3,2 sek är ju inte särskilt brutalt när man pratar MC-termer.TokJohan skrev:Fy satan alltså 0-100 km/h på 3,2 sek för en biljävel inget man vill/kommer att möta vid ett rödljus..
Tja inte för tat jag tror att den sätter en sån tid på gatan, men en bil är det ju egentligen bara att kliva på gasen med, på en sporthoj står man ju på bakhjulet om man inet slirara kopplingen i bitar för att göra en bra start.Stuff skrev:3,2 sek är ju inte särskilt brutalt när man pratar MC-termer.
Jas-95 skrev:Hur tror ni att det går?
Grattis du kör ifrån Poschen.andersbrink skrev:Gör det enkelt för dig, åk till strippen och få ett tidkort och se till att ha det i plånboken och visa upp för ska-vi-köra-ikapp'are när det kommer på tal.
...så spar du bensin och förhoppningsvis körkortet.
MackeNo1 skrev:Som dom flesta redan har sagt så borde du dra honom upp till 200km/h
Men den som påstår att bilen är chanslös ända upp till 280-290km/h vet inte vad han snackar om :kocko Den större motorn och det överlägsna vridet i bilen gör att det är svårare än man kan tro att dra ifrån. Men förhoppningsvis har man lyckats skaffa sig ett sånt pass försprång att man håller bilen bakom sig iaf.
Du måste berätta hur det gick
Silwer skrev:Tja inte för tat jag tror att den sätter en sån tid på gatan, men en bil är det ju egentligen bara att kliva på gasen med, på en sporthoj står man ju på bakhjulet om man inet slirara kopplingen i bitar för att göra en bra start.
Så jag tro en hel del kommer bli frånåkta från start av en sån bil.
darth_igel skrev:Porsches GT1-3 bilar är besparade på så gott som alla tekniska hjälpmedel förutom ABS.
Om du "bara kliver på gasen" med en GT2a sprutar gnistor från bakfälgarna innan du kommer över startlinjen
Biturbo skrev:Knappast.. Du lär provocera en Porsche rätt hårt innan det släpper...
eckeph skrev:Det är det mindre luftmotståndet för bilen som gör att mc:n åker på spö över 200, inget annat!
Ljunghusen skrev:hur kommer det sig att en enorm jäddra bil har lägre luftmotstånd?
darth_igel skrev:I kurvor tar det ett bra tag innan det släpper med en porsche även utan ESP, antisladd och allt va det heter. Den har ju även svansmotor vilket bidrar till ökat tryck på bakhjulen och därigenom bättre grepp om man kan hantera bilen. Men stampar man pedalen i botten med 483 hästar är det klart som fan att det släpper.
Biturbo skrev:Visst.. Om du håller 4000 rpm och dumpar kopplingen så släpper det.. Men annars kan du glömma det direkt.. Om du inte menar just kurvor då centrifugalkraften gör att det släpper lättare..
Tror du den presterar 0-100 på 3,2 sekunder med hjulspinn eller halvgas?
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |