929-tråden

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
går i köptankar på en 929 eller 954..

jag e 191 lång. hur är skillnaden i sittställning på 929 och 954. är 954 an mindre och kompaktare eller sitter man lika? tycker jag sitter bra på 929an... men hade nog hellre velat ha en 954 frågan är vad skillnaden är. hur är dom att skjutsa på? tjtjen klagar att hon ofta kanar fram på 929 an. antar att 954an är lika dan?

hur är dom för en lång att sitt apå jämfört med r1 och gsxr1000 samma årsmodell.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
freestyle skrev:
2269713 går i köptankar på en 929 eller 954..

jag e 191 lång. hur är skillnaden i sittställning på 929 och 954. är 954 an mindre och kompaktare eller sitter man lika? tycker jag sitter bra på 929an... men hade nog hellre velat ha en 954 frågan är vad skillnaden är. hur är dom att skjutsa på? tjtjen klagar att hon ofta kanar fram på 929 an. antar att 954an är lika dan?

hur är dom för en lång att sitt apå jämfört med r1 och gsxr1000 samma årsmodell.

Jag är 193 cm, sitter bekvämt på cbr:n min från 00, jag tycker det är bekvämare än R1, gixxer har jag inte provat förutom äldre(98) gixxer 750, den upplever jag också mer obekväm för mig iaf.


Har en fråga här i tråden samtidigt! Hur är det med blinkersrelät(reläna) är det 2 st till blinkersen el 1 st? Min högre blinkers fungerar, men den vänstra tickar bara till i relät, men blinkar inte :va Någon som vet? Samt vart sitter relät?? Det skall väl sitta någonstans bakom kåpan :va

Tacksam för svar.
 

Sorrow

Silber
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Oslo
Hoj
Honda CBR929RR 2001 "silver"
Enda en 929 eier!

Heisann!

lykkelig eier av en 929 2001 modell. Bildet er lagt ved
Har ikke sett mange i denne fargen, noen flere ? :banana
 

Bifogat

  • dscf1706.jpg
    dscf1706.jpg
    129.8 KB · Visningar: 116
Last edited:

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
:yoparty

De 200 milen jag kört min 929 har varit toppenkul. Min förra hoj (CBR 600F -01) hade klart bättre insprutning, och lenare motorgång under 3500 varv.
Med slip-on och originaldämpare så går det lite hackigt under 3500 rpm.

Största fördelen på gata är att man slipper det kontinuerliga växlandet.

Största nackdelen :lol är att den är så jäkla stark. Höll på att helt tappa bakändan på senaste bankörningen. (ovana förstås)
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
sporTlovEr skrev:
2273122 Jag är 193 cm, sitter bekvämt på cbr:n min från 00, jag tycker det är bekvämare än R1, gixxer har jag inte provat förutom äldre(98) gixxer 750, den upplever jag också mer obekväm för mig iaf.


Har en fråga här i tråden samtidigt! Hur är det med blinkersrelät(reläna) är det 2 st till blinkersen el 1 st? Min högre blinkers fungerar, men den vänstra tickar bara till i relät, men blinkar inte :va Någon som vet? Samt vart sitter relät?? Det skall väl sitta någonstans bakom kåpan :va

Tacksam för svar.

Det är bara ett relä! Det sitter bakom kåpglaset så det räcker att lossa det (sitter i framkant på instrumenteringen i en gummibygel) Glapp i nån kontakt? förmodligen inget fel på reläet eftersom ena sidan fungerar och det är samma relä till bägge sidorna!
 

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
nu är bakänden kapad o plexieskiva monterad :banana , det blev ett hål för att öppna cutsen. ska bara lacka och montera liten regskylt så kommer bilder.
tackar för tips o idéer :tummenupp
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Blade Chrille skrev:
2319636 måste tyvärr sälja min 929a pga av ett kvaddat knä. körde cross och jag var tydligen inte så bra på det. Är det någon som vet någon som kan vara intresserade här?

Pris kan diskuteras.

http://www.blocket.se/vi/8813644.htm?ca=17_s
Ajfan lät inte skönt...
Har en 929 dock:p
Nån här som har en undertail monterad och kan slänga upp lite bilder? (har en 00.)
Har spånat runt en stund och enda som lockar är mototechs....
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
MDM skrev:
2319646 Ajfan lät inte skönt...
Har en 929 dock:p
Nån här som har en undertail monterad och kan slänga upp lite bilder? (har en 00.)
Har spånat runt en stund och enda som lockar är mototechs....
Kop min bakdel istallet! Se annons har pa SH.
 

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
bilder på bakändan efter lite sågning och snickring :yoparty :tummenupp
 

Bifogat

  • sida.jpg
    sida.jpg
    133.3 KB · Visningar: 168
  • bak.jpg
    bak.jpg
    118.5 KB · Visningar: 211

cob

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
00, honda, cbr
Bakdel

Förslag på bakdel som jag tycker är snygg

//COB
 

Bifogat

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    23.3 KB · Visningar: 124

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
underdelen ska göras om i vinter, ska försöka flytta in bakljuset och lacka hela underdelen vit, typ som på bilden. ska leka lite med plexie o se vad som går att göra
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Hur har du löst låset till cutsen?
Hade/har långt gånga planer på att gjuta en egen undertail men fan det är mycket jobb...
Och att köpa en för 3500 känns som pengar i sjön då jag hellre lägger dom på ett power commander...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Zephro skrev:
2273515 Det är bara ett relä! Det sitter bakom kåpglaset så det räcker att lossa det (sitter i framkant på instrumenteringen i en gummibygel) Glapp i nån kontakt? förmodligen inget fel på reläet eftersom ena sidan fungerar och det är samma relä till bägge sidorna!

Tack för tipset! Det som felade var ett glapp pga avskavd kablel, blinkar rätt nu.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
E de bara jag som har en vibbrerande framgaffel?(styrlagerna är kollade)
Eller e där någon mer så får en vibbrerande känsla när man bromsar lite lätt
Skivorna ser lite snea ut samt att de e helt nya.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
AleX skrev:
2345049 E de bara jag som har en vibbrerande framgaffel?(styrlagerna är kollade)
Eller e där någon mer så får en vibbrerande känsla när man bromsar lite lätt
Skivorna ser lite snea ut samt att de e helt nya.

Min bromsar mjukt o fint, trots riktigt hårda inbromsningar, har dock nya belägg på.

Det enda jag kan klaga lite på är att det drar mer bränsle vid lite inspirerad körning(jämför med min Rf som inte var riktigt lika törstig vid hårdare körning)Skall man ut lie längre svängar blir man tankberoende ganska snart. Iofs så kanske insputningen gör sitt till också.

Hur långt kommer ni på en tank? Min gula lampa tänds vid ca 15 körda mil(tankade sist vid 15.8 mil i 13,75 liter=0,87) har ingen aning hur mycket tanken rymmer, el reserven rättare sagt.

Det går dock köra på 0,5 om man kör i 90-110, utan häftiga gaspådrag om man smyger fram på högsta växeln, men hur kul...
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top