929-tråden

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Jag pratade med säljaren på tfn. och han sa att själva bygeln som låset fäster i fattades. Det verkar inte gå att flytta över den från sadeln, så jag får väl göra en egen. Frågan är hur man ska fästa den så den inte lossnar.

Jag får väl se när jag får cutsen helt enkelt. :)



Vrid om kniven bara! :D

Du tycker bara om att :pannkyss
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Jag pratade med säljaren på tfn. och han sa att själva bygeln som låset fäster i fattades. Det verkar inte gå att flytta över den från sadeln, så jag får väl göra en egen. Frågan är hur man ska fästa den så den inte lossnar.

Jag får väl se när jag får cutsen helt enkelt. :)



Vrid om kniven bara! :D

Den byglen är nog inga större bekymmer o fixa. Skär o bocka till ett plattjärn o justera höjden med brickor ;) ...

hihi.. fasen va enkelt det kan låta ibland, frågan är om det är så enkelt ;)

bygel_1210316803.jpg
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Aha, är det så de ser ut. Då ska det nog inte vara några problem. Farsan har en mekanisk verkstad där jag jobbat ett par år innan jag började plugga igen så lite skills har jag! :)

Ska bli skoj att se hur den ser ut när jag får den. Sen är det bara hugger, tailguard & nya miniblinkers kvar på "stylingsidan"

på perfomance-sidan är det stålomspunnet och nya belägg som gäller till att börja med.

Fast jag vet inte hur länge jag ska ha hojen heller så det kanske är bättre att spara in på stylingen och köpa en "färdig" hoj nästa gång. :)
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Aha, är det så de ser ut. Då ska det nog inte vara några problem. Farsan har en mekanisk verkstad där jag jobbat ett par år innan jag började plugga igen så lite skills har jag! :)

Ska bli skoj att se hur den ser ut när jag får den. Sen är det bara hugger, tailguard & nya miniblinkers kvar på "stylingsidan"

på perfomance-sidan är det stålomspunnet och nya belägg som gäller till att börja med.

Fast jag vet inte hur länge jag ska ha hojen heller så det kanske är bättre att spara in på stylingen och köpa en "färdig" hoj nästa gång. :)

Jag tycker det är kul o styla lite ;).. alltid kul o göra något som aviker från standard.

O nya belägg, är nog ingen dålig ide ;) .. är man ute o leker har dom en liten tendens o ta lite stryk...

Själv väntar jag på mitt nya Yoshimura bolt on, ska bli kul o framför allt höra skillnaden.
 

browncamel

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mönsterås
Hoj
cbr929 -00
Någon som har sparat original undertrayen å bara kapat sista delen med nummerskylten på? Orkar inte hålla på för mycket med det just nu e ju så fint väder... Lägg gärna upp en bild isåfall.
 

browncamel

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mönsterås
Hoj
cbr929 -00
det ser ju bra ut.. vart köper man ett kåpglas å miniblinkers? Skulle vilja ha ett tonat...

hur löser ni låset? Kapar ni precis under det lr flyttar ni det?
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
det ser ju bra ut.. vart köper man ett kåpglas å miniblinkers? Skulle vilja ha ett tonat...

hur löser ni låset? Kapar ni precis under det lr flyttar ni det?

Jag köpte mitt kåpglas beggat, det är ett MRA Racing (double-bubble).
Det finns några bilder på det i olika vinklar längre bak i tråden.


Annars kan jag rekommendera S-Racing! Köpte mina blinkers där.
För de främre behövs lite längre arm än på de bakre. Jag kan fixa lite bilder efter helgen om du inte har jättebråttom....


Låset har jag inte flyttat än så det sitter otillgängligt bakom skylten, ska väl försöka fixa det efter säsongen. Vissa borrar ett hål i skylten men det har inte jag gjort. Jag har ett snöre som löper från själva låsbygeln ut under/genom cutsen på högersidan.
Bara att dra i det så låser man upp. :)
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Nu har jag testat nya bågen ordentligt. 30 mil på kurviga småvägar som var ett rent nöje. Sista milen började jag känna av vibrationer i fotpinnarna vilket blev lite störande när jag väl märkte av dem. Tänkte inte alls på detta förrän i slutet av dagen. I övrigt har jag inget att klaga på förutom att insprutningen är lite störig på låga varv. Går detta att ordna med en bänkning?

Ska bli skoj att se hur den går på Kinnekulle i sommar! :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var på Kinnekulle förra lördagen.
Hittade inget jag kunde klaga på :tummenupp

Den banan är det svårt att klaga på, härligt kuperad bana och när det härliga flytet infinner sig där är det obetalbart:tummenupp
Skall själv dit 1:a Juni:yoparty
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Kullen är den enda banan jag kört på än så länge. Men det blir tredje året jag åker dit nu. Tror det är i slutet av juli eller nåt som jag bokat plats. :) Vad är det som händer 1 juni då? Vanlig bandag eller nån sådäringa kurs?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kullen är den enda banan jag kört på än så länge. Men det blir tredje året jag åker dit nu. Tror det är i slutet av juli eller nåt som jag bokat plats. :) Vad är det som händer 1 juni då? Vanlig bandag eller nån sådäringa kurs?

Racingworld, Stefan magnusson haller en bandag.:tummenupp
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Var inne på biltema idag och tänkte prova deras bromsbelägg. De hade bara fram till och med årsmodell -99. Det råkar inte vara samma på -00?

/Linus
 

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Körde idag på motorvägen när jag plötslit får en smäll på foten... Efter en stund ser jag att det är skruven som håller kopplingshandaget som trillat av.... Hur F_N kan det trilla ut? Ngn som varit med om ngt liknande och var får man snabbt tag på en sruv som passar?
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Tänkte bara skriva för er som inte redan känner till...

Det finns en fireblade klubb !!! Gå in på www.fireblade.nu
(att det just nu finns 5 st fribiljetter till en bandag på sviestadsbanan är ju inte helt fel ;) )
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Är det någon som har koll på om bromsbeläggen är av samma modell till -99 och -00? Har för mig att det är samma sorts belägg från -98 till -03 men vet inte säkert.

Sen undrar jag om någon vet numret på den vita färgen på bakdelen på en 00:a? Har fått min singelcuts som nu är lackad v40-vit men det stämde inte riktigt. :)

/Linus
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Stort TACK till badhumourpat för en mycket fin cuts!!! Jag är oerhört tacksam!!! Bara skrika till om jag kan hjälpa till med ngt ngn gång. Har du vägarna förbi Nyköping i sommar, så lovar jag att Skitfrän MC bjuder på bira!!!!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top