80 talet, Sveavägen

sportbike

Guest
fan va kul det va när 30-40 hojar dånade iväg till Vaxholm,alla skulle vinna på Boge,tanterna vid Ellboda kastade klädnypor på oss,snuten grät,å vi fyllde hela torget med hojar på tio sekunder.......

snart dax igen,va?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
fan va kul det va när 30-40 hojar dånade iväg till Vaxholm,alla skulle vinna på Boge,tanterna vid Ellboda kastade klädnypor på oss,snuten grät,å vi fyllde hela torget med hojar på tio sekunder.......

snart dax igen,va?

Jag är på....:yoparty

sportbike

Guest
Måste kolla hur dethär funkar...

Nämen,ere du Roadracing-Rune ???
Ha,det e ju du !!!!
Jag har så många stories om din framfart,att folk skulle pissa på sig av skratt.
Börjar snart.....:D
(som när jag torpederade dig på Sviesta,till exempel.
G.

Last edited:

RuneFinland

Sveavägen 86-90
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR
Vilken höjdare att hitta ett sånt här forum !!!! Jobbade på Lelles (Ynglingagatan) i ett par år och sen nere på Honda Mc-Center och sålde bakom disk. Vet inte om nån kommer ihåg mej, men oj va mycket namn som dyker upp i minnet... :) Anders Abrahamsson, Sandy, Lonny, Fursten, Göran, Junior, Micke Berg, Sju-femti på Autospotrs verkstad,Ander Jonsson, Lenita, Glufs-Glufs, Magnum/Proppmätt, Olle Palmqvist, Ducken, Davvo, hon som körde taxi och hade guldvinge, vår mek nere på Honda (det var han som också var finne och körde guldvinge).
Ska gräva o se om jag hittar bilder från Boge! Återkommer

sportbike

Guest
Nu har du kommit till helt rätt ställe.
Väntar med spänning....:tummenupp

Last edited:

RuneFinland

Sveavägen 86-90
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR
Torpederad på Sviestad? Måste fått hjärnskakning, för jag kan inte komma ihåg det?!?! Friska upp mitt minne! :)
Däremot kommer jag ihåg när Lenita kraschat sin FZ750 (tanken tejpad med "ettan upp-resten ner" på vardera sidan) eller budhoj och sen åkte Honda Spacy 125 med kryckorna där bak ! U-sväng på Sveavägen om jag minns rätt...
Vad gör Lonny nuförtiden? Sist jag hörde nåt hade han korvkiosk i Solna?

Ett 80-tals re-union på Sveavägen skulle sitta fint !!!

Svea 71

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
1990 Suzuki 1100
80 talet Sveavägen .....

Kul att hitta denna tråd , vill påstå att det är nog här som många blev fast
i hoj åkandet när de sett Sveavägen en sommarkväll ... Själv så körde man bara skitraka (125:a) på den tiden , men jag jobbade ett par år på insidan ( Mc D ) och det var alltid lika roligt att jobba Fredag och Lördag kvällar ..

Det hände då och då att det kom in folk som var stökiga och ville bråka , men det var kul och se hur hojåkarna själva kastade bråkstakarna i fågelbadet / bassängen till vänster om resturangen , med kommentaren de här är vårt ställe !!!

Har inte läst alla inlägg i tråden , men nog är det svårt att låta bli och le stort
när man läser denna tråd , och att det är så många som ändå minns det som hände.. körde själv ett tag på Mc budet oxå , så länge jag fick behålla körkortet.. Kör så det Ryker !!! Mvh //// Svea 71

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Vilken höjdare att hitta ett sånt här forum !!!! Jobbade på Lelles (Ynglingagatan) i ett par år och sen nere på Honda Mc-Center och sålde bakom disk. Vet inte om nån kommer ihåg mej, men oj va mycket namn som dyker upp i minnet... :) Anders Abrahamsson, Sandy, Lonny, Fursten, Göran, Junior, Micke Berg, Sju-femti på Autospotrs verkstad,Ander Jonsson, Lenita, Glufs-Glufs, Magnum/Proppmätt, Olle Palmqvist, Ducken, Davvo, hon som körde taxi och hade guldvinge, vår mek nere på Honda (det var han som också var finne och körde guldvinge).

Jag hade en polare som jobbade på mc-center nån gång på 80-talet... Niklas E, låter det bekant??

Gabor

Guest

KB-1 , :D

edit : Måste få till scanningen på alla gamla bilder från 70-80 talet.

Fler som kan fylla på med sina gamla hojar ?? Fanns ju hur mycket folk som helst som fotade. Bogesund var åxå ett hiskeligt tillhåll på 80 talet.

Bifogat

• Kopia av Bimota pics hav 035.jpg
    Kopia av Bimota pics hav 035.jpg
    89.9 KB · Visningar: 261
Last edited:

sportbike

Guest
KB-1 , :D

edit : Måste få till scanningen på alla gamla bilder från 70-80 talet.

Fler som kan fylla på med sina gamla hojar ?? Fanns ju hur mycket folk som helst som fotade. Bogesund var åxå ett hiskeligt tillhåll på 80 talet.

Mums ju,sån där hade en polare me jätteborr,runt 1160,eller nåt,värsta raketen :)

(edit:måste köpa en scanner,har garderoben full med fotoalbum)

Gabor

Guest

Bifogat

• uZoo109.jpg
    uZoo109.jpg
    62.8 KB · Visningar: 109
  • uZoo61.jpg
    uZoo61.jpg
    25.2 KB · Visningar: 104
  • uZoo66.jpg
    uZoo66.jpg
    42.2 KB · Visningar: 126
  • uzoo92.jpg
    uzoo92.jpg
    38.9 KB · Visningar: 110
  • uZoo20.jpg
    uZoo20.jpg
    72.9 KB · Visningar: 117
  • uZoo24.jpg
    uZoo24.jpg
    27.1 KB · Visningar: 114
  • uZoo6.jpg
    uZoo6.jpg
    27 KB · Visningar: 109
  • uZoo1.jpg
    uZoo1.jpg
    49.3 KB · Visningar: 105

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

Magnum träffar jag då och då...han är polare med min kusin Susanne. Hon hängde mkt med Lenita på den tiden, hon på FZ 750 och min kusse på gsxr 750 (först en 85a sen en porrlackad 92a.). Hon kände även Lonny, har för mig att vi tom var nere på Mantorp tillsammans med hennes dåvarane kille Lelle (körde gsxr 1100 + Harris som han ställde ut ett år på mc-mässan) när det var SM i Superbike, RD350 Cup mm...Peter Lindén vann på en Cb1100r tror jag och Lonny sist...men han uiilade hela målrakan iaf :yoparty

Vill minnas att Magnum då jobbade som mek nere på AVA i hammarbyhamnen...var grymt impad av att han kunde "låna" hojar hursomhelst (jag trodde att de måste väl ingå i jobbet liksom...duh :rolleyes: )...

Han gjorde dessutom den första stoppien jag sett...utanför Alexandra på Birger Jarlsgatan..med en röd RF600R, en hoj som liksom försvann under Magnums tyngd....:D

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...