80 talet, Sveavägen

Obelixen

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Suzuki
Lenita minns man, var det inte hon som bröt benet men åkte hoj ändå. Tror hon hade kryckorna bakpå bönpallen....Kom ihåg ett par tjejor som åkte pastell färjad Katana som kallades "katana brudarna" någon som mins dem....

Hej.
Det var ju många tjejer som åkte...
Det var Birka fast hon åkte en svart suzuki 750 tror jag det var.Hon var tillsammans med Nicke. Sen var det Fia som hade en rosa motivlackad katana, målad av Göran på Samuraj motor./:tungan Annelie

Jag minns namnet i alla fall, Pricken är ett annat som kommer upp. En liten smal kille på en GS-1000. Arri, finnen med Katanan dyker upp på näthinnan också. Han var väl inte guds bästa barn precis, i något avseende...? Undrar hur han finansierade sina nya hojar. Efter en säsong så hängde väl det mesta ihop med "Kenny Roberts tejp" (silvertejp) och ståltråd.

Lilla Pricken eller Richard som han heter..minns en gång i Solna när han "välte" hojen vid en trottoarkant, den var alldeles ny:yoparty

Fia heter hon som jobbade på Samuraj motor och körde en rosa motivlackad katana..
Jag bodee ovanför Samuraj motor tillsammans med MAtte som körde den helvita pärlemorlackade suzukin, men vit sadel...:tungan /Annelie

Jag minns namnet i alla fall, Pricken är ett annat som kommer upp. En liten smal kille på en GS-1000. Arri, finnen med Katanan dyker upp på näthinnan också. Han var väl inte guds bästa barn precis, i något avseende...? Undrar hur han finansierade sina nya hojar. Efter en säsong så hängde väl det mesta ihop med "Kenny Roberts tejp" (silvertejp) och ståltråd.

Lilla Pricken eller Richard som han heter..minns en gång i Solna när han "välte" hojen vid en trottoarkant, den var alldeles ny:yoparty

Fia heter hon som jobbade på Samuraj motor och körde en rosa motivlackad katana..
Jag bodee ovanför Samuraj motor tillsammans med MAtte som körde den helvita pärlemorlackade suzukin, men vit sadel...:tungan /Annelie

Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jaha..sorry...jag måste ha blandat ihop det..:rodnar
Men har du eller kan du fixa bilder så vore det kanon!!!!

Nej dåh, du har rätt i det du skriver om Samuraj.:tummenupp Vad jag minns så köpte Gert Petterson Samuraj av nån,kan nog ha varit Göran:va för att sedan slå sej ihop med Hojverkstan och Hubbe Berg :va efter att han blivit uppsagd av pelleGull på som hade AVA nere i hammarby. Dom skaffade större lokaler på Sveavägen :yoparty nere vid Norrtull. Jag jobbade där ett par månader ett halvår under -91. Men ruttnade på Hubbe. Senare vet jag att oxå Gerte ruttnade på honom och lät sej köpas ut. Och han fick fria händer att köra hela firman helt åt h-e, :huvet å de' tog inte så särskilt lång tid. Gerte vill jag minnas att han återgick som truckmek på nån truckfirma. Hubbe vet vi ju....

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
I fredags den 4/7 var jag ute och luftade den nyligen införskaffade RD 350:an och beslöt mej för att borra in tll Donken och hoppa upp på muren som för tjugi år sen:tummenupp Men vad vad blåst man kände sej när man satt där i närmare 1 timme :va och en endaste hoj dök på som bara gick in och åt för att 15min senare lungt och beskedigt åka vidare:confused: :confused:
Vaa faan!!! Var i h-e har alla knuttarna tagit vägen egentligen. På våran tid... så bodde man ju där nere den som inte dök upp :confused: måste ha klotat eller blit besatt av nån svår sjukdom som att ha träffat nån icke hojåkande brud:ajjabajja :kär
Det är sorgligt att se hur denna ANRIKA samlingspunkt har tynant bort så pass att den inte märks att den knappt funnits.:gråta
Knuttar var har ni tagit vägen är det bara familjeunderhållningen på TV:n som hägrar nu för tiden?!?!?!?
Ut med er Nu, snart kan det vara för sent:yoparty

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
1980 en häftig tur i USA på våra nya hojar!

MC äventyr Long time ago Hösten 1980

USA, Carlifornien, Long Beach hemma hos vår inköpskontakt som hjälpte oss med dragracingdelar. Vi, jag och min bror Stefan hade beställt varsin Yamaha Midnight Special modellen med radfyran som endast salufördes i USA. Vi skulle åka runt på MC i två veckor.

Första dagen gick åt till att plocka upp cyklarna ur sina transportlådor. Andra dagen blev det till att ordna registrering och försäkring. Sedan bar det utav norrut. Det skulle bli Coastway One upp till SanFrancisco. Vi passerade staden Solvang som är lite Danskinspirerad för att äta på Andersens Pea soup Restaurant, sedan bar det iväg till San Luis Obispo för att titta på tidningskungens Hearst Castle. Det var ett imponerande fest och semesterställe för honom och hans rika vänner.

Sedan blev det mycket kurvkörnig utmed kusten ända upp till Carmel staden där Clintan var borgmästare en tid. San Francisco bjöd på många backar och världens kurvigaste backe Lombard Road, kabelspårvagnar. Fishermans Warf med sina många fina restauranger och härlig utsikt över till Alcatras. Vi åkte sedan över Golden Gate för att promenera lite i de berömda RedWood skogarna norr om San Francisco. Ett litet besök i båtstaden Sausalito där Hippiekulturen blomstrade. Sedan bar det iväg österut ifrån staden via Oakland Bridge för att ta oss ner till Freemont för att bevittna Dragracing några dagar, kolla in stjärnorna och idolerna. ( Vi återkom några år senare till Freemont Raceway och då hade vi våran Pro Comp dragster med oss men det är en annan historia).

Resan gick senare vidare österut för att passera Klippiga Bergen genom Yosemite National Park för att på insidan ta oss ner mot Death Wally. Vädret hade varit utmärkt och varmt hela tiden men nu började det bli olidligt varmt, inga havsvindar som kylde ner luften. Efter denna värmeterror for vi vidare för lite spel och dobbel i Las Vegas. Vi hade nu varit ute i två veckor och tog oss tillbaka till Long Beach för att handla lite Racerdelar och att packa ner cyklarna för sin resa hem till Sverige. Mellan Las Vegas och Long Beach blev vi stoppade utav polisen fick en ticket for speeding. Den betalade vi aldrig.

Med vänlig hälsning, Toyman. Drömmer tillbaka.

Framtidsdröm, kan jag göra om detta så blir det med en CB1100R 1981 utan kåpa

Bifogat

• Carlifornien 1-4 s.JPG
    Carlifornien 1-4 s.JPG
    182.6 KB · Visningar: 366
  • Carlifornien 2-4 s.JPG
    Carlifornien 2-4 s.JPG
    154.3 KB · Visningar: 325
  • Carlifornien 3-4 s.JPG
    Carlifornien 3-4 s.JPG
    185.9 KB · Visningar: 254
  • Carlifornien 4-4 s.JPG
    Carlifornien 4-4 s.JPG
    129.2 KB · Visningar: 273

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
Det är sorgligt att se hur denna ANRIKA samlingspunkt har tynant bort så pass att den inte märks att den knappt funnits.:gråta
Knuttar var har ni tagit vägen är det bara familjeunderhållningen på TV:n som hägrar nu för tiden?!?!?!?
Ut med er Nu, snart kan det vara för sent:yoparty[/QUOTE]

Håller med dig, på den tiden hade ingen internet & mobiltelefon, då var alla tvungna att åka in Donken för att träffa folk! Det är tur att man har minnen kvar:)

Gick med
17 Sep 2008
Hoj
suzuki gsx 1100-81

Tänkte ruska liv i denna underbara tråd. Har ni sett inbjudan till dragrace? Tråden sveavägen -1985.
Konstigt att ingen nämner Steno, snabbast i stan -82 tror jag att det var. På en Gs 1000e-80

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Hoj
Suzuki 1000 K4
[VIDEO-URL][/VIDEO-URL]
Hej.
Det var ju många tjejer som åkte...
Det var Birka fast hon åkte en svart suzuki 750 tror jag det var.Hon var tillsammans med Nicke. Sen var det Fia som hade en rosa motivlackad katana, målad av Göran på Samuraj motor./:tungan Annelie

Kan det möjligen vara Annelie Aronsson ????? collt isåfall kul iallafall o bli omnämnd på denna sida i lite olika saker som hänt o saker som inte borde hänt ha ha. Ett tack till Sandy som visade mig detta, har läst en del och mycke om det som skrivs här e ju sant faktiskt......vilket minne folk har

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
[VIDEO-URL][/VIDEO-URL]

Kan det möjligen vara Annelie Aronsson ????? collt isåfall kul iallafall o bli omnämnd på denna sida i lite olika saker som hänt o saker som inte borde hänt ha ha. Ett tack till Sandy som visade mig detta, har läst en del och mycke om det som skrivs här e ju sany faktiskt......vilket minne folk har

Lonny Blomberg?

Välkommen tillbaks till Sveavägen isf! :D
Jag kände/känner inte dig, men kommer ihåg alla bakhjulskörningar, samt från Bikes "Stans snabbaste hoj"-tävlingarna, som jag också körde. Kul att du dykt upp här! :tummenupp

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Håller med dig, på den tiden hade ingen internet & mobiltelefon, då var alla tvungna att åka in Donken för att träffa folk! Det är tur att man har minnen kvar:)[/QUOTE]

var förbi Sveavägen ett par ggr o sommras, men stod där i 30min ensam utan några som helst hojar så jag åkte vidare. inte haft kortet så länge, men läst mycket här på SH om era tider på Sveavägen och det låter som det var riktigt kul där. Synd bara att det inte hänger så mycket folk där längre

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Håller med dig, på den tiden hade ingen internet & mobiltelefon, då var alla tvungna att åka in Donken för att träffa folk! Det är tur att man har minnen kvar:)

var förbi Sveavägen ett par ggr o sommras, men stod där i 30min ensam utan några som helst hojar så jag åkte vidare. inte haft kortet så länge, men läst mycket här på SH om era tider på Sveavägen och det låter som det var riktigt kul där. Synd bara att det inte hänger så mycket folk där längre[/QUOTE]

På onsdagskvällar har det varit några hundra hojar där vid flera tillfällen de senaset somrarna. I synnerhet efter Barkarbykvällar. Det var inte fullt ned till Handels som det var ibland på 80-talet, men iaf hojar hela vägen till slutet av muren. :D

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
var förbi Sveavägen ett par ggr o sommras, men stod där i 30min ensam utan några som helst hojar så jag åkte vidare. inte haft kortet så länge, men läst mycket här på SH om era tider på Sveavägen och det låter som det var riktigt kul där. Synd bara att det inte hänger så mycket folk där längre

På onsdagskvällar har det varit några hundra hojar där vid flera tillfällen de senaset somrarna. I synnerhet efter Barkarbykvällar. Det var inte fullt ned till Handels som det var ibland på 80-talet, men iaf hojar hela vägen till slutet av muren. :D[/QUOTE]

varför kan det inte vara så oftare? då har man ändå alltid nåt att åka till ifall man inte har ett mål att åka till. flera ggr var jag sugen på en sväng men problemet var bara vart man ska åka. nä hoppas det blir ändring på det denna säsong 2009 :)

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Hoj
Suzuki 1000 K4

Ja nu e ja här iallafall på frågan lägre ner vart jag tagit vägen ..... pm frågetecken... vi hörs ha det bättre än bäst

Lonny Blomberg hette han/heter han...grymt duktig på att åka bakhjul!!! Han var med i ett avsnitt av "Varuhuset" om jag inte minns fel(EN BAKHJULS SCEN!!)!!Nån som vet vart han tog vägen?

Ja nu e ja här iallafall ..... pm frågetecken o tack för alla komplimanger som folk minns och delar ut under denna tråd... vi hörs ha det bättre än bäst tills dess mvh lonny

Last edited:

Flamman

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Kawasaki 1700 metanol turbo funnybike
80 rules

Det var roligare förr när man skrämde slag på alla med rakarör och framdäcket mest användes till att parkera med
är det några race i stan på skoj som förr med flera hundra åskådare ?

Bifogat

• ISR GSX1168 copy.jpg
    ISR GSX1168 copy.jpg
    54.7 KB · Visningar: 366
  • GS750 77 1200cc PROSTOCKMOTOR copy.jpg
    GS750 77 1200cc PROSTOCKMOTOR copy.jpg
    53 KB · Visningar: 413
  • ISR GS1000 copy.jpg
    ISR GS1000 copy.jpg
    50.3 KB · Visningar: 363
  • GS1000BAKHJUL2 copy.jpg
    GS1000BAKHJUL2 copy.jpg
    29 KB · Visningar: 379

Flamman

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Kawasaki 1700 metanol turbo funnybike
fråga från en veteran vad gör man idag ???????????
skulle va kul att träffa alla från 80 talet, Dom som hängde på sveavägen

Tjena ducken har du ingen hoj idag
det var dina raka rör och dina polares tre pip som gjorde att man än idag inte kan sluta gasa
tack

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Lite Nostalgi bilder från förr

[/attach][/attach]

Bifogat

• 80-tals Bilder 004 (2).jpg
    80-tals Bilder 004 (2).jpg
    86 KB · Visningar: 433
  • 80-tals Bilder 002.jpg
    80-tals Bilder 002.jpg
    89.6 KB · Visningar: 405

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Den där proffesorn som nämns väldigt tidigt i tråden körde VW Bubbla med porsche spis :tummenupp tror faktiskt han har kvar bilen fortfarande :va

Edit: synd att man inte levde på 80 talet...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024