Har faktisk inte tänkt på det. Det går ju så snbbt. Ska kolla men jag tvivlar.
hur länge och hur mycket påverkas varvet?
Det är bara en halv sekund när den står på tomgång. Ganska metalliskt ljud.
Ja jag undrar vad det kan vara. Rätt störande är det i alla fall. Man vet ju inte o den är på väg att rasa eller inte.
Känns ju inte direkt som att det är ett vanligt förekommande fenomen.
Kan väl inte vara tändningen va?
Hej påp er. Jag tänkte bara kolla en sak med er andra. Min 929 kan ibland klonka till litegran. Vid kallstart sker det kanske 1 på 4 gånger. Och nån gång när man kör. Bara på 1 an och 2 ans växel och oftast när man ligger någonstans mitt i mellan gas och avslag. Vad är det som låter? farligt? Jag har ju kört ca 500 mil sen jag köpte den och det har ju inte blivit värre.
Ska väll tillägga att det låter från nedre delen av motorn. Jag antar att det har att göra med växellådan eller kopplingen eller ja, vad tror ni ?
Annars går den som ett skott
både jag o polaren har det ljudet i våra 929, låter nästan som den "slår bakåt"
Jo hade tänkt USA, men nu gav drapåtrissor ett bra tips.. bättre beställa från UK så man slipper både moms o tull.
http://cgi.ebay.co.uk/NGK-IRIDIUM-I...6976933QQihZ019QQcategoryZ25623QQcmdZViewItem
£6 är ett bra pris, 1/5 del av vad man betalar för original på verkstad. I USA har jag hittat samma stift för runt $6, alltså halva UK priset!
Drapåtrissor när du beställde vad fick du betala i porto? Tar de £2.1 per stift oavsett mängd?
Hej påp er. Jag tänkte bara kolla en sak med er andra. Min 929 kan ibland klonka till litegran. Vid kallstart sker det kanske 1 på 4 gånger. Och nån gång när man kör. Bara på 1 an och 2 ans växel och oftast när man ligger någonstans mitt i mellan gas och avslag. Vad är det som låter? farligt? Jag har ju kört ca 500 mil sen jag köpte den och det har ju inte blivit värre.
Ska väll tillägga att det låter från nedre delen av motorn. Jag antar att det har att göra med växellådan eller kopplingen eller ja, vad tror ni ?
Annars går den som ett skott
Tack för svaren. Nu känner man sig lite lugnare
Tröttnade på mitt Micron blås som varken låter eller ser spännande!
så vi kapade bort ca. 10 cm och slet ut ullen idag, blev ett intressant ljud minst sagt, har inte riktigt bestämt mig om det är ballt eller flummigt, blev rätt burkigt och fränt,
men längden blev bra mycket fräckare tycker jag, har inte orkat putsa till den än, och fästet blev snott häromdagen så sitter med en kattstrypare för tillfälle. (snyyyggt) men va fan, man jagar ju kilon också
vad tycker ni? folk som gjort liknande (ljud?)
Någon som har tips och råd, el varit med om likande på sin 929:a?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2954868#post2954868
Är det nån som har bra tips på halvförsäkring. 929, 23år, mellanstorstad i norr
Tacksam för svar, det är en jungel!
Har letat efter en tankväska till min 929a -00.
Har provat ett par olika modeller, men inte riktigt hittat någon som passar som jag vill.
Någon här som har hittat nån schysst tankväska i 30-40 liters klassen som passar bra på en fireblade.
Jag letade väska som man kunde ha till Lelleträffen.. men jag skippar det och packar allt bak istället.
MEN jag hittade dessa väskor..
http://www.lillbackagarden.com/tankväskor.htm
Vill minnas säljaren rekomenderade den på 25 liter till bladen, men du kanske var ute efter större som sagt.
Annars kostar den 550 + 150 i frakt, tyckte det verkade vara ganska bra priser
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |