sajk skrev:2080114bikersneed.se har kraschpuckar i par för fram å bak. 795 pix.
jag vill ha bobiner på min för depåstället som jag ska köpa!!!!
DR-Zätare skrev:2080182Jag hittar bara vanliga puckar för motorfästena och bobiner på deras hemsida. Kan ju dock vara jag som letar dåligt som vanligt i och för sig
//Eric
Blondie skrev:2080195RG har till framgaffeln och stabila bobbins om det är det du söker..
Kan säga att mina tålt två omkullkörningar utan problem o vanliga bobbinsar räddade svingen fint,fasta fotpinnar är oxå en fördel kan jag säga.
DR-Zätare skrev:2080182Jag hittar bara vanliga puckar för motorfästena och bobiner på deras hemsida. Kan ju dock vara jag som letar dåligt som vanligt i och för sig
//Eric
Blondie skrev:2080181Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?
Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.
Blondie skrev:2080181Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?
Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.
The blade skrev:2080705Joinade: Aug 2005
Bor: i en bunker i centrala örebro
Hoj: Blade 954 RR
Vad händer nu!! Hjälp mig
--------------------------------------------------------------------------------
Hämtade min hoj idag efter att den varit inne på en liten vårservice hos den enda auktoriserade honda verkstaden i stan. Det blev lite sent så jag synade inte hojen på plats jag spännde fast hojen på släpet och körde hem. Väl hemma så synade jag hojen grundligt och såg då att bak-kåpan va sprucken i fästet. Den muttern/skruven som sitter nära bakbromsvätskekärlet. Jag är 100% säker på att den inte var det när jag körde ut hojen i måndags. Har bildbevis och en kompis som kan intyga detta. Jag ringde upp killen som skruvat på min hoj och han kunde inte minnas att kåpan spruckit när han arbetade med den utan föreslog att jag skulle köra dit hojen igen så skulle han titta på skadan.
Som sagt så är jag 100 % säker på att det har hänt på verkstaden och absolut inte under frakt eftersom jag inte placerade spännbanden ens i närheten av skadan. Alltså, det är hans ord mot mitt. Hur går jag tillväga nu? Nån som har liknande erfarenheter. Killen och verkstaden har väldigt gott ryckte och är skitduktiga på det dom sysslar med. Vad händer? Blir det plastsvetts med en ful lagning som resultat eller blir det en helt ny bak-kåpa. Hur lång tid kan detta ta? Nån som har en aning?
Bilder på skadan lägger jag upp snart. Är mycket besviken och ledsen eftersom jag inte ens kört den nya hojen. Tacksam för svar bröder
Blondie skrev:2080181Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?
Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.
skog skrev:2081333För att göra en lång historia kort. Har en kraschpuck som jag behöver en bult till.. Det är till väster sida (sett bakifrån, stöd sidan mao). Är det ngn i detta avlånga land som har dimensionerna på bulten längden är minst viktig.. Snabbt svar upskattas. //Mvh Skog
-dB skrev:2084046Är det någon som har måtten på RR dekalerna på sidan, mina är borttagna av tidigare ägare och jag skulle vilja tillverkar nya. Om jag inte har fel för mig så är de olika stora på båda sidorna.
DaLorD skrev:2085870Det går väl beställa nya eller??
faen killen inge kul o höra,kan tänka hur jag skulle må då jag inte heller kört me min än.hoppas det löser sig.The blade skrev:2080705Joinade: Aug 2005
Bor: i en bunker i centrala örebro
Hoj: Blade 954 RR
Vad händer nu!! Hjälp mig
--------------------------------------------------------------------------------
Hämtade min hoj idag efter att den varit inne på en liten vårservice hos den enda auktoriserade honda verkstaden i stan. Det blev lite sent så jag synade inte hojen på plats jag spännde fast hojen på släpet och körde hem. Väl hemma så synade jag hojen grundligt och såg då att bak-kåpan va sprucken i fästet. Den muttern/skruven som sitter nära bakbromsvätskekärlet. Jag är 100% säker på att den inte var det när jag körde ut hojen i måndags. Har bildbevis och en kompis som kan intyga detta. Jag ringde upp killen som skruvat på min hoj och han kunde inte minnas att kåpan spruckit när han arbetade med den utan föreslog att jag skulle köra dit hojen igen så skulle han titta på skadan.
Som sagt så är jag 100 % säker på att det har hänt på verkstaden och absolut inte under frakt eftersom jag inte placerade spännbanden ens i närheten av skadan. Alltså, det är hans ord mot mitt. Hur går jag tillväga nu? Nån som har liknande erfarenheter. Killen och verkstaden har väldigt gott ryckte och är skitduktiga på det dom sysslar med. Vad händer? Blir det plastsvetts med en ful lagning som resultat eller blir det en helt ny bak-kåpa. Hur lång tid kan detta ta? Nån som har en aning?
Bilder på skadan lägger jag upp snart. Är mycket besviken och ledsen eftersom jag inte ens kört den nya hojen. Tacksam för svar bröder
DaLorD skrev:2092614Nice!!
Porriga speglar.... var det jobbigt att få dit dem med blinkers o allt???
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |