929-tråden

nicke_dj

Hoj Skoj!
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
CBR 929 BLADE
Hej! är det någon här som har monterat turbo på sin 929? vad behövs? svårt att få det att fungera? MvH Nicke

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Om det är nån som har en undertray liggandes så köper jag gärna den för en billig peng. Helst vit men det funkar egentligen med vilken färg som helst, så lackar jag den själv...

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Tjena allihopa :)
precis köpt mig en 929 -00
Första hoj jag ägen och har inte kört mycket alls.
Lite frågor om saker som kanske e självklara för vissa men inte för mig ....
Litet svagt tickande från motor när jag kör...ska det låta så ?? ?
Något ojämn tomgång...1100-12-1300 Byta tändstift??eller ska det vara så??
Annars går den fint som f*n och jag älskar den :)
MVH David
Tacksam för all hjälp

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Lite tickande ska det vara...
Dok ska den gå jämt på tomgången..:va
Tändstiften byter man inte i onödan då kostar på tok för mycket..

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR
Jag har 2 frågor.

1. När jag startat hojen så går den som ni vet upp i varv ett tag... Men ibland så har den börjat höjas ytterligare på min. upp till ca: 4300rpm. Har inte gjort så förut. Något som era gör? något att oroa sig över?

2. Fick tidigare i sommar in en sten i avgasporten så FI lampan började lysa... Tog bort stenen men orkade inte justera porten då eftersom jag hade brottom. Är det något som man kanske bör göra, eller kan jag köra sesongen ut och fixa det senare?

MVH David

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
OK .....vad kan det kosta att byta dem da?
har ett HINDLE system på....kan det vara det ??

Tack

IridiumTändstiften kostar närmare 900 kr(jag gav 880 kr, efter Walden prutat själv..) SKRUVA INTE i annat bara för det går och var toksnål. har man kommit så långt så man skruvat ur de gamla skruvar man i "rätt" stift(förra ägren på min hoj var tok.snål..) kanske dyrare beroende på var du köper dem, man byter själv men mycket knöligt, och trångt och RÄTT verktyg behövs.
Lycka till:tummenupp

Du skulle köpt min så hade du sluppit detta, då vi hade lite mailkoversation om min hoj.
:7peta
Jag har 2 frågor.

1. När jag startat hojen så går den som ni vet upp i varv ett tag... Men ibland så har den börjat höjas ytterligare på min. upp till ca: 4300rpm. Har inte gjort så förut. Något som era gör? något att oroa sig över?

2. Fick tidigare i sommar in en sten i avgasporten så FI lampan började lysa... Tog bort stenen men orkade inte justera porten då eftersom jag hade brottom. Är det något som man kanske bör göra, eller kan jag köra sesongen ut och fixa det senare?

MVH David

Du behöver nog inte vara orolig, insprutning tar hänsyn till en mängd olika faktorer som ex luftfuktighet, motortemp, etc beroende på yttre faktorer så blandar den fetare i början, går tomgången ner i varv efter ett tag så är det inget att oroa sig över.

Lyser FI(fuel injektion) lampan så kan det vara dels pg a om du har power commander eller cobra system som gett felindikation, eller så kan kontakt vara trasig, fick fixa på min då FI lampan började lysa när man varvade, felaktig kontakt som fick bytas.

Last edited:

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
IridiumTändstiften kostar närmare 900 kr(jag gav 880 kr, efter Walden prutat själv..) SKRUVA INTE i annat bara för det går och var toksnål. har man kommit så långt så man skruvat ur de gamla skruvar man i "rätt" stift(förra ägren på min hoj var tok.snål..) kanske dyrare beroende på var du köper dem, man byter själv men mycket knöligt, och trångt och RÄTT verktyg behövs.
Lycka till:tummenupp

Du skulle köpt min så hade du sluppit detta, då vi hade lite mailkoversation om min hoj.
:7peta

Du behöver nog inte vara orolig, insprutning tar hänsyn till en mängd olika faktorer som ex luftfuktighet, motortemp, etc beroende på yttre faktorer så blandar den fetare i början, går tomgången ner i varv efter ett tag så är det inget att oroa sig över.

Lyser FI(fuel injektion) lampan så kan det vara dels pg a om du har power commander eller cobra system som gett felindikation, eller så kan kontakt vara trasig, fick fixa på min då FI lampan började lysa när man varvade, felaktig kontakt som fick bytas.

haha ok :) ja men då hade jag behövt lägga pengar på att fixa kåpan som va skrapad och baklyset....
sen så e din ju import....den kanske e jättefin men har VÄLDIGT dåliga erfarenheter om importfordon......
men din hoj e ju verkligen jättesnygg :)

men e du säker på att den e tändstiften da???:confused:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
haha ok :) ja men då hade jag behövt lägga pengar på att fixa kåpan som va skrapad och baklyset....
sen så e din ju import....den kanske e jättefin men har VÄLDIGT dåliga erfarenheter om importfordon......
men din hoj e ju verkligen jättesnygg :)

men e du säker på att den e tändstiften da???:confused:

Ap ap..inte skrapad, en liten spricka!! Baklyset är helt, är bara att byta siliconet till mörkare runt ikring. Alla Honda är import från Japan, så nu får du erfarenheten av importfordon:)
Behöver inte vara tändstiften, Honda har ett speciellt transmissonsljud , är säkert det du tänker på, har provat ett par cbr 929.or och de har låtit likadant exakt.

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Ap ap..inte skrapad, en liten spricka!! Baklyset är helt, är bara att byta siliconet till mörkare runt ikring. Alla Honda är import från Japan, så nu får du erfarenheten av importfordon:)
Behöver inte vara tändstiften, Honda har ett speciellt transmissonsljud , är säkert det du tänker på, har provat ett par cbr 929.or och de har låtit likadant exakt.

ok sorry menar inte att hacka på din hoj.
ja men du vet vad jag menar med import.....alla fordon som inte e tillverkade i sverige e ju importerade men men nog om det :)
köpte en mustang en gång från staterna och hade mildt sagt problem med den......

nu tänkte jag på om tändstiften va boven till den ojämna tomgången inte ljudet men tack iallafall för tydliggörandet av det me :)

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Kolla vad du har för stift i din hoj och hur de ser ut..
Lite pill, men snart är vintern här och du har säkert massa tid över...:tummenupp

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR

Jag formulerade mig lite konstigt kanske. FI lampan började lysa. Jag rotade runt lite och hittade en sten i avgasporten. När jag tog bort stenen slutade lampan lysa. MEN jag vet nu att porten är något felinställd. Är det något jag måste fixa nu, eller kan jag köra sesongen ut?

MVH David

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kör den här frågeställningen i huvudforumet, men kan väl fråga här med..

Skillnader CBR 929 2000 v 2001?

Är det några faktiska skillnader eller var samtliga modifikationer kosmetiska?

Ser att vissa detaljer ändrades med PGM-FI:n.. Någon som vet mer?

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929

Tjena.
har tyvärr inget svar på din fråga ....men äger en -00 PGM-F1 ..vad innebär det ?...någon??

MVH David

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Enligt Haynesmanualen är det inga skillnader förutom lackeringen.

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Tjena allihopa.
UNdrar om det e någon som har ett par bromsskivor till 929a.
eller om ni vet var man kan beställa....vill helst inte beställa original eftersom de är dubbelt så dyra som andra eftermarknadsgrejer......
Tack för hjälpen
MVH David

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM