Kapten var en sån som lätt fick allt för många, unga tjejer att flockas runt sej. Faan vet hur bar sej åt!
Var det då som nu, att brudarna på Sveavägen går hela laget runt?
Kapten var en sån som lätt fick allt för många, unga tjejer att flockas runt sej. Faan vet hur bar sej åt!
Var det då som nu, att brudarna på Sveavägen går hela laget runt?
Näeeeeeeeee!!
Dom var hos mig och hade kul!!
/Fürstenhoff.
Helt underbar tråd! Helt FANTASTISKT kul läsning! Jag var oxå där . Först på på en grymt ultratråkig XJ-900 kardanklant, med appselut noll potential what so ever. Senare införskaffades en snuskigt fin GSX 1100E-83 som gick fint på slangen (självklart alltid med flickan bakpå mellan rödljusen på Sveavägen), med dragbarstyre, mikuni 36r, vassare kam och lilla korta guldfärgade Alfasystemet med det berömda rytet. Svart med blå stripes och lika blå fälgar...saknar den än idag. Följande blev GSX 1100R naturligtvis. Ostrypt importmaskin,som var helt underbart vulgär och lagom svårkörd. Stekte fint utanför Donken på den tiden. Senare har det varit ZX-9 och R1 och nästan enbart banåkning, men när man läser den här tråden från början till slut, så inser man på något vis hur mycket roligare det var från början. GRYMT mycket roligare förr! Kände aldrig hotshotsen här i tråden personligen, men är är i många fall HELT säker på att ha träffat/snackat/braggat över korkade framfarter på två (eller ett), hjul från det ljuva 80-talet.
/B
Tro det eller ej, tidigt 80 tal jag hade en vit RD350 och var en doldis med dåtidens moderiktiga Sinisalo ställ.
Jag tror det samlades folk i gamla stan nånstans kornhamnstorg?
Själv var jag bara hangaround på den tiden, men kul var det. Han som hade ”Make my day” Katanan kallades lill-Lasse, har jag för mig. Jag kommer ihåg att han och hanns kompisar alltid skulle rejsa om pengar ute på Kista-rakan .
En typisk onsdag: Först ute på Brostugan. Där det var det en blandning av race-bilar och motorcyklar och nästan inga poliser. Sedan åkte man in till Sveavägen, fortfarande lite poliser. Där kunde man finna sänkta hojar med slicks och stumstag bak och tjejer som satt på muren i väntan på att få åka med. Samtidigt samlades alla stygga bilar nere vid VenergrensCenter i väntan på kvällens race. Senare på kvällen var det race på Kista-rakan. Alla var där! Bilar och hojar, alla rejsade mot alla.
Några som var där: Anders med sin lustgasmatade 1100R, Lill-Lasse med sin "Make My Day" Katana, Putte med sin neonfärgade Katana, Flamman med sin ISR, Ronnie med någon grymt snabb Corvette, Lars-Inge med skåpet, Per med sin turbomatade BMW E21 och Kjelle med sin turbo-Ascona mfl.
Det var bättre förr, med mindre poliser alltså
fråga från en veteran vad gör man idag ???????????
skulle va kul att träffa alla från 80 talet, Dom som hängde på sveavägen
Bagarn var idolen
Fanns det inte nån rask herre som kallades Professorn
Jo det var mycket tok på den tiden, en vanlig grej under sommarnätterna var att ett helt gäng drog iväg och nattbadade, ibland på Djurgården ibland, någon stängd utomhusbassäng, minns ett lass hojkillar och tjejer som klättrade över staketet på Nälstabadet och kastade varann i 50-metersbassängen. Det kanske förekommer fortfarande bara det att man inte längre är bjuden! Haha!
Jo Furstenhoff var en kille man hörde talas om redan då...
Hmm Samuraj Motor,var inte det Hubbe Berg som ägde den firman?Lite skumma affärer där va......... ???
Lill-Lasse??
Han hette väl iaf Grek-lasse!?? Hans polare, eller om det var hans bror, Babbis (den enarmade banditen, även kallad) körde en svart 240 turbo.
Fast grek-lasses vinröda 240 var nog fetast ändå! Fint ljud, flammor i avgasröret, aga-diff mm
Det var grejer det!
//M
kommer åsså ihåg den tiden med lasse grek , babbis , methin , mauritz med den florocerande gula å uffe med den baby blåa . Jag tyckte då att d va riktigt brutala hojjar å tycker d än i dag . Jag kommer i håg att uffe va en av första i sverige som körde höga nior på strippen .
jag tror d va -87-89 men kan ha fel med åren.
Va jag vet idag så har lasse grek gjort sig av med "turbo diesel" volvon å uffe e en av ägarna på nb gummi på birgerjarlsgatan , han jobbade även där på 80 talet. Å vi ska inte glömma jenny på sin xt 125 tror jag d va men senare bytte upp sig till självklart katana , mmmmmmmmmmm d va tider .
Lenita minns man, var det inte hon som bröt benet men åkte hoj ändå. Tror hon hade kryckorna bakpå bönpallen....Kom ihåg ett par tjejor som åkte pastell färjad Katana som kallades "katana brudarna" någon som mins dem....
Jag hängde mest vid Norrtull och Wennergren center på 80-talet. Många race blev det och oftast med Berra som starter.
Är det nån som kommer ihåg den mattsvarta, lättade och taksänkta Camaron som jag hade på den tiden? Jag körde faktiskt ifrån en och annan hoj.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |