svea...
enhjuling skrev:2125459Reportaget om Bimotan kommer jag ihåg...
"Värt varenda spänn när man får åka i från en Porsche Turbo på Autobahn" har jag för mig det stod
SLADDVARNING skrev:2087632Minns du Johan&Fredde från Huddinge? Johan här,hej hej
Jörgen Karlsson skrev:2086638Men det är ju kanhända inte så upplyftande för någon tjej att läsa inlägg som ger bilden att man inte acceptaras när man paserat 40. Nog om det.
Ja jag tänkte just skriva det! Att den verkligen var pippigul den katanan jag såg!
Den roligaste hojrepan jag såg på Kymlinge var när en trimmad katana med mattorange fluorescerande lack med bara trattar på förgasarna och med den sedvanliga lösningen på vevhusvent (en armerad genomskinlig pvc-slang uppdragen från kopplingskåpan) drog mot en annan hoj. Helt plötsligt bara förvann bägge hojarna i ett rökmoln från katanan efter ca 200 meter. Molnet efter katanan var helt kompakt och ogenomsynligt och nådde ända upp till gatlyktorna. Pvc-slangens mynning hade sugit in i en av förgasartrattarna så motorn sög i sig motoroljan i rask takt när den gick på fullgas. Den hade fått i sig över en liter på bara några sekunder! Mycket uppskattat av publiken. Killen fick hjälp med att få igång hojen och fick ny olja av någon minns jag.
Robusta motorer! =)
mudder skrev:2127655Jag hängde mest vid Norrtull och Wennergren center på 80-talet. Många race blev det och oftast med Berra som starter.
Är det nån som kommer ihåg den mattsvarta, lättade och taksänkta Camaron som jag hade på den tiden? Jag körde faktiskt ifrån en och annan hoj.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|