929-tråden

Skuggan

Guest
Servicebok

Det råkar inte vara någon som har en service bok liggande? Skall lämna in min på service nu, har försökt via Honda Sverige men dem idioterna säljer inte böckerna löst om du inte köper en ny hoj...

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Det råkar inte vara någon som har en service bok liggande? Skall lämna in min på service nu, har försökt via Honda Sverige men dem idioterna säljer inte böckerna löst om du inte köper en ny hoj...

Det går att få genom återförsäljaren om den är svensksåld?

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Japp den är svensksåld. Men jag har ringt runt till Honda handlarna men bara fått ett nej :mad:

Testat att ringa någon utanför din egen region? :) Fottas MC i Ludvika brukar vara tillmötesgående tycker jag iaf.

Verkar ju helt sjukt om man inte kan få tag i en ny bok?!

Skuggan

Guest
Testat att ringa någon utanför din egen region? :) Fottas MC i Ludvika brukar vara tillmötesgående tycker jag iaf.

Verkar ju helt sjukt om man inte kan få tag i en ny bok?!

Jag ringde Honde Sverige. Dem ligger ju ngnstans på vischan.. Men dem kunde inte fixa. skall ringa de andra ni tipsade om nu.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Jag ringde Honde Sverige. Dem ligger ju ngnstans på vischan.. Men dem kunde inte fixa. skall ringa de andra ni tipsade om nu.

Ringer du alltid importören när du skall köpa delar mm.?
Som att ringa Saab Trollhättan bara för att man har en Saab... Eller Ingvar Kamprad för att köpa en Billy bokhylla...
Honda importören har ingen försäljning till kund bara till återförsäljare som i sin tur säljer till slutkonsument..

Fottas är riktigt bra förövrigt..

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Jaha idag kom tändstiften. 368 kr. Trevligt

Mina kom förra veckan, men blev tvungen beställa stiftvertyget som jag inte fick med MC'n :mad: Blir byte till helgen förhoppningsvis. Blir intressant om det blir någon skillnad, har kört med mina gamla en bra bit efter bäst-före datum

Precis pratat med Hela hojen,och samma svar där, dem säljer inga sånna böcker och har aldrig gjort det!.. :va

:va :confused:
Tror jag blandar ihop något då.. Exakt vilka böcker var det du frågade efter? Haynes eller original?

Edit: jag har pdf på honda servicemanual för 929:an ifall du är intresserad

Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Mina kom förra veckan, men blev tvungen beställa stiftvertyget som jag inte fick med MC'n :mad: Blir byte till helgen förhoppningsvis. Blir intressant om det blir någon skillnad, har kört med mina gamla en bra bit efter bäst-före datum

Jag tänkte byta nu vid 2400 mil, men det är kanske onödigt om den nu ändå går bra.
Är det någom som vet om de här stiften håller en kortare tid än orginalen?
(cr9ehix-9)

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Äntligen köpt mig en 929:a -01..:D :D :D
Men va fan.. är svingen olika hög på sidorna :confused: :va
Går det inte o sätta ditt bobbins på svingen ??
Bytte backdäcket igår o blev riktigt fundersam när jag drog upp den på depåstödet..

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Äntligen köpt mig en 929:a -01..:D :D :D
Men va fan.. är svingen olika hög på sidorna :confused: :va
Går det inte o sätta ditt bobbins på svingen ??
Bytte backdäcket igår o blev riktigt fundersam när jag drog upp den på depåstödet..

Jo, det blir lite lutning när man använder depåstödet..
Grattis till nya hojen!

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Skulle ut och köra idag. Hade ställt den i stan (nära en vägg som tur var)

Stödet hade gått igenom asfalten när jag kom tillbaks efter ett par timmar

Jäkla tur att väggen var där. Hojen stod och lutade på styret när jag skulle iväg.

Skuggan

Guest

:va :confused:
Tror jag blandar ihop något då.. Exakt vilka böcker var det du frågade efter? Haynes eller original?

Edit: jag har pdf på honda servicemanual för 929:an ifall du är intresserad

Service boken som man stämplar servicear i. Inte någon rephandbok.

Ringer du alltid importören när du skall köpa delar mm.?
Som att ringa Saab Trollhättan bara för att man har en Saab... Eller Ingvar Kamprad för att köpa en Billy bokhylla...
Honda importören har ingen försäljning till kund bara till återförsäljare som i sin tur säljer till slutkonsument..

Fottas är riktigt bra förövrigt..

Fottas kan inte heller få fram en sådan bok!... Iofs är ju ett kvitto från en mek viktigare än en stämpel i en bok som kan vara fuskad. Men av erfarenhet vet jag att folk drar sig från att köpa en hoj pga att det saknas bok. Så jävla trött på denna hysteri...

Last edited:

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Service boken som man stämplar servicear i. Inte någon rephandbok.

Fottas kan inte heller få fram en sådan bok!... Iofs är ju ett kvitto från en mek viktigare än en stämpel i en bok som kan vara fuskad. Men av erfarenhet vet jag att folk drar sig från att köpa en hoj pga att det saknas bok. Så jävla trött på denna hysteri...

Men o andra sidan kan jag inte förstå hur man kan slarva bort en servicebok :confused: :confused:
Köper man en ny hoj så tycker jag att man borde se serviceboken som en värdehandling.. den bevisar ju att hojen är skött som den ska (iallafall vad gäller service biten)..
jag själv köper INTE en beg hoj utan servicebok.. finns det desseutom kvitton kvar på servicarna så är ju det ett stort ++++

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Men o andra sidan kan jag inte förstå hur man kan slarva bort en servicebok :confused: :confused:
Köper man en ny hoj så tycker jag att man borde se serviceboken som en värdehandling.. den bevisar ju att hojen är skött som den ska (iallafall vad gäller service biten)..
jag själv köper INTE en beg hoj utan servicebok.. finns det desseutom kvitton kvar på servicarna så är ju det ett stort ++++

Precis, kan man inte hålla reda på en service bok kan man ju undra hur slarvig ägaren varit med resten..

Nicotin

Guest
Fast vad säger en servicebok igentligen ?
Att service är ordentligt gjord ??

EL att den är gjort överhuvudtaget ?

Vet många verkstäder där man lätt kan komma in och säga, du jag skulle behöve en stämpel med ngn hundring i handen...

Bara mina 2 cent....

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dimension mutter på utgående axel

Tänkte för omväxlings skull tänka efter FÖREe mek..:rolleyes: Skall till och byta drivpaketet har aldrig bytt på hojen förr, undrar om någon kan hylsstorlek som håller främre drevet på axeln:va Så man inte står där med SM i långnäsa..

Något annat att tänka på el mera kanske annat ovärderligt tips just vid drivpaketsbyte på Cbr:en?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0