929-tråden

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag förstår vad du menar. Ska kolla upp detta. :)

Den har gått strax över 2000 mil. Betyder det att det börjar närma sig någon stor service med ventiljustering o dyl.?
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
2400 mila servicen ventil koll o.s.v... men jag har kört 2679 och skaa göra min ventil koll..... seg p.g.a klockren hoj.:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag förstår vad du menar. Ska kolla upp detta. :)

Den har gått strax över 2000 mil. Betyder det att det börjar närma sig någon stor service med ventiljustering o dyl.?

Klapprar det inte allt för mycket är det ingen fara, stor överdrivenhet att ventiljustering skall omedelbart bums in o justeras vid 2300 mil.
Men visst kan man lämna in och justera om det lugnar dig, men du kan köra vidare med gott hjärta med. Även om du skulle göra det vid 3000, el 4000 mil så är det underordnad betydelse.
Har kopplingsarmen gått sänder kan den se ut så här som min såg ut..för klen i godset som är ett rör till skillnad från utbytes som är homogent gods:
Det är dock ett lätt jobb om du är bara lite händig, tar ett par minuter bara du fått bort kopplingskåpan så du får bort den gamla och kan peta i den nya.
 

Bifogat

  • Kopplingsarm av 2 (Medium).jpg
    Kopplingsarm av 2 (Medium).jpg
    43.1 KB · Visningar: 83
  • Kopplingen (Medium).jpg
    Kopplingen (Medium).jpg
    67.8 KB · Visningar: 86
  • Lösa delar (Medium).jpg
    Lösa delar (Medium).jpg
    36.4 KB · Visningar: 88

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det skall vara två körnslag på det bakre motorfästet på höger sida om kopplingen är åtgärdad. (hoppas att det går att förstå vad jag menar)

Jag tror bara det skall vara 1:confused: Jag är inte säker, men står inte det andra för byte av den felaktiga bränsleslangen mellan tank och trottelhus, som sprang läck på en del hojar så soppan sprutade ut. Är dock inte säker på detta..

Tack för ett mycket bra och utförligt svar. Jag har kört zx6r -00 i ett par år, men vill ha något som är mer anpassar för bandagar, men som ändå fungerar till vardags. Hur vet jag om kopplingsarmen är bytt? Vad kan det få för konsekvenser om fel stift suttit i?

Mvh Linus

I min cykel satt felaktiga stift, och visst går det att köra på felaktiga stift, men inget Honda rekommenderar för hojen går bäst med rätt stift, många väljer väl den "billiga" vägen, men är man väl där och man gör bytet själv så är nog den billigaste vägen att ta rätt stift, de kanske kostar dubbelt upp.

Problemet för mig var ett tidigare ägarslarv, det fjärde o sista stiftet var inte åtskruvat, förmodligen så skruvade han i alla 4 löst och efter drog sedan 1 efter 1 och missa det sista helt!! Elektroden på den var helt väck, oförbrända avgaser hade pressat sig upp där tändstiftet satt, och hojen sotade. Tror att tändstiftet satt lite löst men har alltså under tiden jag kört sakta gängat upp sig, sen har det ena gett det andra felaktigt avstånd mm, hade det varit rätt monterat hade nog jag fortsatt och kört tills det var dags att byta ordinarie tid och konstaterat det då!
 
Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Jag tror bara det skall vara 1:confused: Jag är inte säker, men står inte det andra för byte av den felaktiga bränsleslangen mellan tank och trottelhus, som sprang läck på en del hojar så soppan sprutade ut. Är dock inte säker på detta..
QUOTE]

Jag tror du kan ha precis helt rätt, :tummenupp
jag slarva lite där.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Då hälsar jag mig själv välkommen till er tråd. Det blev nämligen en lagom sliten 929:a idag. Har inte hunnit prova den mer än de drygt två milen hem, men än så länge är jag hyffsat nöjd. Mest imponerad är jag nog av utrymmet under cutsen som är jämförbart med min v40. :)
 

Nicotin

Guest
Då hälsar jag mig själv välkommen till er tråd. Det blev nämligen en lagom sliten 929:a idag. Har inte hunnit prova den mer än de drygt två milen hem, men än så länge är jag hyffsat nöjd. Mest imponerad är jag nog av utrymmet under cutsen som är jämförbart med min v40. :)


929:an är ju en sportkombi..:D :D
 

browncamel

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mönsterås
Hoj
cbr929 -00
Hej jag har precis köpt en 929 -00 Skulle vilja sätta på en lite snyggare undertail. Finns det nått smidigt sätt så att man inte behöver kapa/bygga om allt för mycket? Köper gärna en färdigmoddad om det e nån som har en liggandes?
 

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Fireblade 929
Batteribeteckning?

Nån som snabbt kan skriva vilken beteckning batteriet till 929:an har?
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Hej jag har precis köpt en 929 -00 Skulle vilja sätta på en lite snyggare undertail. Finns det nått smidigt sätt så att man inte behöver kapa/bygga om allt för mycket? Köper gärna en färdigmoddad om det e nån som har en liggandes?

JAg satte på denna. tycker det blev bra

20080129258_1210165267.jpg
 
Last edited:

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Vad tyckte länsman om den skylt placeringen ??:gnissla
Våra hojar har nog stått bredvid varandra i nån corteiner, våra reg-nr är rätt lika

Där ser man ;)

Jag hade inte skylten så speciellt länge, Var en tilfällig lösning för o få hem hojen.
Hade gjort en ny skylt hållare men hade den inte med mig, Så jag fick klämma fast plåten under.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top