Men byter jag lamellerna och fjädrarna också så är frågan om en extra stålskiva kanske gör mer skada än nytta?
QUOTE]
Du ska inte sätta in en extra stålplatta. Du har ju nya friska grejor att stoppa in i stället.
Men byter jag lamellerna och fjädrarna också så är frågan om en extra stålskiva kanske gör mer skada än nytta?
QUOTE]
Du ska inte sätta in en extra stålplatta. Du har ju nya friska grejor att stoppa in i stället.
Kan man dreva ner ett kugg fram utan att korta av kedjan? Eller snarare, har någon här gjort det på sin CBR?
Kan man dreva ner ett kugg fram utan att korta av kedjan? Eller snarare, har någon här gjort det på sin CBR?
Ngn som har ett Reg nr på en 929 -01 så jag kan kika runt på försäkring lite, Bara o skicka ett pm om ngn som är sugen =P
Mvh Joakim
Bättreatt lägga till motsvarande kuggar bak, skonsamare för kedjan.
Mindre drev fram = Aggresivare böj = mer slitage
Pm på väg...
Typ här.Var får jag tag i ett förhöjt mörkt kpåglas till min hoj? gärna typ db glas eller nåt.
Var får jag tag i ett förhöjt mörkt kpåglas till min hoj? gärna typ db glas eller nåt.
Ahh.. Äntligen har jag fått tillbaka min hoj efter 2400mila servicen..
Garatijobben var inte gjorda på min.. (köpte den i slutet av aug-06)
Men Honda hade auktionen fortfarande öppen..
Så nu är även det gjort..
Tummen upp för den trevliga killen på Honda i Kungsbacka!:tummenup:Någon/du som vet vad det var för garantijobb på 00:an resp 01:an
Någon/du som vet vad det var för garantijobb på 00:an resp 01:an
Då har man en 929,a nu då =P Har dock ett litet problem hur kommer man in i Kutsen om låset "trillat" isär? Tror bara det har lossat en mutter från själva låskolven som skall vrida upp haken fick plåtbiten i näven när jag lossa i framkant på undertailen. räcker det att lossa på dom 2 muttrarna man ser från sidan i framkant på vardera sida under kutsen för o få loss "kudden" ?
// Joakim
Då mitt lås är täckt av nr-plåten har jag en liten kattstrypare fäst i "låsarmen" som kikar ut på högersidan på kutsen..
Såå ja tänkte att du kanske kan lirka med en ståltråd med lite böj på efter den armen från höger sida o försöka dyrka upp =)
Provar slänga ut en förfrågan här också..
Jag behöver hjälp av ngn som skruvat i en honda av nyare modell ( 929 -00 )
Jag skulle montera den främre elstammen för lyset och allt annat och så ser jag att HISS modulen spruckit.
Jag vet inte om jag kopplat fel eller om det är den som gått sönder men detta händer.
Den tänder upp mätarhuset och sånt men bränslepumpen surrar inte...
Enligt manualen så tänds den lilla gröna lampan på varvräknaren el stund för att senare slockna när koden från nyckeln stämmer överens med vad hojen har lagrat.
Min lyser givetvis hela tiden vilket säger mig att det förmodligen är fel på HISS modulen el elfel.
Vad blir fel om man på en fungerande hoj kopplar bort HISS modulen ?
Kan man fortfarande tända upp mätarenheten och dra runt startmotorn ?? Är konsekvensen av att inte ha rätt nyckel med rätt kod att soppapumpen inte går igång men allt annat ??
El har jag fel i min elstam ?
Tacksam för svar...
vet ej hur det är på 929.an men på min 954 satt det en liten svart låda typ tiltbox om inte den är i upprätt läge så startar inte hojen.har den tiltat så måste man vipa on/off knappen så snurar soppapumpen men som sagt vet ej om detta finns på 929:an
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |