929-tråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
du vet om att de hojarna är 8 år gamla. blir svårt att hitta lågmilare. jag har en 1800 milare men den säljer jag aldrig. omöjliga att få tag på nämligen. det är som att hitta en r1:a som inte är klotad. finns bara i drömmar

Själv har jag en 00:A med 4300 mil, som är välservad och påkostad, trots att jag var nere på 36K så gick den inte att sälja i höstas, då är den påkostad och servad med saker i år för 9000K, lågt miltal säger inte allt, men högt miltal verkar skrämma skiten ur folk. Till våren är det mer säljbart säkerligen, lite får man skylla sig själv gå ut o annonsera på höstkanten.

Men jag kör nog ett år till och låter mätaren passera 5000 och får ännu mindre för hojen:D

Trots allt så vet man vad man har och kört i 3 säsonger och 2000mil, till slut gör ett dåligt pris för mig att jag lika gärna kan ha kvar, för den fortsatta prisminskningen börjar stanna upp.

Last edited:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Jag måste tyvärr säga att jag håller inte med dig riktigt. hehe Det kan skilja väldigt mkt på skicket. En som har knappt gått mkt och är i toppskick som om den vore ny och knappt några ägare på den ska man såklart betala mer för.
Är man rädd om sina saker så ska det löna sig också!
Men det är i alla fall min uppfattning! :)

Jo visst är det så, att en fin och välvårdad hoj är värd mer, men inte så fruktansvärt mycket mer.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag vägde mellan just R1 & 929..slutsatsen blev att Hondan är en bättre allroundhoj, drar ej olja som R1 har en tendens att göra, lite bekvämare körställning, insprutning etc....

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Har alldrig kört R1:a innan, men dom värkar vara ganska små till storlek. En fullvuxen man som är av modell längre kan jag tänka mig väljer 929:an istället. hehe

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Är det någon som vet vad det är för "kvalité" på fälg stripes?
Blir den ful efter x antal tvätt? Är det svårt att få loss från fälgkanten när man väl ska plocka av den? Skadar den lacken på något sätt?

Tack!

//Kriss

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fan Kriss, du får snart be admin om ett helt eget forum, har aldrig sett någon med så många frågor kring hojägandet som du. :)

Fälgstripsen på min hoj verkar hålla bra, gjorda av nån seg vinyl, dom skadar inte din lack, för att vara på säkra sidan kan du ju värma dom lite när du ska ta av dom.:tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Fan Kriss, du får snart be admin om ett helt eget forum, har aldrig sett någon med så många frågor kring hojägandet som du. :)

Fälgstripsen på min hoj verkar hålla bra, gjorda av nån seg vinyl, dom skadar inte din lack, för att vara på säkra sidan kan du ju värma dom lite när du ska ta av dom.:tummenupp

Heheh Det är ju just det olika "trådar" är till för.. att ställa frågor och disskutera med andra! :tummenupp Tycker att sporthoj.com är kanon och det känns riktigt bra att det finns så mycket kunnigt folk! Man lär sig mycket här!
Jag vet, jag är ganska aktiv i MC väsendet och hjälper gärna andra som behöver hjälp. :) hehe

Tackar för svaret!

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ni verkar trivas med era 929er. Varför ska jag köpa 929 istället för r1 98-01?

Mera hoj för pengarna! Mer utvecklad modell 929:an, både motor och även chassimässigt. Det är ungefär samma lika anser jag i körbarhet och hanterbarhet, effekt, etc det är bara en smaksak vad som står på tanken, men du får ändå en mer "teknikskt" utvecklad hoj. Även om 1998 R1 var en bomb när den kom, så går utvecklingen fram fort i sportsegementet..

Sen tycker jag att 929:an har en viss karaktär att köra, hur allt lirar ihop.

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
du vet om att de hojarna är 8 år gamla. blir svårt att hitta lågmilare. jag har en 1800 milare men den säljer jag aldrig. omöjliga att få tag på nämligen. det är som att hitta en r1:a som inte är klotad. finns bara i drömmar

Inte helt omöjligt, min har gått 1300 mil :jisses

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
Har en fråga åt de som är ägare åt 929, har hitta en som står på blocket i varberg, den har rullat 5600mil. Ska man tycka att den har gått för långt eller det är mera att nu börjar den bli inkörd.:D
Vad ska man tänka på vid det miltalet, växelåda?

Tacksam för svar.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Någon här som varit med om en 929 som suger i sig soppa ner i vevhuset för att sedan antända det med en spännande upplevelse som följd.

Har en 929 i min verkstad som gör detta.
Har tömt ur oljan och lagt omkull hojen (detta började efter en omkulläggning på bana)
Men ingen soppa kommer ur motorn när jag reste upp den igen.
Tömde i frisk olja och statade den igen och efter 20 minuter på 2000 rpm så small det igen...

Den har gått straxt över 5000 mil och har vait stunthoj i sitt tidigare liv.

Den ryker inte nämnvärt men gör sig av med olja då nivån är ok men oljan var som Coca Cola i koncistensen då den mest bestod av bensin...

Kommer riva isär motorn för att kolla ringar och sådant men tänkte om någon mer råkat ut för detta synnerligen udda fel.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy