929-tråden

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Vad har ni för erfarenheter med KN filter på era hojar?

Satt ett sånt monterat på min när jag köpte den...

Har lite problem med att den nästan "surar" ner sig när jag kryper på tvåans växel..

Jemför med min tidigare 929 som gick bättre, och hade original filter...
Om det nu är det som är problemet..

Mina tidigare erfarenheter av KN filter är inte bra, men då gäller det endast bilmotorer...

Har du bytt saker utan att mappa om hojen? Tro f-n att den går röv då :)
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Är inne på min andra 929:a..

Den tidigare var en -00:a och de var ju kända att rycka vid lågt varvtal..
Men det ska våra "åtgärdat" på -01:eek:rna (som jag har nu)
Krypkör jag ett par minuter så märker man att den inte gillar det och börjar spotta ur sig soppa via avgassystemet..

Nej, inte jag som satt dit KN filter utan tidigare ägare..
Ville bara höra om nån hade samma erfarenhet, eller om det gör nån skillnad att sätta i ett originalfilter igen...:confused:
 

Panda

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skånes paradis
Hoj
929-00
Funderar på att köpa ett double bubble kåpglas till min 929. Har kollat på MRA glas från allright. HIttar inte några bra bilder på 929 med ett sådant glas. Funderar på hur det ser ut. Skulle vara trevligt om någon kan lägga in en bild med en 929 med ett double bubble glas...
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Funderar på att köpa ett double bubble kåpglas till min 929. Har kollat på MRA glas från allright. HIttar inte några bra bilder på 929 med ett sådant glas. Funderar på hur det ser ut. Skulle vara trevligt om någon kan lägga in en bild med en 929 med ett double bubble glas...

Jag har ett MRA double bubble på min, kolla mitt garage. Jag kan lägga upp lite fler bilder när jag har möjlighet.. sitter vid en kompis dator nu.



Edit:
Här kommer några bilder från igår för de som undrar hur ett MRA Racing ser ut på 929'an.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    117.2 KB · Visningar: 147
  • 2.JPG
    2.JPG
    114.4 KB · Visningar: 141
  • 3.JPG
    3.JPG
    115.7 KB · Visningar: 130
  • 4.JPG
    4.JPG
    101.2 KB · Visningar: 117
Last edited:

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
hade min hoj på mappning i veckan, 137,7hk/95nm på bakhjulet.
det jag är mest nöjd med är att effekt kurvan blev väldigt jämn o fin.
har yoshi trioval helsystem, kn och pc3. har kört med mappen från power comanders hemsida o den mappen går fett, riktigt fett. på höga varv så skenade bränsle/luftblandningen i princip.
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Fixade min bak lite, en miniskylt, ett par billiga blinkers, lite aluminium, en plåtbit och mattsvart färg så blir det riktigt snyggt.

Tjena glen, en fråga. Det är ju inte orginal ljuddämpare (varken före eller efter kortning) på din. Kanske rent av ett helsystem? Men vad fan är det för märke? Hondas eftermarknad? Okänt?

Jag undrar därför att det sitter ett helsystem( ej original) på min som ser exakt likadant ut som ditt!! Jag har aldrig lyckats lista ut vad det är.
Hjälp någon:)
/ mackan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hjälp önskas..
Skall till och byta tändstift, är här nu:

Min fråga är hur jag får bort resten av "plastbaljan"? Är det skruvarna som sitter 4 st mot tank sidan, och 2 st mot sadelssidan ner sitter ?? Sitter det med något visst moment, för det verkar sitta så så stenhårt fast, varjefall de 2 st mot sadelsidan till...är jag rätt ute?? KAN jag sen lyfta upp plastbaljan och komma åt tändsiften?
Tratten längst ner på kortet ser lite lustig ut, men så skall det nog vara..
 

Bifogat

  • filter borta (Medium).JPG
    filter borta (Medium).JPG
    94.6 KB · Visningar: 91

Roger_Reko

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
CBR1000RR -08
Hjälp önskas..
Skall till och byta tändstift, är här nu:

Min fråga är hur jag får bort resten av "plastbaljan"? Är det skruvarna som sitter 4 st mot tank sidan, och 2 st mot sadelssidan ner sitter ?? Sitter det med något visst moment, för det verkar sitta så så stenhårt fast, varjefall de 2 st mot sadelsidan till...är jag rätt ute?? KAN jag sen lyfta upp plastbaljan och komma åt tändsiften?
Tratten längst ner på kortet ser lite lustig ut, men så skall det nog vara..

Det var ett tag sen jag lyfte på luftburken. Tag bort de skruvar du beskriver samt de skruvar som håller trattarna på plats. Vill minnas att det inte var var några fler.
RR
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det var ett tag sen jag lyfte på luftburken. Tag bort de skruvar du beskriver samt de skruvar som håller trattarna på plats. Vill minnas att det inte var var några fler.
RR

Ja precis... på bilden ser det inte ut som trattskruvarna är borta, då sitter det fast.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tack för tipsen, håller på att släppa och givetsvis så är några skruvar släppta och några sitter som berget, trots inköp av nya stjärnmejslar så jävlas det.:mad:
Nåja vila en stund o på det igen...skam den som ger sig:D
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Hjälp önskas..
Skall till och byta tändstift, är här nu:

Min fråga är hur jag får bort resten av "plastbaljan"? Är det skruvarna som sitter 4 st mot tank sidan, och 2 st mot sadelssidan ner sitter ?? Sitter det med något visst moment, för det verkar sitta så så stenhårt fast, varjefall de 2 st mot sadelsidan till...är jag rätt ute?? KAN jag sen lyfta upp plastbaljan och komma åt tändsiften?
Tratten längst ner på kortet ser lite lustig ut, men så skall det nog vara..


Ser att du tagit bort plastflärpen i luftburken. Har funderat på vad den gör. Är de ngt o vinna på att plocka bort den. Har KN o slip-on som e kapat på min om de nu skulle spela nån roll.

// Tobbe
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ser att du tagit bort plastflärpen i luftburken. Har funderat på vad den gör. Är de ngt o vinna på att plocka bort den. Har KN o slip-on som e kapat på min om de nu skulle spela nån roll.

// Tobbe

Plastflärp:confused: Menar du detta, det , det som själva filtret är i, är som en enhet? Något annat har inte jag plockat bort iaf.:

Däremot undrar jag vad wiren med förankringen som kommer upp underifrån är för något:va
 

Bifogat

  • P1020270 (Medium).JPG
    P1020270 (Medium).JPG
    76.7 KB · Visningar: 86
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top