929-tråden

sinsinatra

Guest
Jaha då har man precis skaffat sig en 929 -01 då, ska bara byta bakdäck sen blir d åka av :yoparty

nån som har några tips på var man kan köpa nya blinkers å annat kul att byta ut på hojjen? den e helt original nu, förutom slipon...
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Ngn som har ett Reg nr på en 929 -01 så jag kan kika runt på försäkring lite, Bara o skicka ett pm om ngn som är sugen =P

Mvh Joakim
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kan man dreva ner ett kugg fram utan att korta av kedjan? Eller snarare, har någon här gjort det på sin CBR?
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Kan man dreva ner ett kugg fram utan att korta av kedjan? Eller snarare, har någon här gjort det på sin CBR?

Japp. Har du ca: minst en cm kvar till stoppet i svingen på kedjestreckaren är det inga problem. Var så på in 600:a iallafall.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Kan man dreva ner ett kugg fram utan att korta av kedjan? Eller snarare, har någon här gjort det på sin CBR?

Bättreatt lägga till motsvarande kuggar bak, skonsamare för kedjan.

Mindre drev fram = Aggresivare böj = mer slitage
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bättreatt lägga till motsvarande kuggar bak, skonsamare för kedjan.

Mindre drev fram = Aggresivare böj = mer slitage

Förvisso, men det brukar vara billigare o enklare att byte främre. Ett kugg i differens jämfört med original är inte mer än vad det annars kan skilja mellan två olika hojmodeller.
 

sinsinatra

Guest
Var får jag tag i ett förhöjt mörkt kpåglas till min hoj? gärna typ db glas eller nåt.:va
 

NOFEAR25

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Dalsjöfors
Hoj
såld.kollar blocket som besatt:-)
Ahh.. Äntligen har jag fått tillbaka min hoj efter 2400mila servicen..

Garatijobben var inte gjorda på min.. (köpte den i slutet av aug-06)

Men Honda hade auktionen fortfarande öppen..
Så nu är även det gjort..
Tummen upp för den trevliga killen på Honda i Kungsbacka!:tummenup:
Någon/du som vet vad det var för garantijobb på 00:an resp 01:an :confused:
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Då har man en 929,a nu då =P Har dock ett litet problem hur kommer man in i Kutsen om låset "trillat" isär? Tror bara det har lossat en mutter från själva låskolven som skall vrida upp haken fick plåtbiten i näven när jag lossa i framkant på undertailen. räcker det att lossa på dom 2 muttrarna man ser från sidan i framkant på vardera sida under kutsen för o få loss "kudden" ?

// Joakim
 

FearMe

Vill åka supermoppe
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Köping
Hoj
KTM640-SM -05(såld) CBR 929RR -01(såld) Honda xr500r -84(såld)
Då har man en 929,a nu då =P Har dock ett litet problem hur kommer man in i Kutsen om låset "trillat" isär? Tror bara det har lossat en mutter från själva låskolven som skall vrida upp haken fick plåtbiten i näven när jag lossa i framkant på undertailen. räcker det att lossa på dom 2 muttrarna man ser från sidan i framkant på vardera sida under kutsen för o få loss "kudden" ?

// Joakim

Då mitt lås är täckt av nr-plåten har jag en liten kattstrypare fäst i "låsarmen" som kikar ut på högersidan på kutsen..

Såå ja tänkte att du kanske kan lirka med en ståltråd med lite böj på efter den armen från höger sida o försöka dyrka upp =) :yoparty
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Då mitt lås är täckt av nr-plåten har jag en liten kattstrypare fäst i "låsarmen" som kikar ut på högersidan på kutsen..

Såå ja tänkte att du kanske kan lirka med en ståltråd med lite böj på efter den armen från höger sida o försöka dyrka upp =) :yoparty

Högersida bakifrån sett?
 

Nicotin

Guest
Hjälp med en CBR 929 -00

Provar slänga ut en förfrågan här också..


Jag behöver hjälp av ngn som skruvat i en honda av nyare modell ( 929 -00 )

Jag skulle montera den främre elstammen för lyset och allt annat och så ser jag att HISS modulen spruckit.
Jag vet inte om jag kopplat fel eller om det är den som gått sönder men detta händer.

Den tänder upp mätarhuset och sånt men bränslepumpen surrar inte...
Enligt manualen så tänds den lilla gröna lampan på varvräknaren el stund för att senare slockna när koden från nyckeln stämmer överens med vad hojen har lagrat.
Min lyser givetvis hela tiden vilket säger mig att det förmodligen är fel på HISS modulen el elfel.

Vad blir fel om man på en fungerande hoj kopplar bort HISS modulen ?
Kan man fortfarande tända upp mätarenheten och dra runt startmotorn ?? Är konsekvensen av att inte ha rätt nyckel med rätt kod att soppapumpen inte går igång men allt annat ??

El har jag fel i min elstam ?

Tacksam för svar...
 

NOFEAR25

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Dalsjöfors
Hoj
såld.kollar blocket som besatt:-)
Provar slänga ut en förfrågan här också..


Jag behöver hjälp av ngn som skruvat i en honda av nyare modell ( 929 -00 )

Jag skulle montera den främre elstammen för lyset och allt annat och så ser jag att HISS modulen spruckit.
Jag vet inte om jag kopplat fel eller om det är den som gått sönder men detta händer.

Den tänder upp mätarhuset och sånt men bränslepumpen surrar inte...
Enligt manualen så tänds den lilla gröna lampan på varvräknaren el stund för att senare slockna när koden från nyckeln stämmer överens med vad hojen har lagrat.
Min lyser givetvis hela tiden vilket säger mig att det förmodligen är fel på HISS modulen el elfel.

Vad blir fel om man på en fungerande hoj kopplar bort HISS modulen ?
Kan man fortfarande tända upp mätarenheten och dra runt startmotorn ?? Är konsekvensen av att inte ha rätt nyckel med rätt kod att soppapumpen inte går igång men allt annat ??

El har jag fel i min elstam ?

Tacksam för svar...

vet ej hur det är på 929.an men på min 954 satt det en liten svart låda typ tiltbox om inte den är i upprätt läge så startar inte hojen.har den tiltat så måste man vipa on/off knappen så snurar soppapumpen men som sagt vet ej om detta finns på 929:an
 

Nicotin

Guest
vet ej hur det är på 929.an men på min 954 satt det en liten svart låda typ tiltbox om inte den är i upprätt läge så startar inte hojen.har den tiltat så måste man vipa on/off knappen så snurar soppapumpen men som sagt vet ej om detta finns på 929:an


Vart sitter den on/off knappen ??
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top