929-tråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tackar för svaret! Jag undrade nämligen för att igår tändes min bensin lampa när jag hade 5 liter kvar i tanken.

Ska det vara så?

//Kriss

Hur vet du att det var 5 liter kvar? Eller tankade du upp och räknade ut kanske? Lampan kan ju ha tänts om du körde i några längre kurvor så att det indikerade att det var dåligt för att soppan låg på fel ställe just då.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hur vet du att det var 5 liter kvar? Eller tankade du upp och räknade ut kanske? Lampan kan ju ha tänts om du körde i några längre kurvor så att det indikerade att det var dåligt för att soppan låg på fel ställe just då.

Jo så var det nog för att jag körde på väldigt kurviga vägar och när lampan tändes stannade jag på närmaste mack som låg precis knappa kilometer bort.
Jag räknade ut det.. Kom exakt 240km på 13 liter bensin vid blandad körning. Jag får kolla mer exakt på full tank (18liter) nästa gång.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej! Är det någon som vet hur bra/dåligt såna där färg pennor fungerar mot repor på plast kåpor? Läste ett inlägg för ett tag sen där någon hänvisade till http://www.colorrite.com/department/color-products-10015.cfm

Därifrån kunde man beställa enligt färgkoden på just den modell man har. Tänkte kan va rätt så bra att skaffa en sån där penna utifall.

Vad tycker ni? Någon som har bättre förslag mot repor och dylikt?

//Kriss

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Tjena har fixat hem nya skivor nu och undrar om någon vet hur hårt man ska dra åt bultarna till skivor och ok och däck ( moment)
tack för hjälpen

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Tjena har fixat hem nya skivor nu och undrar om någon vet hur hårt man ska dra åt bultarna till skivor och ok och däck ( moment)
tack för hjälpen

Sådär ja nu har man nya skivor :)
va ju inte så svårt det där .....
jävla skillnad på att ha bra skivor jämfört med skeva :tummenupp

M@nnen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Fireblade 929rr '01
Hallå gangsters!
Ny på forumet, och testar att skriva. Testing testing 1 2 1 2.
Har en gul/silver 929a jag köpte förra hösten (tog kortet i somras). Extremt nöjd med hojen såhär långt. Maffig är bara förnamnet. Men originalblåset blir jag mobbad för, så jag fixade ett beggat micron slipon som befinner sig på posten för tillfället. Nåt jag bör tänka på innan jag drar dit de tre skruvarna? Måste hojen ventiljusteras, eller hur har ni gjort? Inte risk att man pajar nåt om man bara drar dit den och kör iväg?

Nicotin

Guest
Hallå gangsters!
Har en gul/silver 929a jag köpte förra hösten (tog kortet i somras). Extremt nöjd med hojen såhär långt. Maffig är bara förnamnet. Men originalblåset blir jag mobbad för, så jag fixade ett beggat micron slipon som befinner sig på posten för tillfället. Nåt jag bör tänka på innan jag drar dit de tre skruvarna? Måste hojen ventiljusteras, eller hur har ni gjort? Inte risk att man pajar nåt om man bara drar dit den och kör iväg?

skruva dit skiten och blås trumhinnorna av dom som klagar..:D

du behöver bara dra dit pipan och gasa..

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hallå gangsters!

På mitt orginalsystem har jag en distansring mellan burken och röret, har så ej på bullerburken. ELLER om det var tvärtom..:va :confused: Nåja de lär du la märka.

matte_matte

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
HONDA CBR929RR -00
Hej min lågbränslenivå lampa funkar inte nån som har nått tips på vad det kan vara? Jag tror på givaren i tanken men inte säker.

//M

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Bromsbelägg och broms, kopplings vätska kontroll. Vevhusventilation, men det är på alla service.

Så står det på Serviceschemat som jag har framför mig.

Mvh: Kriss

Kontroll på allt, inte säkert att något byts av detta om allt ser fräscht ut. vevhusvent? Förmodligen att luftfiltret rengörs el byts.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Bromsbelägg och broms, kopplings vätska kontroll. Vevhusventilation, men det är på alla service.

Så står det på Serviceschemat som jag har framför mig.

Mvh: Kriss

Sitter det hydraulisk koppling på vissa modeller?
Har jag nån ful-version månne? För jag har minsann ståltråd mellan handtag och koppling.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sitter det hydraulisk koppling på vissa modeller?
Har jag nån ful-version månne? För jag har minsann ståltråd mellan handtag och koppling.

Kopplingsvätskan på cbr 929:an är ju motoroljan isåfall.:D
Nej nog är det mekanisk koppling alltid.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej! Vet någon varifrån man kan beställa 929-01 originala dekaler/klistermärken?
Tänkte kolla med Honda på måndag, men kanske ni hinner svara innan!?
Tacksam för svar!

//Kriss

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vad är ett okej pris för en 929:a i bruksskick? Självklart vet jag att årsmodell och mil spelar en stor roll men på ett ungefär, vad bör man pröjsa?

Finns ju några som ligger på 38-39 men jag antar att dessa är vrak?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA