929-tråden

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
sugen på 929

Hej!

Det är såhär att jag är otroligt sugen på att byta upp mig till en 929 och har länge letat efter den ultimata modellen som är i bra skick och inte sönderkörd med växlar som hoppar ur m.m.

Har hittat en som värkar intressant och ska åka o titta på den.

Tänkte fråga er som kör 929.
Vad bör man kolla, undersöka på hojen när man är på plats? Några typiska fel eller dylikt. Jag vet att Honda inte brukar ha sånt men ändå.

Någon som vet vad ventil justeringen kan kosta på en 929 ?

Jag är tacksam för all tips!!

Tack! //Krille

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En bränsleslang sprang läck på nya modeller, samt svag kopplingsarm men är detta bytt så skall det vara stämplat i ramen på höger sida. Själv har jag bytt kopplingsarmen, ingen dyr historia under 500-ingen och lite arbete. Ventiljustering får man väl ringa runt då det kan skilja mycket i pris och höra eller om du känner någon mek, ca 1500-2500 kr.'

Annars så är det väl inget speciellt att kolla förutom sådant som man kanske alltid kollar, allmänskick, motor/drivlina, ev lagerglapp, däck, drivpaket, läckage, osv.
Har en väl underhållen och servad 00:a själv som är till salu för bra pris, är ju dock en bit från Helsingborg.

Last edited:

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
hej hej igen :)
ska beställa nya skivor till min 929a och har försökt mäta dem.....330mm fick jag det till kan det stämma någon som vet ?
Tack

pellesunk

"jag spar hellre tid än pengar"
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
cbr 929
ni pratade om kopplingsarm vad är det för snack om kopplingskorgen då ? har hört att den skulle bytas på garanti för den kunde spricka ? .

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Hej!

Det är såhär att jag är otroligt sugen på att byta upp mig till en 929 och har länge letat efter den ultimata modellen som är i bra skick och inte sönderkörd med växlar som hoppar ur m.m.

Har hittat en som värkar intressant och ska åka o titta på den.

Tänkte fråga er som kör 929.
Vad bör man kolla, undersöka på hojen när man är på plats? Några typiska fel eller dylikt. Jag vet att Honda inte brukar ha sånt men ändå.

Någon som vet vad ventil justeringen kan kosta på en 929 ?

Jag är tacksam för all tips!!

Tack! //Krille

Köp min och du har en välservad hoj som inte har några dyra service kostnader på många mil...:tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
En bränsleslang sprang läck på nya modeller, samt svag kopplingsarm men är detta bytt så skall det vara stämplat i ramen på höger sida. Själv har jag bytt kopplingsarmen, ingen dyr historia under 500-ingen och lite arbete. Ventiljustering får man väl ringa runt då det kan skilja mycket i pris och höra eller om du känner någon mek, ca 1500-2500 kr.'

Annars så är det väl inget speciellt att kolla förutom sådant som man kanske alltid kollar, allmänskick, motor/drivlina, ev lagerglapp, däck, drivpaket, läckage, osv.
Har en väl underhållen och servad 00:a själv som är till salu för bra pris, är ju dock en bit från Helsingborg.

Tack för det grundliga svaret på min fråga. Ser ut som jag ska åka och titta på en 929 01:a nu till helgen som ska va i mycket bra skick och relativt få med mil. Man har letat länge nu efter den optimala 929:an så man hoppas verkligen hitta rätt nu. :)

Kom på en liten fråga som jag har nu länge funderat över. Vad är det för skillnad mellan en 00:a och en 01:a 929?

Har ni fler tipps ang 929 som man borde kolla upp innan köp så skriv gärna! Tack! //Kriss

OBS! Har en CBR 600 F till salu som är i toppskick! Priset går att disskutera med rätt köpare! Kolla in på min sida!

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Enligt Haynesmanualen är det inga skillnader förutom lackeringen.

hmm kollade lite i instr boken nu och såg att det finns någon lampa som tänds om inte pgm-f1 systemet funkar (bränsleinsprutningen) kanske någon annan insprutning på pgm-f1 hojjarna ......bara vissa som heter det eller ?? :va

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
hmm kollade lite i instr boken nu och såg att det finns någon lampa som tänds om inte pgm-f1 systemet funkar (bränsleinsprutningen) kanske någon annan insprutning på pgm-f1 hojjarna ......bara vissa som heter det eller ?? :va

Hej!

Kanske tidigt på morgonen, men vad är frågan om Pgm-f1 ? :confused: Jag hänger med att lampan tänds när den inte fungerar.

Mvh: Kriss

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hej!

Kanske tidigt på morgonen, men vad är frågan om Pgm-f1 ? :confused: Jag hänger med att lampan tänds när den inte fungerar.

Mvh: Kriss

Pgm vet jag inte vad det står för:va Men f1m är förmodligen igentligen FI han menar "Fuel Injektion"

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln