929-tråden

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Tank

Är det någon skilnad på tankarna mellan 929 och 954?:va Håller på att beställa en tank-kåpa(krashkåpor) och just tank-kåpan finns bara till 954.
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Provar slänga ut en förfrågan här också..


Jag behöver hjälp av ngn som skruvat i en honda av nyare modell ( 929 -00 )

Jag skulle montera den främre elstammen för lyset och allt annat och så ser jag att HISS modulen spruckit.
Jag vet inte om jag kopplat fel eller om det är den som gått sönder men detta händer.

Den tänder upp mätarhuset och sånt men bränslepumpen surrar inte...
Enligt manualen så tänds den lilla gröna lampan på varvräknaren el stund för att senare slockna när koden från nyckeln stämmer överens med vad hojen har lagrat.
Min lyser givetvis hela tiden vilket säger mig att det förmodligen är fel på HISS modulen el elfel.

Vad blir fel om man på en fungerande hoj kopplar bort HISS modulen ?
Kan man fortfarande tända upp mätarenheten och dra runt startmotorn ?? Är konsekvensen av att inte ha rätt nyckel med rätt kod att soppapumpen inte går igång men allt annat ??

El har jag fel i min elstam ?

Tacksam för svar...


Det låter som HISSen.
Hojen kommer inte funka om inte HISSen känner av nyckeln kallas startspärr.
Tiltswitchen sitter monterad på framkanten av plåten som håller tankens bakkant. Ja hojen dör om den inte sitter upprätt men det ska jätte mycket för att den ska lossna. Om tilten går in så bara nollar man genom att slå av tändningen och på igen så funkar det.

Låter som du får köpa ny HISS och nya nycklar, sen ska du koda in dessa mot CDIn.

Lycka till.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Är det någon skilnad på tankarna mellan 929 och 954?:va Håller på att beställa en tank-kåpa(krashkåpor) och just tank-kåpan finns bara till 954.

En sak är jag säker på. Den är lägre på 954 an.

Och jag tror inte det beror på att den är monterad längre ned. Altså inte samma tank.

Men jag är bara 99% säker
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada

Lewcun

Jag
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Bredaryd (Småland)
Hoj
CBR 929 RR Fireblade -01
Ensitts kåpa

Tjipp
Tänkte bara slänga ut en fråga. Jag vill ha en ensitts kåpa till min lilla leksak, men hittar inte rätt färg. Ingen som råkar ha en gul eller grå sådan liggandes o känner för o göra sig av med den?

Ha det gott
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Har en liten fråga till =P Hur pass "säkert" är H.I.S.S systemet?

(dvs, hur lätt är det att sno en 929,a 01?
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Har en liten fråga till =P Hur pass "säkert" är H.I.S.S systemet?

(dvs, hur lätt är det att sno en 929,a 01?

Inte säkrare än att någon fortfarande kan stjäla hojen, plocka ner den i bitar och ändå tjäna massa pengar på stölden :tummenupp Men frågar man Honda är väl svaret givet..
 

Nicotin

Guest
Det låter som HISSen.
Hojen kommer inte funka om inte HISSen känner av nyckeln kallas startspärr.
Tiltswitchen sitter monterad på framkanten av plåten som håller tankens bakkant. Ja hojen dör om den inte sitter upprätt men det ska jätte mycket för att den ska lossna. Om tilten går in så bara nollar man genom att slå av tändningen och på igen så funkar det.

Låter som du får köpa ny HISS och nya nycklar, sen ska du koda in dessa mot CDIn.

Lycka till.

Fast man behöver ju inte nya nycklar bara för att man byter ut HISSen
HISSen bara sänder/mottager koden som sitter i nyckeln till boxen..
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Inte säkrare än att någon fortfarande kan stjäla hojen, plocka ner den i bitar och ändå tjäna massa pengar på stölden :tummenupp Men frågar man Honda är väl svaret givet..

jojo men går den att "tjuv koppla" eller måste man släpa bort den? Har min alltid Fast i Abus extream X-tra kedjan. ´=P
 

Nicotin

Guest
jojo men går den att "tjuv koppla" eller måste man släpa bort den? Har min alltid Fast i Abus extream X-tra kedjan. ´=P


Det skulle inte förvåna mig att det går tjuvkoppla..

Men samtidigt så vägrar ju boxen att släppa på ström till bränslepump och tändning om den inte får den rätta koden..

Men jag har sett live en snubbe som lyckades " fånga upp " koderna ur en -06 BMW ur dess styrbox och kopplade sedan upp sin dosa till boxen och startade bilen så det systemet går säkert att anpassa till dagens " smarta " stöldsystem för hojar också....
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Det skulle inte förvåna mig att det går tjuvkoppla..

Men samtidigt så vägrar ju boxen att släppa på ström till bränslepump och tändning om den inte får den rätta koden..

Men jag har sett live en snubbe som lyckades " fånga upp " koderna ur en -06 BMW ur dess styrbox och kopplade sedan upp sin dosa till boxen och startade bilen så det systemet går säkert att anpassa till dagens " smarta " stöldsystem för hojar också....


mmm iofs fast hoppa inte ngn går så långt på en 01,a omlackad 929 =P fick Abus Skivbroms lås me larm o så samt att hojjen står utan för Sovrums fönstret o har det alltid lite öppet så jag skall nog klara mig =P är beredd me bollträ i värsta fall... så förbaskat irriterande att vissa inte kan hålla skillanden på sitt o andras grejer fast så länge det ligger pengar i det så kommer det ju aldrig att försvinna o dom jäklarna brukar ju nästan alltid ligga steget före =/
 

Nicotin

Guest
mmm iofs fast hoppa inte ngn går så långt på en 01,a omlackad 929 =P fick Abus Skivbroms lås me larm o så samt att hojjen står utan för Sovrums fönstret o har det alltid lite öppet så jag skall nog klara mig =P är beredd me bollträ i värsta fall... så förbaskat irriterande att vissa inte kan hålla skillanden på sitt o andras grejer fast så länge det ligger pengar i det så kommer det ju aldrig att försvinna o dom jäklarna brukar ju nästan alltid ligga steget före =/

Jag har ett bra larm..

Vovven jag har som avatar e en grinig djävel :D :mad:
 

meanstreak

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
söder om östersund
Hoj
Honda 929 ,kawa meanstreak
Monterade ett micron bolton ikväll,är fan inte nöjd med ljudet,låter för mesigt o den går sämre än med original.Hade en kawa zx10 förut med vance & hines som lät brutalt,dock helsystem
 

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
929
Monterade ett micron bolton ikväll,är fan inte nöjd med ljudet,låter för mesigt o den går sämre än med original.Hade en kawa zx10 förut med vance & hines som lät brutalt,dock helsystem


Man tycker hju att om det är något slipon som ska låta bra så är det hju det .
Vill du ha något som låter brutalt högt så är det D&D eller Erion som gäller enl Fireblades.org .Du kan även kapa burken en tum och då blir det mer ljud .
Själv har jag Arata fullsystem och det låter helt ok.väl värt pengarna
 

sinsinatra

Guest
lite ot, men såg du dokumentären igår lr, automan99? polyamorös...:tuttar :D :tuttar :tuttar
 

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Fireblade 929
Hur ställer man in klockan i Mätarn? min står o blinkar.

Håll in båda knapparna till dess att timmar eller minuter blinkar. Ställ med höger knapp. Byt timmar/minuter med vä knapp. När klockan visar rätt slår du av nyckeln så sparas inställningen.
Nå't i den stilen i all fall. Man gör det ju inte varje dag.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Så här:
1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justeer timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justera minuterna, sätt klockan i läge för att justerara minuterna och tryck på höger kontrollknapp till dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top