929-tråden

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Så blev undertailen klar :)..
Får duga så här ett tag.

galleri

Riktigt snyggt! :)

När den inte duger längre kan du ju skicka den till mig! ;)
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Singelcuts, bort med passagerarfotpinnarna, bort med pinnarna för baggage eller vad det nu är och craschpuckar. :)

Satte på ensitskutts, tyckte inte det blev så snyggt. Färgerna var inte rätt ihop

20080203279_1210238285.jpg


Så jag plockade bort den igen. HAr beställt gul klädsel till dunan istället. Är det så att du vill ha en ensitts kutts kan jag ge dig ett riktigt bra pris på min, den är bara i vägen hemma.

Nu längtar jag bara på o få mitt nya Yoshimura Bolt on!!! Jag letar oxå , med blandad framgång efter en till uppsättning kåpor. Vill ha en uppstättning med egen färgsättning ;)..

Men vill ändå ha kvar orginalen...
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag köpte precis en på blocket för 300:- inkl. frakt. Men då vart låsbygeln trasig så jag får försöka göra en själv. Om det inte fungerar hör jag av mig till dig! ;)

Tänkte också på att klä om dynan först, men med vitt fuskläder isåfall eftersom min bakdel är vit.

Hade inte tänkt göra nåt med hojen egentligen, men en hugger behöver jag, och sen är det väl lika bra att köra på tailguard med, hehe. :)
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Jag köpte precis en på blocket för 300:- inkl. frakt. Men då vart låsbygeln trasig så jag får försöka göra en själv. Om det inte fungerar hör jag av mig till dig! ;)

Tänkte också på att klä om dynan först, men med vitt fuskläder isåfall eftersom min bakdel är vit.

Hade inte tänkt göra nåt med hojen egentligen, men en hugger behöver jag, och sen är det väl lika bra att köra på tailguard med, hehe. :)

En hugger är ju inte fel, Jag funderar på att försöka o setta dit en från en 1000RR 04-07 någonstans där. Dom är lite spettsigare o ser lite aggresivare ut. Tycker att den jag har är lite ... "för rundad".
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
En hugger är ju inte fel, Jag funderar på att försöka o setta dit en från en 1000RR 04-07 någonstans där. Dom är lite spettsigare o ser lite aggresivare ut. Tycker att den jag har är lite ... "för rundad".

Jag har oxå den huggern på min, funderar och "klippa/slipa" den lite..
Den kan inte bli rundare alla fall.. :va dock 1400kr fattigare..:näsblod
Kanske skära lite hål ( som cbr 1000 hugger har) och sätta dit lite nät..?
Funderar och funderar men är inte säker på hur jag vill göra, man skulle vilja se lite olika modifikationer som redan utförts.
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Jag har oxå den huggern på min, funderar och "klippa/slipa" den lite..
Den kan inte bli rundare alla fall.. :va dock 1400kr fattigare..:näsblod
Kanske skära lite hål ( som cbr 1000 hugger har) och sätta dit lite nät..?
Funderar och funderar men är inte säker på hur jag vill göra, man skulle vilja se lite olika modifikationer som redan utförts.

Jag kunde bara inte låta bli, skall testa o få dit denna istället, men lacka den grå först ;)

album_pic_1210240014.jpg


Tror att det kan bli lite bekymmer o skära i den befintliga, Tror att det skulle kunna flisa sig lite ..
 
Last edited:
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Jag kunde bara inte låta bli, skall testa o få dit denna istället, men lacka den grå först ;)


Tror att det kan bli lite bekymmer o skära i den befintliga, Tror att det skulle kunna flisa sig lite ..

Måste träffa någon på stan med cbr 1000 och be och få testa montera, undrar hur stor diff det kan vara..?

Ja, med en rondel och slipa bit för bit.. kanske borde fungera.
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Måste träffa någon på stan med cbr 1000 och be och få testa montera, undrar hur stor diff det kan vara..?

Ja, med en rondel och slipa bit för bit.. kanske borde fungera.

Jag beställde precis en sådan..
Skall ta bilder o kommenter lite om jag löser det..
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Satte på ensitskutts, tyckte inte det blev så snyggt. Färgerna var inte rätt ihop

20080203279_1210238285.jpg


Så jag plockade bort den igen. HAr beställt gul klädsel till dunan istället. Är det så att du vill ha en ensitts kutts kan jag ge dig ett riktigt bra pris på min, den är bara i vägen hemma.

Nu längtar jag bara på o få mitt nya Yoshimura Bolt on!!! Jag letar oxå , med blandad framgång efter en till uppsättning kåpor. Vill ha en uppstättning med egen färgsättning ;)..

Men vill ändå ha kvar orginalen...

Vart har du fått tag på den gula klädlsen till dynan ???

Blev riktigt bra med undertrayen, ska slänga in en bild senare på mitt lilla undertray bygge..

Har också en cuts liggandes om nån är sugen
 

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Bredaryd
Hoj
2014, Street Triple
Jag är sugen på cuts.. Allt beroende på pris samt skick. :tummenupp

Den är i bra skick, kan ta en del bilder o skicka till dig. Det är en "kolfiber look" eller något sådant ;)

pris.. hmmm... en glass o frakt... ;)
PM:a om du är sugen

Fick den själv så varför inte ge den vidare. Kan tänka mig att du vill lacka om den till lämplig färg.
 
Last edited:

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Den är i bra skick, kan ta en del bilder o skicka till dig. Det är en "kolfiber look" eller något sådant ;)

pris.. hmmm... en glass o frakt... ;)
PM:a om du är sugen

Fick den själv så varför inte ge den vidare. Kan tänka mig att du vill lacka om den till lämplig färg.


Woohooo!!!! Du har PM :tummenupp Vore överjäkligt tacksam! Svårt att tacka nej till ett sånt grymt bra erbjudande! :tummenupp
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Fasen vad dum jag känner mig nu som precis betalat 300:- för en trasig cuts som jag inte ens sett på bild... :gnissla
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
jag gav 500spänn för min + lack.... men va fan den ligger bara o skräpar, om npn vill ge ett flak smuggel öl för den så är det bara o hojta till :) :öl
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
VAd är det som är sönder?

Jag pratade med säljaren på tfn. och han sa att själva bygeln som låset fäster i fattades. Det verkar inte gå att flytta över den från sadeln, så jag får väl göra en egen. Frågan är hur man ska fästa den så den inte lossnar.

Jag får väl se när jag får cutsen helt enkelt. :)

jag gav 500spänn för min + lack.... men va fan den ligger bara o skräpar, om npn vill ge ett flak smuggel öl för den så är det bara o hojta till :) :öl

Vrid om kniven bara! :D
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top