80 talet, Sveavägen

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Vilken höjdare att hitta ett sånt här forum !!!! Jobbade på Lelles (Ynglingagatan) i ett par år och sen nere på Honda Mc-Center och sålde bakom disk. Vet inte om nån kommer ihåg mej, men oj va mycket namn som dyker upp i minnet... :) Anders Abrahamsson, Sandy, Lonny, Fursten, Göran, Junior, Micke Berg, Sju-femti på Autospotrs verkstad,Ander Jonsson, Lenita, Glufs-Glufs, Magnum/Proppmätt, Olle Palmqvist, Ducken, Davvo, hon som körde taxi och hade guldvinge, vår mek nere på Honda (det var han som också var finne och körde guldvinge).
Ska gräva o se om jag hittar bilder från Boge! Återkommer

Jag stekte Jocke Bergs syrra, om det var han med RD500:yoparty

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
KB-1 , :D

edit : Måste få till scanningen på alla gamla bilder från 70-80 talet.

Fler som kan fylla på med sina gamla hojar ?? Fanns ju hur mycket folk som helst som fotade. Bogesund var åxå ett hiskeligt tillhåll på 80 talet.

Vad hände egentligen?
Der här var ju ett hur cool tänk som helst. Fanns ju lite andra kit för den delen också då det begav sig, Harris Rickman osv. Fast Bimotan köptes väl färdig.
Numera sitter det väl Ducce motorer i dom. Liksom varför? Det är ju kombinationen av dom två världarna som är rätt i min smak iaf.
Vore väl inte dumt med en modern SB1:a? Lr varför inte en KB1:a. 08:ans Kawwa sport motor har ju rönt framgång i pressen iaf.
Fast förmodligen så vill väl inte Jappsen dela ut motorer längre. Det är väl där skon klämmer...

/U

sportbike

Guest
[QUOTE=fazerfun; Magnum träffar jag då och då..

Magnum å jag käkar frulle på helgerna.
Han må va tung,men duktig chaffis..

sportbike

Guest
Åhfan...kan inte säga att jag känner honom väl men han dyker upp då och då hos kusinen, på födelsedagar och så. En del av mitt hoj 80-tal är han iaf :)

Förra sommaren hade jag ju tre hojar,å när jag kraschat Kawan och köpte Duccen,sa Magnum:hur fan orkar du fortfarande hålla på me dom där jävla hojarna ?
Snacka om yrkesskada,han vill bara åka båt nuförtiden :rolleyes:
Den enda båt jag vill åka nuförtiden,är färjan mellan Vaxholm och Rindö..:)

Mr-Clean

använder stödhjul på banan
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Trippelt upp i yamaha!
Funderar faktiskt på att införskaffa en RD125'a bara för sköj och då se om man fortfarande kan framföra den på 1 hjul i från första till sista växeln, från ca 30km/h till max fart - kanske är rent livsfarligt!! :D
/Fürstenhoff.

"Enda skillnaden mellan en 125:a och en 250 är att rödljusen kommer fortare"

Något du känner igen ? :rolleyes:

sportbike

Guest
Hoppar du över Oxdjupet då sen eller är Rindö ditt lille Isle Of Man?? ;)

/H

Nä,det blir ju såklart en båt till,men färjegubbarna fikar ju så inihelvete på Rindö,att man hinner fram å tebaks flera gånger innan båten går..:tummenupp

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Nå Har ni "pluggat in" Turlistorna för Rindö färjorna än ....

Det börjar närma sig "start"

sportbike

Guest
Japp.
Måndag - fredag = hela tiden.
Lördag - söndag = då och då.

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Kawasaki Z1000-14
orientexpress, Kista

hej var din polares farsa pilot el. något sådant jag tävlade med en orient hoj från staterna som någon tog hem vi körde 11 gånger i kista varav hälften av dom stog jag mitt i bron o startade medans han fick starta där vi startade normalt han hadde inte en shans .. häls. make my day / lasse-grek:tummenupp

Hej på dig bättre sent svar än aldrig !

Måste nog vara min polare du menar, han tog hem en svart och röd hoj från usa. Jag minns mycket väl den natten du åkte mot han, ( han hade inte en suck ) trots sina mundering i jeans och vindjacka ( han åkte aldrig i ställ :huvet Hojen tyckte nog jag gick bra men bevisligen inte tillräckligt. Själv åkte jag en blåvit 750 R. Det var roliga tider , man saknar detfaktiskt:yoparty en kille jag hade lite kontakt med kallades "Berra" åkte en gråsvart 1100 R (hemlackad av nån anledning), men man undrar vad det blev av dom som hängde där på den tiden. Fick som sagt ett återfall 2006 med en ZX-12a och sedemera en "Busa", men det blev inte mycket åka förra sommaren så hojen såldes och jag köpte en Camaro cab :confused: lite lättare att få med familj och barn osv. Har du kvar Katanan ? om isåfal sitter du ju på en bit kultur:yoparty

Obelixen

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Suzuki
Hmm Samuraj Motor,var inte det Hubbe Berg som ägde den firman?Lite skumma affärer där va......... :hihi ???

Hej.
Nej det var Göran Hellmouth och Kilen som hade Samurajmotor. Jag åkte mycket med Göran,Kicki och Kilen. Var då tillsammans med Matte med vita Suzukin. Bodde ovanför Samuraj motor...
Vi var alltid på svea tillsammans med Lonny, Babbis, grek Lasse, Fia med rosa katanan och co... Slutade åka efter en klotning i Solna på bakhjulet .. Krossade foten ...=(=(
Jag ska leta upp en massa gamla foton och lägga in .. Har iallafall en massa på Fia och hennes rosa Katana.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej.
Nej det var Göran Hellmouth och Kilen som hade Samurajmotor. Jag åkte mycket med Göran,Kicki och Kilen. Var då tillsammans med Matte med vita Suzukin. Bodde ovanför Samuraj motor...
Vi var alltid på svea tillsammans med Lonny, Babbis, grek Lasse, Fia med rosa katanan och co... Slutade åka efter en klotning i Solna på bakhjulet .. Krossade foten ...=(=(
Jag ska leta upp en massa gamla foton och lägga in .. Har iallafall en massa på Fia och hennes rosa Katana.

Gamla foton från svea och kistarakan uppskattas! :tummenupp

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Hej.

Jaha..sorry...jag måste ha blandat ihop det..:rodnar
Men har du eller kan du fixa bilder så vore det kanon!!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024