929-tråden

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
929

har kört r1 i 2 år utan styrdämpare, har nu 929 o alldrig märkt att jag behöver styrdämpare, wheelar i 230 ,landat snet ibland , inga problem

Bifogat

• k 800 i 058.jpg
    k 800 i 058.jpg
    59.2 KB · Visningar: 61

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det är bara en halv sekund när den står på tomgång. Ganska metalliskt ljud.

Ja jag undrar vad det kan vara. Rätt störande är det i alla fall. Man vet ju inte o den är på väg att rasa eller inte.

Känns ju inte direkt som att det är ett vanligt förekommande fenomen.

Kan väl inte vara tändningen va?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ja jag undrar vad det kan vara. Rätt störande är det i alla fall. Man vet ju inte o den är på väg att rasa eller inte.

Känns ju inte direkt som att det är ett vanligt förekommande fenomen.

Kan väl inte vara tändningen va?

Min har gjort så länge... låter rätt läskigt men inget har ju hänt med den.

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
Hej påp er. Jag tänkte bara kolla en sak med er andra. Min 929 kan ibland klonka till litegran. Vid kallstart sker det kanske 1 på 4 gånger. Och nån gång när man kör. Bara på 1 an och 2 ans växel och oftast när man ligger någonstans mitt i mellan gas och avslag. Vad är det som låter? farligt? Jag har ju kört ca 500 mil sen jag köpte den och det har ju inte blivit värre.

Ska väll tillägga att det låter från nedre delen av motorn. Jag antar att det har att göra med växellådan eller kopplingen eller ja, vad tror ni ?

Annars går den som ett skott

både jag o polaren har det ljudet i våra 929, låter nästan som den "slår bakåt"
har åkt ett par tusen mil med min och det är inget jag oroar mig för. det är ju en honda

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jo hade tänkt USA, men nu gav drapåtrissor ett bra tips.. bättre beställa från UK så man slipper både moms o tull.

http://cgi.ebay.co.uk/NGK-IRIDIUM-I...6976933QQihZ019QQcategoryZ25623QQcmdZViewItem

£6 är ett bra pris, 1/5 del av vad man betalar för original på verkstad. I USA har jag hittat samma stift för runt $6, alltså halva UK priset!

Drapåtrissor när du beställde vad fick du betala i porto? Tar de £2.1 per stift oavsett mängd?

Vilken tur att jag läste lite i tråden angående tändstift. Hade precis beställt för 630 kr för samma stift.
Bättre än orginal men nästan halva priset är ju inte helt fel.:)

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Försäkring......

Är det nån som har bra tips på halvförsäkring. 929, 23år, mellanstorstad i norr
Tacksam för svar, det är en jungel!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hej påp er. Jag tänkte bara kolla en sak med er andra. Min 929 kan ibland klonka till litegran. Vid kallstart sker det kanske 1 på 4 gånger. Och nån gång när man kör. Bara på 1 an och 2 ans växel och oftast när man ligger någonstans mitt i mellan gas och avslag. Vad är det som låter? farligt? Jag har ju kört ca 500 mil sen jag köpte den och det har ju inte blivit värre.

Ska väll tillägga att det låter från nedre delen av motorn. Jag antar att det har att göra med växellådan eller kopplingen eller ja, vad tror ni ?

Annars går den som ett skott

Kan klonka till, mest på ettan. Verkar vara så, vill man inte höra skiten, i med hörselpluggarna..ibland får man för sig "oj skall det låta, så här?" Om ditt och datt, jag spände kedjan, men lite för hårt, då blev det direkt ett annorlunda transmissonljud, som försvann då jag slakade den lite grann.

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Tröttnade på mitt Micron blås som varken låter eller ser spännande!
så vi kapade bort ca. 10 cm och slet ut ullen idag, blev ett intressant ljud minst sagt, har inte riktigt bestämt mig om det är ballt eller flummigt, blev rätt burkigt och fränt,
men längden blev bra mycket fräckare tycker jag, har inte orkat putsa till den än, och fästet blev snott häromdagen:huvet så sitter med en kattstrypare för tillfälle. (snyyyggt) men va fan, man jagar ju kilon också :tummenupp

vad tycker ni? folk som gjort liknande (ljud?)

Bifogat

• DSC00446.JPG
    DSC00446.JPG
    67.5 KB · Visningar: 99
  • DSC00443.JPG
    DSC00443.JPG
    60.2 KB · Visningar: 108
Last edited:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Tröttnade på mitt Micron blås som varken låter eller ser spännande!
så vi kapade bort ca. 10 cm och slet ut ullen idag, blev ett intressant ljud minst sagt, har inte riktigt bestämt mig om det är ballt eller flummigt, blev rätt burkigt och fränt,
men längden blev bra mycket fräckare tycker jag, har inte orkat putsa till den än, och fästet blev snott häromdagen:huvet så sitter med en kattstrypare för tillfälle. (snyyyggt) men va fan, man jagar ju kilon också :tummenupp

vad tycker ni? folk som gjort liknande (ljud?)

Har ett likadant och håller med dig, nästan så original låter mera..
Funderar på att göra nått liknande i vinter, men då tar jag nog några cm till..
Blev det mer ljud? Går hojen bättre,sämmre eller ingen skillnad?

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
Är det nån som har bra tips på halvförsäkring. 929, 23år, mellanstorstad i norr
Tacksam för svar, det är en jungel!

Folksam och gå med i SMC så får du lite rabatt.
Och gå sedan en utbildning som SMC håller så sänker du års preimen riktigt mycket (sänkte min från 13400 -> 8900). Gick denna utbildning igår på Gelleråsen det var sjukt kul, det lär bli fler gånger på bana:tummenupp

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
Tankväska till 929an

Har letat efter en tankväska till min 929a -00.

Har provat ett par olika modeller, men inte riktigt hittat någon som passar som jag vill.

Någon här som har hittat nån schysst tankväska i 30-40 liters klassen som passar bra på en fireblade.

FearMe

Vill åka supermoppe
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
KTM640-SM -05(såld) CBR 929RR -01(såld) Honda xr500r -84(såld)
Har letat efter en tankväska till min 929a -00.

Har provat ett par olika modeller, men inte riktigt hittat någon som passar som jag vill.

Någon här som har hittat nån schysst tankväska i 30-40 liters klassen som passar bra på en fireblade.

Jag letade väska som man kunde ha till Lelleträffen.. men jag skippar det och packar allt bak istället.

MEN jag hittade dessa väskor..

http://www.lillbackagarden.com/tankväskor.htm

Vill minnas säljaren rekomenderade den på 25 liter till bladen, men du kanske var ute efter större som sagt.

Annars kostar den 550 + 150 i frakt, tyckte det verkade vara ganska bra priser :tummenupp

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
Jag letade väska som man kunde ha till Lelleträffen.. men jag skippar det och packar allt bak istället.

MEN jag hittade dessa väskor..

http://www.lillbackagarden.com/tankväskor.htm

Vill minnas säljaren rekomenderade den på 25 liter till bladen, men du kanske var ute efter större som sagt.

Annars kostar den 550 + 150 i frakt, tyckte det verkade vara ganska bra priser :tummenupp

Tack för förslaget FearMe
Kollade på väskorna och de verkade ju rätt schyssta, tror dock jag behöver lite mer än 25 liter som sagt.

Känns lite sådär att köpa en väska man inte provat eller som man inte vet om den passar bra eller inte.

Inte någon annan här som har en befintlig tankväska till sin fireblade runt 30-40 liter som passar bra???

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0