Lite tickande ska det vara...
Dok ska den gå jämt på tomgången..
Tändstiften byter man inte i onödan då kostar på tok för mycket..
OK .....vad kan det kosta att byta dem da?
har ett HINDLE system på....kan det vara det ??
Tack
OK .....vad kan det kosta att byta dem da?
har ett HINDLE system på....kan det vara det ??
Tack
Jag har 2 frågor.
1. När jag startat hojen så går den som ni vet upp i varv ett tag... Men ibland så har den börjat höjas ytterligare på min. upp till ca: 4300rpm. Har inte gjort så förut. Något som era gör? något att oroa sig över?
2. Fick tidigare i sommar in en sten i avgasporten så FI lampan började lysa... Tog bort stenen men orkade inte justera porten då eftersom jag hade brottom. Är det något som man kanske bör göra, eller kan jag köra sesongen ut och fixa det senare?
MVH David
IridiumTändstiften kostar närmare 900 kr(jag gav 880 kr, efter Walden prutat själv..) SKRUVA INTE i annat bara för det går och var toksnål. har man kommit så långt så man skruvat ur de gamla skruvar man i "rätt" stift(förra ägren på min hoj var tok.snål..) kanske dyrare beroende på var du köper dem, man byter själv men mycket knöligt, och trångt och RÄTT verktyg behövs.
Lycka till
Du skulle köpt min så hade du sluppit detta, då vi hade lite mailkoversation om min hoj.
Du behöver nog inte vara orolig, insprutning tar hänsyn till en mängd olika faktorer som ex luftfuktighet, motortemp, etc beroende på yttre faktorer så blandar den fetare i början, går tomgången ner i varv efter ett tag så är det inget att oroa sig över.
Lyser FI(fuel injektion) lampan så kan det vara dels pg a om du har power commander eller cobra system som gett felindikation, eller så kan kontakt vara trasig, fick fixa på min då FI lampan började lysa när man varvade, felaktig kontakt som fick bytas.
haha ok ja men då hade jag behövt lägga pengar på att fixa kåpan som va skrapad och baklyset....
sen så e din ju import....den kanske e jättefin men har VÄLDIGT dåliga erfarenheter om importfordon......
men din hoj e ju verkligen jättesnygg
men e du säker på att den e tändstiften da???
Ap ap..inte skrapad, en liten spricka!! Baklyset är helt, är bara att byta siliconet till mörkare runt ikring. Alla Honda är import från Japan, så nu får du erfarenheten av importfordon
Behöver inte vara tändstiften, Honda har ett speciellt transmissonsljud , är säkert det du tänker på, har provat ett par cbr 929.or och de har låtit likadant exakt.
Kolla vad du har för stift i din hoj och hur de ser ut..
Lite pill, men snart är vintern här och du har säkert massa tid över...
Lyser FI(fuel injektion) lampan så kan det vara dels pg a om du har power commander eller cobra system som gett felindikation, eller så kan kontakt vara trasig, fick fixa på min då FI lampan började lysa när man varvade, felaktig kontakt som fick bytas.
Kör den här frågeställningen i huvudforumet, men kan väl fråga här med..
Skillnader CBR 929 2000 v 2001?
Är det några faktiska skillnader eller var samtliga modifikationer kosmetiska?
Ser att vissa detaljer ändrades med PGM-FI:n.. Någon som vet mer?
Kör den här frågeställningen i huvudforumet, men kan väl fråga här med..
Skillnader CBR 929 2000 v 2001?
Är det några faktiska skillnader eller var samtliga modifikationer kosmetiska?
Ser att vissa detaljer ändrades med PGM-FI:n.. Någon som vet mer?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|