90-tals plastraketdiggare? Åk till Nora elfte juni.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kommer inte åka på Miton men jag tar med den. Hade tänkt hinna fixa och besikta den men på grund av denna sköning som tog lite längre att få ihop än det var tänkt hinner jag inte.View attachment 472781
Hann med Cagivan igår och bytte den trasiga startmotorn samt fixade annat lite smått men blinkers funkar ej och det behövs vid besiktning.
En annan anledning är att jag behöver ta med 20 kilo MCV tidningar som ska delas ut. Ska försöka värva ett par medlemmar till den klubben samt även skriva ett reportage om nittiotalarna åt tidningen.
Jag har blivit en av redaktörerna för den tidningen och ska är att skriva om såna motorcyklar som vi kan minnas från vår ungdom. Rudgen ovan är fin men du bör nog vara 100 år för att ha drömt om en sån som ung.
Du är ursäktad, huvudsaken att du har roligt!

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Hej alla!
Eventuellt får jag ställa in träffen i Nora. Har nämligen en förhoppningsvis ganska rolig grej på G om jag och säljaren kommer överens. Gör vi det så måste den hämtas på Lördag så det blir knappt med tid. Hoppas dock att Ni får fint väder och att träffen blir välbesökt. Otroligt roligt och bra initiativ med träffen.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
SportHojsträff Nora_20220611_1.jpeg

Trevlig tillställning med väldans många SportHojar som synes. Gott att inte tillhöra minoriteten med en SportHoj. Peter som anordnade detta lovar fortsättning. :tummenupp
Bjälade med Hr Eldstorm och hade gärna gjort detsamma med Mattias.
Eftersom jag tog körkort för över 40 år sedan var detta min motorcykelhistoria.
Gissar att det är därför dessa motorcyklar är snyggast. :kär

De som börjar nu kommer kanske att leende se tillbaka på de "vackra" motorcyklarna från 20-talet.:crash

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Trevlig tillställning med väldans många SportHojar som synes. Gott att inte tillhöra minoriteten med en SportHoj. Peter som anordnade detta lovar fortsättning. :tummenupp
Bjälade med Hr Eldstorm och hade gärna gjort detsamma med Mattias.
Eftersom jag tog körkort för över 40 år sedan var detta min motorcykelhistoria.
Gissar att det är därför dessa motorcyklar är snyggast. :kär

De som börjar nu kommer kanske att leende se tillbaka på de "vackra" motorcyklarna från 20-talet.:crash
Jag såg när du kom åkande i alla fall.

Jag försökte bjuda en Yamaha GTS1000 på en slipstream utanför Köping på vägen dit, men han verkade inte tycka att 220 km/h var en trivsam marschfart. ??‍♂️

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Fan va kul och bra jobbat att få detta på plats. Hade väldigt gärna varit på plats.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Har nu skrivit ett litet reportage om nittiotalsträffen i Nora som kommer publiceras i MC Veteranen. Jag var där och trivdes och det verkade alla andra göra med.
Då jag har blivit redaktör får MCVs klubbtidning och ska fokusera mer på tiden 1980-2000. I Nora delade jag ut såna tidningar och hoppas att någon mer som är yngre än mig blir medlem, det behövs. 300 kr om året ger 5 tidningar samt 5 gamla nummer i välkomstpresent. Det är en bra deal.

Bifogat

• DSC_0153 (2).JPG
    DSC_0153 (2).JPG
    629.3 KB · Visningar: 63
  • DSC_0209 (2).JPG
    DSC_0209 (2).JPG
    374.1 KB · Visningar: 63
  • DSC_0197.JPG
    DSC_0197.JPG
    1.8 MB · Visningar: 63

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Är det hojen eller föraren som ska vara veteran?

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det vore ju kul med lite människor som inte är veteraner men i detta fall är nog alla som är födda efter färgtevens intåg ungdomar. Motorcyklarna ska väl vara veteraner men det är nog inte det viktigaste. I artikeln jag skrev handlar det om Peter som drömmer om en ZX6R vilket är tillgängligt, själv drömmer jag om en BS SS100 Alpine

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det vore ju kul med lite människor som inte är veteraner men i detta fall är nog alla som är födda efter färgtevens intåg ungdomar. Motorcyklarna ska väl vara veteraner men det är nog inte det viktigaste. I artikeln jag skrev handlar det om Peter som drömmer om en ZX6R vilket är tillgängligt, själv drömmer jag om en BS SS100 Alpine

Färg-tv gjorde sitt intåg i Sverige 65-67, så då är jag alltså ungdom igen :tummenupp
Jag gillar dock gamla motorcyklar.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
S/V TV och endast en kanal.
Men Cadillac hade aldrig så stora fenor som när de firade min födelse.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
S/V TV och endast en kanal.
Men Cadillac hade aldrig så stora fenor som när de firade min födelse.
Unga vuxna är också välkomna precis som alla andra, fast folk över 120 tackar klubben nej till enligt stadgarna.

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
- Bra, men den har inte samma körställning och varvregister som en dåtidens "superbike", typ ZX7R o liknande.
Gpx var väl också en Superbike även om den blev slagen av Gsxr.
Om Zx7r är så dålig så skicka den till Grandell.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati