954-tråden

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Teamturbo skrev:
2093104 riktigt go blev den.. gött me så rensad bakdel samt blinkersarna fram :tummenupp

samt undrar även om ni har något skydd på era tankar för knäna? surt att polera varje gång man kört hehe

Tack o Båck!

Nix har inget skydd ännu. Men den ska in på Mr cap om nån vecka sen så ska jag dit med skydd.
Nått jag har märkt är att min nya stövlar, smx plus nöter på vänster kåpa. Lite surt så jag måste dit med nått slags skydd där också.

Är det någon mera än jag som tycker att bromspedalen sitter lite högt upp, någon har sjysterat den? Vill få den lite lägre ner så att man inte behöver leta efter den när det går lite väl högt på slangen.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Teamturbo skrev:
2093104 riktigt go blev den.. gött me så rensad bakdel samt blinkersarna fram :tummenupp

samt undrar även om ni har något skydd på era tankar för knäna? surt att polera varje gång man kört hehe

Jag har ett par "knappar" som föregående ägare satt dit både på ramen och på kåpan.... funkar bra o dessutom passar de in eftersom de e gula o svarta.. :tummenupp

Bifogat

• knappar.jpg
    knappar.jpg
    131 KB · Visningar: 155

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
DaLorD skrev:
2093140 Jag har ett par "knappar" som föregående ägare satt dit både på ramen och på kåpan.... funkar bra o dessutom passar de in eftersom de e gula o svarta.. :tummenupp

Det var ju riktigt smart :tummenupp

Tack för tipset!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vilket märke?

Jag såg den här bilden och det var kärlek vid första ögonkastet:

cbr900_0203st.jpg

Nu återstår bara frågan: Vet någon vilket märke det är på slutbuken och vart köper jag en sådan?? Eller är det helt enkelt så att de har skruvat bort originalburken och lämnat kvar något slags gnistskydd? Eftersom jag inte har en aning själv så vänder jag mig till de allvetande och 954-åkande bröderna i 954-tråden i hopp om råd och upplysning.

Tacksam för hjälp!

//Eric

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Så där ser det ut när man tar av orginalburken.

DR-Zätare skrev:
2096729 Jag såg den här bilden och det var kärlek vid första ögonkastet:

cbr900_0203st.jpg

Nu återstår bara frågan: Vet någon vilket märke det är på slutbuken och vart köper jag en sådan?? Eller är det helt enkelt så att de har skruvat bort originalburken och lämnat kvar något slags gnistskydd? Eftersom jag inte har en aning själv så vänder jag mig till de allvetande och 954-åkande bröderna i 954-tråden i hopp om råd och upplysning.

Tacksam för hjälp!

//Eric

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Shidoshi skrev:
2096833 Så där ser det ut när man tar av orginalburken.

Synd, jag som trodde jag hittat min drömljuddämpare. Tack för hjälpen i vilket fall som helst!

//Eric

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
DR-Zätare skrev:
2096899 Synd, jag som trodde jag hittat min drömljuddämpare. Tack för hjälpen i vilket fall som helst!

//Eric
Men det låter skitfräckt när man kör så. Jag provade förra sommaren. Lät som fasen...
:D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Firefly skrev:
2097710 Men det låter skitfräckt när man kör så. Jag provade förra sommaren. Lät som fasen...
:D

Det tror jag det, mycket är ju = bra! :yoparty

Ett projekt för nästa vinter kanske får bli att få till en Laser eller Remus slutburk från en R6 -06 eller Gixxer 600 -06 som passar på en 954, borde bli snyggt. Däremot sitter väl ljuddämparna på de hojarna under motorn så det blir nog inte mycket till ljuddämpning med en sådan slutburk heller antar jag.

//Eric

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Vad ger era 954:eek:r på mätaren? Spelar väll ingen roll om det går i 260 eller 300 men är bara nyfiken. Har inte haft möjlighet och testa än... :brinnerup

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Hoppsan skrev:
2098151 Någon som är intresserad av ett ValterMoto type 2 fotpinnsats till sin 954? Blå aluminium, "heel gards" i kolfiber och i bra skick. Nypris 3800kr, nu 1500kr.
Bilder mailas eller PMas vid intresse.

DU har pm!!!

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Kenya skrev:
2099907 Vad ger era 954:eek:r på mätaren? Spelar väll ingen roll om det går i 260 eller 300 men är bara nyfiken. Har inte haft möjlighet och testa än... :brinnerup
Jag har inte maxat min mätare ännu. Men jag har haft den till 294 innan omständigheterna tvingade mig att bromsa. Så såppas går den i alla fall.

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
framskärm

[tja jag har en framskärm den e svart!!
0706668908 daniel/kalmar säljer åxå ett kraschset om någon e intresserad!!
såg det var någon som leta vet ej varför detta hamnade här!!?? :confused:

Last edited:

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
954-03

Har ett knappt använt kraschset till 954 -03.. tänkt mig 2 tusen snabb affär.
samt ett extra slipon orginal..1000 kr

Letar efter styrdämpare till bra pris någon som har eller kan ge mig tips på var ja köper en ,har letat som fan...
tacksam för svar!!!!! :tummenupp

Bifogat

• sporthoj.JPG
    sporthoj.JPG
    28.2 KB · Visningar: 290
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
nilzz skrev:
2092485 Så här ser min 954:a ut :)

Fan ska du sälja bågen?? :(

mikee skrev:
2086372 faen killen inge kul o höra,kan tänka hur jag skulle må då jag inte heller kört me min än.hoppas det löser sig.

Det löste sig jävligt bra med hojen och den spruckna bakåpan. En ny e beställd, färdiglackad med dekaler och allt. :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
The blade skrev:
2110580 Fan ska du sälja bågen?? :(

Det löste sig jävligt bra med hojen och den spruckna bakåpan. En ny e beställd, färdiglackad med dekaler och allt. :tummenupp

Tja!

Vet inte riktigt, men om jag får det jag har begärt så släpper jag den. Ska ju bli pappa om ca 3 veckor så det är väl lite därför. Sen så vill jag ha nått att pyssla med, nu är jag liksom färdig med den. Så jag funderar lite på att köpa nått annat och styla lite...

Vet du nån som är sugen så får du gärna tipsa om min :)

Om den blir såld så har kommer inte köparen ångra sig iaf, snarare tvärt om...

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
nilzz skrev:
2110709 Tja!

Vet inte riktigt, men om jag får det jag har begärt så släpper jag den. Ska ju bli pappa om ca 3 veckor så det är väl lite därför. Sen så vill jag ha nått att pyssla med, nu är jag liksom färdig med den. Så jag funderar lite på att köpa nått annat och styla lite...

Vet du nån som är sugen så får du gärna tipsa om min :)

Om den blir såld så har kommer inte köparen ångra sig iaf, snarare tvärt om...

Du kommer nog at få behålla den om du vill ha dom pengarna du begärt. 90 papp pröjsar nog ingen vettig människa för en blade 02á.

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Letar för fullt
The blade skrev:
2110580 Fan ska du sälja bågen?? :(

va kostade bakåpan lackad och klar?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
The blade skrev:
2110718 Du kommer nog at få behålla den om du vill ha dom pengarna du begärt. 90 papp pröjsar nog ingen vettig människa för en blade 02á.

Med tanke på att dom flesta begär runt 80 när dom har gått minst 1000 mil mera än vad min gjort så är det nog inte nått omöjligt. Den är ju ganska påkostad också.

Men jag är ju inte i nått penga behov heller, så är det ingen som köper den så gör det inget :)

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
nilzz skrev:
2110726 Med tanke på att dom flesta begär runt 80 när dom har gått minst 1000 mil mera än vad min gjort så är det nog inte nått omöjligt. Den är ju ganska påkostad också.

Men jag är ju inte i nått penga behov heller, så är det ingen som köper den så gör det inget :)
Kolla snarare vad folk har köpt hojarna för istället för vad säljarna vill ha. Får du sålt en 02'a för 90' så har du mer tur än alexander lucas...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...