929-tråden

ShinobiNoInnen

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Ort
Kalix
Hoj
CBR 929 , Gixxer K3
Kedja

Tjo!
någon som har koll på vad man ska ha för kedja om man ska köra 15 kugg fram o 57 bak?
929rr -01
tack på förhand! :)
 

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Hallo! Jag funderar på att köpa ett par Metzler M3 däck till min 929, men funderar på om jag ska köpa 190/50 eller 180/55?
Är det ngn som har erfarenhet om däcket och vilken dimension man ska välja, hur uppträder hojen med 180/55 däck? Passar 180/55 på min fälg?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hallo! Jag funderar på att köpa ett par Metzler M3 däck till min 929, men funderar på om jag ska köpa 190/50 eller 180/55?
Är det ngn som har erfarenhet om däcket och vilken dimension man ska välja, hur uppträder hojen med 180/55 däck? Passar 180/55 på min fälg?

Det är en smaksak både däcken går! Jag bytte ner mig från 190/50 till 180/55 när jag bytte bakdäck sist, slutet på säsongen förra året, har inte hunnit "provocerat" däcket på bana ännu, men upplever ändå att hojen känns ett snäpp svängvilligare.
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag här igen.
Polaren har återigen problem med sin 929a.Han 4 växel går ibland inte att lägga i, det känns bara stumt och inget händer enl han själv.
Han har bytt olja och problemet kvarstår.
För flera år sen hade han en sukka med samma symptom som han tvingade i växeln, brak sade det då.Därför är han skaraj för att provocera idag.Men den funkar ibland och ibland inte.
Styrgaffel????
Drevpar???
Koplpingskorg eller nåt annat.
tacksam för svar snabbt.
MVH
Lillebror cbr 900 RR
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Är det ingen som läser denna tråd eller är alla ute och mekar skurna motorer och rasade växellådor i sina 929or????????????????????????????
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Tack för det polarn.

Nu är det tittat på iallafall.
Inte en skråma på gafflar eller drev eller vxlförare eller kulissrullar.
Helskumt iallafall.
Allt var skinande rent presic som nytt inuti.Det stod 02 på motorblocket, betyder det att den är utbytt 02 eller???
Det är en Caloforniamodell.....:va
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nu är det tittat på iallafall.
Inte en skråma på gafflar eller drev eller vxlförare eller kulissrullar.
Helskumt iallafall.
Allt var skinande rent presic som nytt inuti.Det stod 02 på motorblocket, betyder det att den är utbytt 02 eller???
Det är en Caloforniamodell.....:va

Vart står det 02? Borde inte bytt ut den, det finns inte ny motorer att köpa mer än första året, så i så fall är det en 954 motor.. Kolla motornummer?
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Vart står det 02? Borde inte bytt ut den, det finns inte ny motorer att köpa mer än första året, så i så fall är det en 954 motor.. Kolla motornummer?

Det står 929 cm på blocket i allafall.Kan ju vara en utbytesmotor el nåt sånt.:confused:
 

yrlord

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2007
Ort
Skaune
Hoj
929 Fireblade
Finns det någon vänlig själ med 929:a i Malmö Lund?

Hej!
Behöver er hjälp! Har fått en tung start på mitt hojåkande!

Köpte en 929-00 i höstas för att kunna njuta fullt ut nu i sommar..
Håller för fullt på att ta mitt kk och har övningskört med 929:an en del. Kanon skoj!

Nu till mitt problem..
Hojen vill inte starta. Jag har lämnat in den på felsökning på firma som uteslutit i stort sett allt förutom cdi boxen (ems modul, eller vad nu korrekt benämning är!?), men han är inte 100 säker. Verkar förövrigt mkt proffsig!! Tydligen ganska ovanligt att boxen pajar, typiskt att det skall hända just mig!
Det verkar stört omöjligt att få tag på en begagnad sådan box, tror jag har ringt alla mc skrotar i hela Sverige utan att få nått positivt svar.:näsblod
En ny kostar + 7000.-!!!!:gnissla
Min fråga är nu! Finns det någon vänlig skäl som skulle kunna tänka sig att "provmontera" min box på sin hoj för att konstatera eller utesluta boxen?
Vill vara 100 säker på att det verkligen är den som är trasig innan jag beställer en ny!Nån som vet om det finns pirat, eller tom kanske har en begagnad liggande någonstans?
Vore mkt tacksam om någon godhjärtad här på SH ville hjälpa mig med detta mkt störande problem..
Tack på förhand!
 

nickejansson

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Tierp
Hoj
2000 Honda fireblade 929
Hej!
Behöver er hjälp! Har fått en tung start på mitt hojåkande!

Köpte en 929-00 i höstas för att kunna njuta fullt ut nu i sommar..
Håller för fullt på att ta mitt kk och har övningskört med 929:an en del. Kanon skoj!

Nu till mitt problem..
Hojen vill inte starta. Jag har lämnat in den på felsökning på firma som uteslutit i stort sett allt förutom cdi boxen (ems modul, eller vad nu korrekt benämning är!?), men han är inte 100 säker. Verkar förövrigt mkt proffsig!! Tydligen ganska ovanligt att boxen pajar, typiskt att det skall hända just mig!
Det verkar stört omöjligt att få tag på en begagnad sådan box, tror jag har ringt alla mc skrotar i hela Sverige utan att få nått positivt svar.:näsblod
En ny kostar + 7000.-!!!!:gnissla
Min fråga är nu! Finns det någon vänlig skäl som skulle kunna tänka sig att "provmontera" min box på sin hoj för att konstatera eller utesluta boxen?
Vill vara 100 säker på att det verkligen är den som är trasig innan jag beställer en ny!Nån som vet om det finns pirat, eller tom kanske har en begagnad liggande någonstans?
Vore mkt tacksam om någon godhjärtad här på SH ville hjälpa mig med detta mkt störande problem..
Tack på förhand!



går startmotorn runt? å slår soppa pumpen till?
 

Nicotin

Guest
Hej!
Behöver er hjälp! Har fått en tung start på mitt hojåkande!

Köpte en 929-00 i höstas för att kunna njuta fullt ut nu i sommar..
Håller för fullt på att ta mitt kk och har övningskört med 929:an en del. Kanon skoj!

Nu till mitt problem..
Hojen vill inte starta. Jag har lämnat in den på felsökning på firma som uteslutit i stort sett allt förutom cdi boxen (ems modul, eller vad nu korrekt benämning är!?), men han är inte 100 säker. Verkar förövrigt mkt proffsig!! Tydligen ganska ovanligt att boxen pajar, typiskt att det skall hända just mig!
Det verkar stört omöjligt att få tag på en begagnad sådan box, tror jag har ringt alla mc skrotar i hela Sverige utan att få nått positivt svar.:näsblod
En ny kostar + 7000.-!!!!:gnissla
Min fråga är nu! Finns det någon vänlig skäl som skulle kunna tänka sig att "provmontera" min box på sin hoj för att konstatera eller utesluta boxen?
Vill vara 100 säker på att det verkligen är den som är trasig innan jag beställer en ny!Nån som vet om det finns pirat, eller tom kanske har en begagnad liggande någonstans?
Vore mkt tacksam om någon godhjärtad här på SH ville hjälpa mig med detta mkt störande problem..
Tack på förhand!


tror du behöver mer än bara boxen..om jag inte minns fel så ligger nyckel koden i boxen också vilket gör att om du får tag i en beg box så måste du antingen koda om nycklarna du har el få tag i box med rätt nycklar.

det går nog inte bara hänga på en box utan rätt nyckelkod..
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Är det ingen som läser denna tråd eller är alla ute och mekar skurna motorer och rasade växellådor i sina 929or????????????????????????????

Skämtare där, du tror väl inte att det är Italienare som satt samman dessa historiens juveler till maskiner? :)

929:a, 4750 mil, no worries. :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top