911 turbo vs zx9

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
Sightveiler skrev:
Sen en liten sak till.. det är enligt min mening 10ggr coolare att komma med en bil som går som en mc typ Viper mot Hajjaorna.. 900hk.. Vem som helst kan gå å köpa en gammal retta för 60k och köra ifrån det mesta i bilväg. Men en bil som gör 10:eek:r och går 300km/h är lite fränare! Dock kostar den ju 10ggr mer ;) Man får vad man betalar för.

WWW.ZATZY.COM :mad:









:tungan :banana
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Sightveiler skrev:
Men kan ni faktiskt ta å skärpa er litegrann??
En snabb räkning hästkraft per kilo är det som räknas, säg att du har 130hk på bakhjule (snålt räknat) å väger hojjen 260-280kg med förare så har du ju 0.5hk per kilo.. ta då bilen 500hk (högt räknat) på ca 1500kg så blir det ju typ 0,33 per kilo.
Sen har du mindre luftmotstånd. En viper/lamborgini m.m gör höga 12:eek:r på strippen sluthastighet på 170-190..

Så från 100 så kan du skjutsa om du vill.


Toppfart så kan man nog bli lite nervös, de finns många bilar som går över 280-290.. men upp till den farten så behöver de flesta bilar dubbel så lång sträcka.
För att göra en kort historia kort.. du behöver inte vara orolig.

Sen en liten sak till.. det är enligt min mening 10ggr coolare att komma med en bil som går som en mc typ Viper mot Hajjaorna.. 900hk.. Vem som helst kan gå å köpa en gammal retta för 60k och köra ifrån det mesta i bilväg. Men en bil som gör 10:eek:r och går 300km/h är lite fränare! Dock kostar den ju 10ggr mer ;) Man får vad man betalar för.

HEJDÅ!
När man har passerat 100km/h är det inte alls bara hk/kg som räknas, utan även hk/luftmotstånd.

En mc har ju tyvärr större och inte mindre luftmotstånd än en bil.

Jag tror dock ändå på mc:n, men jäkligt tight
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
stoffer skrev:
När man har passerat 100km/h är det inte alls bara hk/kg som räknas, utan även hk/luftmotstånd.

En mc har ju tyvärr större och inte mindre luftmotstånd än en bil.

Jag tror dock ändå på mc:n, men jäkligt tight

Japp, mc:n vinner bara med 2,5 sek. Om bägge förarna kör bra.
 

"Jimbo"

janos
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Arlöv
Hoj
TL1000S
Vågar mc-föraren "skafta" så står vilken jävla bil som helst stilla om man jämför! Någon skrev om hästar o ja, en bil måste ha ca 1500-2000 hk om den ska ha samma kraft som en SportMC levererar. Däremot krävs enorm kunskap för att kunna få ut allt ur mc:n o har man inte den så kan det se ut som att en snabb bil hänger på hyfsat. Vad jag menar är att om mc:n lättar fram under acceleration o föraren blir rädd o släpper så förlorar han fart osv... men vågar Du med din hoj så hinner du hem o ta en kaffe o en tupplur innan Porschen växlat upp till tvåan!
Lycka till!
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
körde mot en GT2a förra sommaren med min gsxr1100 upp till 200 var det inga som helst problem. Dock efter.. När jag maxade så kom han sakta i kapp och åkte i från mig :arsele och jag som åkte om och vinkade till han... :kocko
 

mr sleepy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
rosa plastmissil
har snubben en GT2:a, fy fan dom är inte billiga. kan inte finnas många i sverige av dessa. förövrigt en brutalt ball bil. jag tycker det känns dumt av honom att ens försöka. lite trist att få spö i sin SKITdyra bil mot en betydligt billigare mc.

fan, kan inte jag vinna på lotto då skulle jag också köpa en gt2:a
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
mr sleepy skrev:
har snubben en GT2:a, fy fan dom är inte billiga. kan inte finnas många i sverige av dessa. förövrigt en brutalt ball bil. jag tycker det känns dumt av honom att ens försöka. lite trist att få spö i sin SKITdyra bil mot en betydligt billigare mc.

fan, kan inte jag vinna på lotto då skulle jag också köpa en gt2:a

30 st nu tror jag. Förövrigt en av de roligaste bilarna jag åkt :)

Tävla rakt fram mot honom; se till att det håller sig under 200 och att det inte svänger om du vill vinna. :fakta

Förövrigt heter inte modellen 911 Turbo GT2, Den heter bara 911 GT2 (alt. 996 GT2), Har 62hk mer än 996 turbo och väger rätt mkt mindre, och en 996 turbo är inte direkt trött... Du kommer bli förvånad över hur jädra lite avståndet minskar mellan er (till din fördel förhoppningsvis).
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Usch..extrema bilar har ruggigt vrid i hög fart, du skulle ha sagt 0-200 istället, men det borde gå, hoppas dock att det är på fri växel.

Mätningar på 0-402 m så gör enligt Bike ZX-9R från 1994-1997 det på 11 sek blankt. och de från 1998 på 10,62 sek(med rätt förare)Då skall nog Porschen upp i över 600hk åtminstone för att klara den biffen.
 

Matthe

En bra påg
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Utanför Lund
Hoj
Honda Lead 110 -09, sponsor R1:a i fighter utförande samt delägare i Team Golden Boy Racings vinnarmoppe!
Jag drog med en GT2:a förra sommaren med min fazer 1000, till ungefär 150 km/h. Hade fel växel i, 3:an istället för 2:an när han drog. Åkte nästan på rast!! Så se till att allting är klart till han börja dra annars kommer du få ett helvete att ta i kapp.

Lycka till! :tummenupp
 

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
SOLNA
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
tassen skrev:
Exact.....Königsegg har lågt luftmotsstånd....inte en Bläjd....den har ett bra vikt/effekt förhållande...endast. :7peta

länk...http://www.koenigsegg.com/


Undrar vad det kostar att försäkra denna bil...

Fy satan alltså 0-100 km/h på 3,2 sek för en biljävel inget man vill/kommer att möta vid ett rödljus..

// TOK :fyllisar
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
TokJohan skrev:
Fy satan alltså 0-100 km/h på 3,2 sek för en biljävel inget man vill/kommer att möta vid ett rödljus..
// TOK :fyllisar
Det är vid dom lägena man väler smalaste skogsstigen för rejset, även med R1 o.l. :D
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Som dom flesta redan har sagt så borde du dra honom upp till 200km/h

Men den som påstår att bilen är chanslös ända upp till 280-290km/h vet inte vad han snackar om :kocko Den större motorn och det överlägsna vridet i bilen gör att det är svårare än man kan tro att dra ifrån. Men förhoppningsvis har man lyckats skaffa sig ett sånt pass försprång att man håller bilen bakom sig iaf.

Du måste berätta hur det gick :7peta
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Du anar inte hur snabba gt2-or är.just där imellan 100-200.det är få bilar som akcellererar som porsh.Blev omkörd i 250km av en sån.kunde inte tro mina ögon
 
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Top