929-tråden

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Honda cbr 929 -01
haha ja elelr hur! =)
den står fint i garaget här på jobbet =)

johan, en riktigt hyyyyvens kille ;)

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Angående alla 929 på blocket (hoppas ingen blir upprörd nu).
Vissa måste ju tro att det är guld dom säljer, jag menar, oavsett skick så skulle jag aldrig betala mer än 45k för en 929:a.
Lite grinig, jag vet, men va faan. Samma hojjar som var till salu när inhandlade min ligger ju ute, galet!

Puss o SKÅL!

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Angående alla 929 på blocket (hoppas ingen blir upprörd nu).
Vissa måste ju tro att det är guld dom säljer, jag menar, oavsett skick så skulle jag aldrig betala mer än 45k för en 929:a.
Lite grinig, jag vet, men va faan. Samma hojjar som var till salu när inhandlade min ligger ju ute, galet!

Puss o SKÅL!

Jag måste tyvärr säga att jag håller inte med dig riktigt. hehe Det kan skilja väldigt mkt på skicket. En som har knappt gått mkt och är i toppskick som om den vore ny och knappt några ägare på den ska man såklart betala mer för.
Är man rädd om sina saker så ska det löna sig också!
Men det är i alla fall min uppfattning! :)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hur har ni löst problemet med depåstöden, med tanke på 929:ans osymetriska svingarm...? kan jag modda mitt vanliga stöd med gummiklackar på något vis? klistra en distans på ena sidan eller liknande?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ni med en FIN 929:a säjlsugen? min budget är MAX 39.000, cash finns för rätt hoj....max 3000 mil, & i originalskick, inget annat av intresse....

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hur har ni löst problemet med depåstöden, med tanke på 929:ans osymetriska svingarm...? kan jag modda mitt vanliga stöd med gummiklackar på något vis? klistra en distans på ena sidan eller liknande?

Jag köpte ett depåstöd för just 929an och dess sving på MC-varuhuset. Minns inte pris tyvärr. Dock fick jag upplysa säljaren om att 929 inte går att fästa bobiner på. På stödet satt tyvärr bobinkrokar som standard, men de skickade med gummiklackar på köpet.

Här har du en bild och pris på det.

Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Hur mycket drar det ner priset att det är en importhoj?

Ett par tusingar, men det är ju ingen garanti kvar så det viktigaste är att Koppling och bensinslangen är bytta, kolla efter två stansningar på ramen.
Att det följer med en komplett service bok hade jag haft som krav på en import hoj (Men kanske även en Svensksåld)

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Ni med en FIN 929:a säjlsugen? min budget är MAX 39.000, cash finns för rätt hoj....max 3000 mil, & i originalskick, inget annat av intresse....

du vet om att de hojarna är 8 år gamla. blir svårt att hitta lågmilare. jag har en 1800 milare men den säljer jag aldrig. omöjliga att få tag på nämligen. det är som att hitta en r1:a som inte är klotad. finns bara i drömmar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA