9/11 konspirationsteorierna, nu har vi en kändis som är inne på samma spår!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Något som jag tycker är ganska intressant varför det just är 9/11 som berörs, varför tas inte alla andra terroristattacker upp? Själv är jag bombsäker staten vill döda alla andra förutom sig själva. Har hört att bush ska skjuta iväg alla sina kärnvapenmissiler om några månader, samtidigt som han tar en tripp till månen o tar o dansar en liten svängom med mr pruttin!!! :tomten

honkiie skrev:
Jodå, känner jag till mycket väl.
Skön eller? Hon ser lite småsugen ut i alla fall. Men kanske inte alla hästar i stallet eller?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Swedie skrev:
det är just det där, öppna ögona för vadå?

underskatta inte människan säger jag.

Precis, man ska inte underskatta människans dumhet. Människor är generellt dumma och naiva.

SSB skrev:
Nu chansar jag villt här och gissar på att sammanträffandet har någonting att göra med att en fulltankad boeing 767 rymmer 90'000 liter flygbränsle.

Parkera 5'000 stycken fulltankade CBR600 så har du samma bränslemängd. Byggnader är helt enkelt inte konstruerade för att stå emot en sådan brand. Lite skillnad jämfört med att det börjar brinna i en papperskorg eller liknande.

/SSB

nee... eller joo. Om man kollar på den maximala hetta som kommer från brinnande flybränsla och sedan jämför den med den maximala hettat stålet i wtc klarar av att stå emot, är det stor skillnad.

Branden i sig kan inte ha gjort så att det rasade till grunden. Om det rasade för att toppen gav byggnaden en "skjuts", om det var kontrollerade sprängladdningar eller om det var ngt annat får vi väl alla bilda vår egen uppfattning om.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Santo skrev:
Precis, man ska inte underskatta människans dumhet. Människor är generellt dumma och naiva.

Det stämmer säkert, annars hade konspirationsteorier som denna aldrig fått sådan spridning.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Markus skrev:
Tror du? Jag vet inte om det faktumet är mer relevant än att en kille i min jUmnAzZiEkAfFe-tErIA sett en film på iNtErNett där det uttrycks åsikter om att allt är iscensatt av en (zUp3R)-hemlig statlig organisation som har som främsta mål att mörda aMeriCkaner.

And at that point, Markus begun to bother me.

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Halogen skrev:
Det där måste vara årets understatement. Ett mer passande ord vore "omöjligt".

Jag hoppas du har rätt. Folk verkar ju vakna upp nu, 84% av de ca 700.000 som svarat på CNNs poll idag om man tror att regeringen försökt mörka vad som hände 9/11 hade svarat ja på den frågan när jag var inne och kollade vid tretiden idag. Nu är pollen borta, hittar inte slutställningen nånstans heller. Enligt en äldre undersökning trodde över hälften av New York-borna samma sak.
Hittills har de dock lyckats ganska bra med att övertyga massorna ;)

Vi bildar föreställningar baserat på tidigare erfarenhet. Vi skapar vår världsbild baserat på den information vi får. De som kontrollerar informationen kontrollerar därmed vår världsbild (ett fåtal äger mainstreammedia, den romantiska bilden om den fria och undersökande journalistiken är en myt, de får inte alls skriva eller berätta om vad de vill, fråga i princip vilken journalist som helst). Lägg till det människans flockdjursegenskaper, auktoritetstro (se Milgrams experiment) och föreställningar om normalitet. Hierarkiska strukturer, informella beslutsvägar, hemliga sammanslutningar, kontroll av mainstreammedia, hot och egoism gör det också möjligt.

Antingen hittar man argument som sänker argumenten (det finns förresten många fler) för att den officiella storyn inte håller, eller så får man ge upp tanken på att det är omöjligt att kontrollera informationsflödet (utan internet hade det definitivt varit mycket lättare för dem, kanske är det därför Pentagon sedan 2003 betraktar internet som en fiende, se även BBC, och därför varenda webbsida man besöker skall loggas, varje googling man gör avsöks av säpo, all elektronisk kommunikation genomsöks av Echelon, alla samtal man ringer skall loggas etc etc). Nu ska vi dock inte luras att tänka i absoluter, 1 eller 0. I 9/11-fallet finns så mycket som talar för att Bush mfl döljer någonting att det ju till slut verkligen borde exponeras. Någonstans går en gräns för om det är möjligt eller omöjligt för dem att mörka det. Det är upp till oss vanliga människor att avgöra om de ska lyckas eller inte, för eliten är fruktansvärt korrumperad.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:hördu
Hallå där konspirationskillar och tjejer:
Vad är teorin i era kretsar kring följande namn - Zacharias Moussaoui.
Han har alltså erkänt planeringen, jobbade han åt Bush då eller ljuger han eller hur resonerar ni?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Han som rekryterade honom kanske inte talade om att han skulle jobba för "Bush", Bush vet nog inte allt heller så man ska nog inte tjata för mycket om Bush, CIA mfl. har rekryterat lite olika personer under årens gång, lite svårt att hålla koll på vem som jobbar för vem, arbetstagare byter ibland arbetsgivare..., filmen Munchen visade väl på rundgång.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Professorn skrev:
Jag hoppas du har rätt. Folk verkar ju vakna upp nu, 84% av de ca 700.000 som svarat på CNNs poll idag om man tror att regeringen försökt mörka vad som hände 9/11 hade svarat ja på den frågan när jag var inne och kollade vid tretiden idag. Nu är pollen borta, hittar inte slutställningen nånstans heller. Enligt en äldre undersökning trodde över hälften av New York-borna samma sak.
Hittills har de dock lyckats ganska bra med att övertyga massorna ;)

700.000 :skrämd

" 84%!!, har vi inte varit mer övertygande än så :gnissla"

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Markus skrev:
:hördu
Hallå där konspirationskillar och tjejer:
Vad är teorin i era kretsar kring följande namn - Zacharias Moussaoui.
Han har alltså erkänt planeringen, jobbade han åt Bush då eller ljuger han eller hur resonerar ni?

Jaha, om nån erkänner planeringen så är det han säger absolut sant?

Nyss idiotförklarade du folk med detta inlägg..

Markus skrev:
Jaha, om Charlis Sheen tror på det här så blir det genast intressant. Vad tror McCauley Caulkin och Paris Hilton nu för tiden?

Nu har du väl ändå lyckats idiotförklara dig själv.. :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det enda jag kan tillägga är att de som på fullaste allvar tror på dessa konspriationsteorier är nog bland de roligaste just nu, ursäkta att jag skrattar åt er.
Du rejvis har ju varit seriös i mina ögon men nu vette fan :(

Ungefär som med folk som tror på Gud eller dylikt, det är ju ungefär lika mycket belägg för båda i dessa fallen :3freak

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Finns det nån som seriöst tror på denna konspirationsteorin?

Kan man inte ens dölja att Clinton fick ett blåsjobb tror jag inte man klarar detta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Suomalainen skrev:
Jaha, om nån erkänner planeringen så är det han säger absolut sant?

Nyss idiotförklarade du folk med detta inlägg..

Nu har du väl ändå lyckats idiotförklara dig själv.. :hihi

En ymmärrä sua suomi-juntti! :FU

fy fan

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Blackninja skrev:

Kan man inte ens dölja att Clinton fick ett blåsjobb tror jag inte man klarar detta.

Hon var ju öppen kring grejen så det var lite svårt att dölja.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Blackninja skrev:

Nä, och han ljög ju inte heller... :rolleyes:

"I did not have sex with that woman"

Ni har rätt, det är ju befängt att antyda att presidenten kan ljuga för sitt folk. :hihi

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Blackninja skrev:
Tänk igenom det svaret är du snäll!

Har lite dålig kunskap i frågan, vad jag minns så nekade Clinton under ed.

War-psycho skrev:
Nä, och han ljög ju inte heller... :rolleyes:

"I did not have sex with that woman"

Ni har rätt, det är ju befängt att antyda att presidenten kan ljuga för sitt folk. :hihi

Säger väl en del.

Som president använde han sin makt dagarna innan han skulle avgå och frigav en fånge som avtjänade ett långt fängelse straff.

President Clinton's eleventh-hour pardon of fugitive financier Marc Rich has sparked a firestorm of controversy, launching investigations in both houses of Congress and igniting fierce protest from both Democrats and Republicans.

Marc Rich's socialite ex-wife has donated an estimated $1 million to Democratic causes, including $70,000 to Hillary Clinton's successful Senate campaign and $450,000 to the Clinton presidential library fund. She also lobbied heavily for Marc's pardon. Investigators want to know if Denise's contributions led to a direct quid pro quo exchange for her ex-husband's pardon. Clinton has denied any connection, saying he relied solely on the information provided by Jack Quinn (former White House counsel and Rich's current lawyer) when he was weighing the pardon request.

http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,99302,00.html

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll