80 talet, Sveavägen

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
vilket minne du har roger ha ha ha ja du jag har kvar make my day katanan + lite till mc o lustgas anders kör med gas fast med hd kul läsning man drömmer gott på kvällarna :tummenupp

Make My Day-Katanan måste du ju köra in till Donken och visa upp ngn fin onsdagkväll i sommar. Den är ju legendarisk från Kista-rejsen! :tummenupp

kommer du i håg att simbassängen hadde skydd på vattnet :va o vi hoppade i utan att titta :huvet vi såg ju inget o vi hadde ett helvete att komma upp:mad: ha ha ha :tummenupp

D

Ja jag har ett minne av transparent plast över vattnet ngn gång. Och ABAB-vakter som kom från ingenstans en gång :gnissla :D

/J

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Det lät som trevliga tider det.. Har läst några inlägg och det verkade som om det va lite mer "vi-känsla" på den tiden. Kanske är det delvis internets fel att det inte är så längre..? Ist för att sitta på donken o snacka skit och utbyta tips, sitter man framför datorn och gör det samma...?! Man kanske får sådana här kontakter "gratis" nu med internet, man behöver inte ens lämna vardagsrummet. Synd. Hade gärna velat vara äldre (??) nu eller i alla fall varit med och upplevt något sådant!

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
240 disel

Hmm! Vinröd volvo 240 turbo med diesel emblem å stuprör.....det va babbis det!! Bilen va nog trimmad av Birger på Tranans i bromma. Ägde en snygg katana också.

nix den var inte babbis:mad: den var miiin :tummenupp och jag ägde make my day katanan med då:va o ja birre på tranans trimmade den:D o claus som jobbade där då som lärling :yoparty i dag äger han turbo center med sina bröder:tummenupp

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
orient express

Fan vilken skön läsning. Hängde själv där med min GSXR 750 som en gammal firma Fastbike hade gjort i ordning, gick ganska bra faktiskt. Det va kul att hjula förbi mc-donalds på kvällarna och recen ute vid kista glömmer man inte. Bodde i Norrtälje på den tiden så det är inte många namn man minns, men Johan (tror jag han hette ) (hade en del buisness ihop hehe),Berra och en del katana åkare "make my day" en gul och en flouruserande mm jävligt kul var det. En polare tog hem en 1100R från orientexpress för att knäcka 300km/h vallen 1987 skulle visst testas tillsammans med RedLine Yammahan frz 1000 tror jag det var. Just den 1100 Ren åkte jag på bakhjulet i 200km/h med för första gången det var en häftig känsla att ta ner den sen inte den bästa väghålningen "våbbla är skönt" he he.:yoparty Minns en anna gång när vi åkte från "svea" till västerås var nog 30 talet hojar låg på ca 150-160 och vart omkörd av Lenny,Lonny på en katana ( tror jag han hette vet ej) på bakhjulet och skjuts hade han, han åkte nog fan flera km på slangen det var häftigt på den tiden. Ja det finns nog mycket att berätta om man sätter sig ner o funderar. Hur som helst lappen rök 91 hojen såldes. Sedan följde hus och familj. Köpte en hoj igen 2006 och det var lika kul som förr fast man åker nog bra mycket lugnare nu. Sänd gärna in fler minnen:tummenupp

hej var din polares farsa pilot el. något sådant jag tävlade med en orient hoj från staterna som någon tog hem vi körde 11 gånger i kista varav hälften av dom stog jag mitt i bron o startade medans han fick starta där vi startade normalt han hadde inte en shans .. häls. make my day / lasse-grek:tummenupp

sportbike

Guest
Det lät som trevliga tider det.. Har läst några inlägg och det verkade som om det va lite mer "vi-känsla" på den tiden. Kanske är det delvis internets fel att det inte är så längre..? Ist för att sitta på donken o snacka skit och utbyta tips, sitter man framför datorn och gör det samma...?! Man kanske får sådana här kontakter "gratis" nu med internet, man behöver inte ens lämna vardagsrummet. Synd. Hade gärna velat vara äldre (??) nu eller i alla fall varit med och upplevt något sådant!

Du har helt rätt...

sportbike

Guest
Fikade med Davvo i morse och sa att han va omnämnd här.
Då fick han nåt vilt i blicken,kanske sugen på att åka lite hoj igen?

sportbike

Guest
Funderar faktiskt på att införskaffa en RD125'a bara för sköj och då se om man fortfarande kan framföra den på 1 hjul i från första till sista växeln, från ca 30km/h till max fart - kanske är rent livsfarligt!! :D

EDIT: När fixar vi till en superfest för oss åttitals Sveavägen folk då???

/Fürstenhoff.

Med tanke på att du alltid haft oerhört dassigt balans-sinne,så tror jag att det skulle gå........................utmärkt :)

Ja,en 80-tals fest skulle nog välta HRC....:D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tur att det fanns en RD125'a som på den tiden visade hur det skulle gå till då!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D (ingen ironi denna gång)

/Fürstenhoff.

Jo jagtänkte skriva om din framfart men du har ju så välvuxet ego alldeles utan mina komplimanger så jag avstod :hihi
Jo jag kommer ihåg din rd, tror det var -86 jag såg dig köra upp och ner längs sveavägen på den............på bakhjulet förstås. Jag vill minnas att den var vit, men jag blir lite osäker :va

sportbike

Guest
Kommer du ihåg den här då:Humle å Dumle köpte varsin ny Honda CB 900 BolDor.
Humle skulle åka på bakhjulet,men slog runt å kraschade.
Dumle sa:hur fan gjorde du,jag får inte ens upp min på slangen.
Jag ska visa,sa Humle,for iväg och kraschade en gång till.

(Humle o Dumle är fingerade namn av hänsyn till den händige herrn som kanske läser detta)

sportbike

Guest
Det sjuka är att det är sant,hojarna va bara ett par dagar gamla,och givetvis skulle han slanga utanför Arla i Årsta.
Järnvägsspår,remember?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
*skratt*

Du är för töt!! :pannkyss

Den vita var Tony's som även den användes flitigt då min egna var omformad till en Tysk streetfighter efter en "lyckad" 14.00 clock till skillnad mot dagens enkla 12.00 clock!! :D

Kommer ihåg hur Tony proppsade på att jag minsann skulle köra hans RD125'a på bakhjulet på Kista rakan, dessutom med han själv bak på bönpallen då han precis monterat diverse trim på sin moppe!!

En körning som genomfördes efter div tjat med att resan mot Kista gick som planerat medans åter resan gick som befarat med en baklänges vurpa i hög fart precis i slutet av rakan, framför en viss mc polis som snabbt var framme med komentaren - Gick det bra?? Bra där för det är en förutsättning för att få ur moppen ur skogen och upp i från diket varpå han stack i väg!! :D

/Fürstenhoff.

Aha. Då är jag med, ty jag får upp bilder på en blå och en vit rd när jag tänker tillbaks.Nåväl, det var ju rätt oskyldigt.
Ngt år senare minns jag nämligen en vit van som kom till Kista. Bakdörrarna slogs upp på vid gavel och ut rullades en banhoj med slicks :hihi Senare på kvällen kom samma van till donken, dörrarna öppnades, ut rullades en banhoj.... :hihi

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Fan va kul att läsa denna tråd.. de va bättre förr!!
Synd att inte FZR:en är kvar, ett perfekt inslag på en sådan "träff".

Bifogat

• garage.jpg
    garage.jpg
    46.3 KB · Visningar: 374

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tur att det fanns en RD125'a som på den tiden visade hur det skulle gå till då!!

Den synade asfalten många ggr på nära håll :D
Var det något på den som var orepat eller rakt.
När man åkte med dig så fick man verkligen akta sig för att inte torpederas av en kanande 125:a :D

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Fikade med Davvo i morse och sa att han va omnämnd här.
Då fick han nåt vilt i blicken,kanske sugen på att åka lite hoj igen?
:tummenupp
Davo..cool, Hälsa han nästa gång ifrån Lasse Andersson med Laverdan /Rickman jag vet inte hur många växelådsdrev jag har cuttat å klyvt till han å Duckens Probikes....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept