929-tråden

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Har en allmän förfrågan, var ute på långtur igår, bränslelampan började lysa, efter ett tag även rödlampa(mellan blinkersen) VAD är denna lampa för något? Är det någon oljetryckskontakt/givare? El något annat:confused:

Efter jag stannat vred av tändingen så slockande lampan, men efter en stunds färd så tändes den igen, när jag stannade igen så släcktes den när jag tankade, tändes en stund igen, efter ett till stopp så tändes den inte alls på hemvägen:confused:

El var det kanske för att man hade kört på "bensinångorna" ett tag:confused:

Enligt instruktionsboken tänds den när något är knas med kylartempen, sprutet eller oljetrycket. Samtidigt ska någon av indikatorerna för kylvätska, oljetryck eller insprut tändas i samma display som hastighetsmätaren.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Enligt instruktionsboken tänds den när något är knas med kylartempen, sprutet eller oljetrycket. Samtidigt ska någon av indikatorerna för kylvätska, oljetryck eller insprut tändas i samma display som hastighetsmätaren.

Thanks! Dom där sista faktorerna tänkte jag inte alls på Kyltempen vet jag är Ok efter ett termostatbyte tidigare i år så den bevakar jag:D ...stirrade mest på den röda elaka lampan.. men lampan lös när man stannade, men så fort man vred av nyckeln o startade igen så började den inte lysa förrän man kört iväg en bit..Skall vara obeservant på detta nu, tack igen:tummenupp

Editdirar: Var ute en sväng i veckan, lampan lös med sin frånvaro, tills jag började köra lite aktivt på "käglan"en fin kurvig väg. FI felmeddelande, skall boka tid på verkstad för felsökning. Har något med 929:A varit med om likande felmeddelande, och isåfall vad var felet:confused:
 
Last edited:

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj
120/60-17 framdäck?

Jag köpte mig en 929:a 00 i fredags :D och undrar om någon har provat att montera ett 120/60-17 framdäck på hojen. Hur påverkade det egenskaperna?

Jag har nämligen kvar ett Diablo Rosso från min förra hoj som är nästan nytt.
 

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
HK-kåpor

Jag är riktigt sugen på att beställa ett kåpset till min 929 från Hongkong över ebay. Det jag undrar över är hur bra passformen är. Om någon här har såna kåpor monterade får ni gärna lägga in lite närbilder så det syns ordentligt.

Det enda jag hittat som visar kåpor monterade är den här youtube videon, och det ser ju sjysst ut. Men kvaliteten på videon är ju sådär också...

[YOUTUBE-ID]4MnRheKpgpE[/YOUTUBE-ID]

Nästa fundering är lackade/olackade. Håller färgen på de lackade bra, eller ramlar färgen av efter körning och tvättar?

:va
 

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj
Jag är riktigt sugen på att beställa ett kåpset till min 929 från Hongkong över ebay. Det jag undrar över är hur bra passformen är. Om någon här har såna kåpor monterade får ni gärna lägga in lite närbilder så det syns ordentligt.

Det enda jag hittat som visar kåpor monterade är den här youtube videon, och det ser ju sjysst ut. Men kvaliteten på videon är ju sådär också...

Nästa fundering är lackade/olackade. Håller färgen på de lackade bra, eller ramlar färgen av efter körning och tvättar?

:va

Dessa?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Full...254908007QQitemZ330254908007#ebayphotohosting
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Jag är riktigt sugen på att beställa ett kåpset till min 929 från Hongkong över ebay. Det jag undrar över är hur bra passformen är. Om någon här har såna kåpor monterade får ni gärna lägga in lite närbilder så det syns ordentligt.

Det enda jag hittat som visar kåpor monterade är den här youtube videon, och det ser ju sjysst ut. Men kvaliteten på videon är ju sådär också...

Kan väl berätta att passformen på HK-kåpor är lite sådär, monterade kåpor på en polares retta och fick borra lite nya hål, förstora lite hål, vrida och vända, rycka och slita. Men när skiten satt på så såg det bra ut! Lacken på dessa var helt okey, några små missar här och var men inget allvarligt, tom klarlack över klistermärkena! =)

Är det nån som har rephanboken på sin dator och vill dela med sig av den??

Eller en bra beskrivning på byte av packbox i framgaffeln.

http://pdftown.com/search/node/Honda+2000+929+owner+Manual

Ladda ner PDF'en och se glad ut, gratis är det oxå :yoparty
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Är det nån som har rephanboken på sin dator och vill dela med sig av den??

Eller en bra beskrivning på byte av packbox i framgaffeln.

Jag bytte packbox nyligen, och hade stooora problem att få dit skiten så jag till slut fick låna specialverktyget av en kille här på sporthoj. Jag fick samtidigt veta vart man kunde köpa det för en överkomlig peng - louis.de (43mm har 929).
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Jag har bytt nu. Få tillbaka var inga problem men det var kämpigt att få ut den..
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Får man lägga in egobilder i den här tråden? :)

Provade 929:an på bana för första gången på Kinnekulle för några veckor sedan och tyckte den skötte sig ganska bra. :)
 

Bifogat

  • kullen.jpg
    kullen.jpg
    182.7 KB · Visningar: 123

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Vad är det för slang som kommer upp lite framför där kopplingsarmen går ner?
Vevhusvent?

Verkar iallafall som den svettas olja..:confused:
 

Von Tratt

Kööör bara!
Gick med
21 May 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
2000, Honda, Fireblade
Problem med styrningen

Hallå!

Jag skulle behöva hjälp av er här på denna tråd.
Jag har en 929 -00:a som jag köpte för tre månader sen ungefär.
Detta är min första motorcykel så jag hade inget att jämföra med innan jag upptäkte problemet. Styrningen är väldigt "trög". När man kör i långsammare hastigheter så måste man hålla emot när man svänger så det inte ger fullt styrutslag. Och när man kör fortare så får man ta i mer för att svänga än vad jag tror är normalt. En kompis till mig köpte en 929:a för en månad sen och den betedde sig helt annorlunda, det var då vi upptäckte att nåt måste vara fel.
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med detta problem.
Är tacksam för alla förslag och ideér. :)

MVH //David
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hallå!

Jag skulle behöva hjälp av er här på denna tråd.
Jag har en 929 -00:a som jag köpte för tre månader sen ungefär.
Detta är min första motorcykel så jag hade inget att jämföra med innan jag upptäkte problemet. Styrningen är väldigt "trög". När man kör i långsammare hastigheter så måste man hålla emot när man svänger så det inte ger fullt styrutslag. Och när man kör fortare så får man ta i mer för att svänga än vad jag tror är normalt. En kompis till mig köpte en 929:a för en månad sen och den betedde sig helt annorlunda, det var då vi upptäckte att nåt måste vara fel.
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med detta problem.
Är tacksam för alla förslag och ideér. :)

MVH //David


Allt annat än trögstyrt skall det vara!!! Min är riktigt följsam och snabbstyrd.
Kan det vara styrlager, eller något som är åtskruvat? Du har inte en feljusterad styrdämpare:va
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Hallå!

Jag skulle behöva hjälp av er här på denna tråd.
Jag har en 929 -00:a som jag köpte för tre månader sen ungefär.
Detta är min första motorcykel så jag hade inget att jämföra med innan jag upptäkte problemet. Styrningen är väldigt "trög". När man kör i långsammare hastigheter så måste man hålla emot när man svänger så det inte ger fullt styrutslag. Och när man kör fortare så får man ta i mer för att svänga än vad jag tror är normalt. En kompis till mig köpte en 929:a för en månad sen och den betedde sig helt annorlunda, det var då vi upptäckte att nåt måste vara fel.
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med detta problem.
Är tacksam för alla förslag och ideér. :)

MVH //David

Kolla däckstrycket fram!
Tippar på att du ligger på 1,5 bar... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top