sportbike
Guest
Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Kapten(RIP)
Kapten ja,det var en trist historia...
Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Kapten(RIP)
Kapten ja,det var en trist historia...
Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Kapten(RIP)
Kapten ja,det var en trist historia...
Jooh!!!!!!!
Men det det var kuliare att dra en sväng....
Från Biskopen till Kornan t.ex -SISTEN PEJAR!
Faan vad man fick gasa med 400:an. Skålhamra svängen är inte att förglömma
För Jugge, Folk som hängde på pråmen ,Eken hette/heter väl klubben.
,Malle, Tuben , Jocke Becker , Wallonen ( Affe Johansson) , Janne plåster, Kia, Cissi, Binge , Hasse Gustavson , Davo o Ducken ( Suzuki marodörerna) Iller Bosse ,Nina å Gugge Osv..
Robban Lindqwist i Huddinge jobbar på Proline i Högdalen har en riktigt juste Sportster som mer liknar en Racer än en glidare. Men....nu har även han insett att "2-takts åkare gör det Dubbelt så ofta"
Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Kapten(RIP)
Kapten ja,det var en trist historia...
Ja jag tänkte fråga om honom, men mindes inte om han kallades Översten eller Kaptenen. Men Kaptenen var det ju. Han var ju populär minns jag, alltid folk runt honom. Vad hände? Är det känsligt så förstår jag om ni inte vill skriva det i tråden dock.
/J
Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Masen(RIP), Kapten(RIP),Sandy, Äpplet, Benke Palm, Svärdgren, Pejer å Agadir för att nämna några till som hörde hemma där.
Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamaha
Jörgen o Sladdvarning,har pm.
Jaså Jörgen det var du som satt i hörnet på pråmen med en massa reservdelar i knät ?????
(skoja bara)
Vad hände med Masen och Kapten?
Haha! Ok!
Jag gjorde tvärtom, började med tvåtakt. En Suzuki T20 från 69 med helkåpa var min första hoj. Tvåtaktandet slutade sedan via tre st HVA 390 och 500cc endurosar med en Kawa 500H1 som sedan försågs med en 750 H2-motor som trimmades. Det var ett reportage i Bike om den hojen som jag visat tidigare i tråden. Att bygga expansionskammare var kul.
Men jag älskar tvåtaktare fortfarande!
En vacker dag kanske jag skaffar en Kawa-trippel att bygga på igen.
/J
Som jag minns den hojen, måste varit typ 90? Eller? Jag satt o läste o sög i mig alla detaljer och allt jobb som gjorts. Vilka minnen det väcker. Fast jag trodde det var MCM? Tydligen inte.
Jag satt faktiskt där med en spräckt H2-topp som ngn skulle se om det gick att svetsa minns jag.
Ngt som var kul på 80-talet var bla alla genuina mc-verkstäder som (med stor yrkestolthet renoverade allt, oberoende av märke) fortfarande fanns kvar. Där arbetade riktiga kärngubbar i tritvättad blekblå verkmästarrock. Glödlampsbelysning, träarbetsbänkar med oljehärdad masonitskiva. Där tronade Johanssons måttbitssats, slipad gjutjärnsplanskiva, mätklockor, mikrometrar, hyllmeter med Karlebo osv. Jag tänker tex på MC-Motor på Dalagatan.
En annan tvättäkta kärngubbe var ju Harry Lundberger när han på sin 98-kubikare kom ned om onsdagskvällarna till Biskopsudden (innan det skiftade till Brostugan på 90-talet). Alla vi yngre undrade till en början vad det var för en fossil ända tills vi såg de riktiga bikerrävarna som Björn Renvall mfl ödmjukt flockas runt honom.
/J
Jag satt faktiskt där med en spräckt H2-topp som ngn skulle se om det gick att svetsa minns jag.
Ngt som var kul på 80-talet var bla alla genuina mc-verkstäder som (med stor yrkestolthet renoverade allt, oberoende av märke) fortfarande fanns kvar. Där arbetade riktiga kärngubbar i tritvättad blekblå verkmästarrock. Glödlampsbelysning, träarbetsbänkar med oljehärdad masonitskiva. Där tronade Johanssons måttbitssats, slipad gjutjärnsplanskiva, mätklockor, mikrometrar, hyllmeter med Karlebo osv. Jag tänker tex på MC-Motor på Dalagatan.
En annan tvättäkta kärngubbe var ju Harry Lundberger när han på sin 98-kubikare kom ned om onsdagskvällarna till Biskopsudden (innan det skiftade till Brostugan på 90-talet). Alla vi yngre undrade till en början vad det var för en fossil ända tills vi såg de riktiga bikerrävarna som Björn Renvall mfl ödmjukt flockas runt honom.
/J
Bagarn var idolen
Fanns det inte nån rask herre som kallades Professorn
Det var en till, han tog väl över verkstan när Björn (VIF) gick bort. Lång, smal ljushårig. Någon som vet?Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamahan
Det var en till, han tog väl över verkstan när Björn (VIF) gick bort. Lång, smal ljushårig. Någon som vet?
Hhhhhhmmm........
Det hela utspelade sig sent 80 tal när jag mfl åkte på strandvägen......
Busiga pojke
Ja, dom där kopieringsrullarna råkade man ju ut för ibland ...och jepp, jag var med på Solna Krog
Just det...Lill-Hasse mc10 Björkgren
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |